Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Tantvarning 5

Hej tanter...
    Idag har jag sovit!
    Har vaknat av och till i natt med täppt näsa och svetten strömmande ur kroppen
    För en gångs skull är de äldre tjejernas pappa hemma så han följde dem till skkolan i morse, båda börjar ju med nya lärare och på nya våningar i skolan...
    och båda tyckte det var lika pinsamt att vi ville följa med Skönt att han får göra bort sig nån gång

I Izas klass (6:an, fy så stor hon blivit) är de 3 tjejer och 2 killar..
    i Moa´s två av varje
    Vi har en rätt liten skola och tack och lov har jag barn utan problem, dvs, ingen av dem har fått dyslexi vilket finns i min familj eller nåt annat större mankemang, för deras skola är URUSEL på att se och hjälpa de barnen! Så dåligt! Sen vi bytte rektor för 1 år sen blev det bättre och nu blir det en ny rektor som är på plats hela tiden ( den andra fanns i Vilhelmina) så nu hoppas jag det blir ännu bättre! Vi har en lärare som Iza får nu som Mattias hade som liten.... lite insnöad kan man ju säga!

Cantataon, om ja orkar ska jag plocka vinbär imorgon, tänker också göra gelé, fast jag gör i stora burkar på en gång, barnen och gubben slukar i sig gelé til kött...
    Låter som du har en massa bra på gågn nu i ditt liv, hoppas coachen är en bra coachm, även om du är försökskanin

Passion, håller tummar och tår för att spolningen går fort och smärtfritt och att du får ett enormt jättestarkt+ nästa gång!
    Och så tycer jag Frulle är snål med 1,8... Vi säger väl 3,5
    Så du kan bjuda oss på en riktig tantfest

• Fjällbruttan

Kramar i massor till dig passion!!

Pet-flaska?? Hur kommer man på idén??

Nån som vill ha Acklej-frön, blandade färger, av Acklejor som tål ilket klimat som helst, inboxa mig er adress i så fall så skickar jag

Har snorat och plockat 4 liter vinbär i eftermiddag, och när mannen kom hem fick han ÄNTLIGEN försig att göra ramar till buskarna, hälften av grenarna ligger på backen...
    Ja, jag kan göra dom själv men har inte fått, jag är så slarvig! Det ska vara snyggt och rakt och jag skiter fullständigt i det eftersom ingen ändå ser det där buskarna står..
    Men nu kanske alla bär mognar när de får komma upp i solen

• Fjällbruttan

Im yours skrev 2009-08-24 18:51:03 följande:
    Norrlänningar+15° C Det blir inte varmare än så här i Norrland, så vi börjar här; Stockholmarna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar.+10° C Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor i trädgården.+5° C Malmöbornas bilar vägrar att starta. Norrlänningen cruisar i en Volvo 240.0° C Destillerat vatten fryser. Vattnet i Skellefteå älven blir lite tjockare.-5° C Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.-10° C Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.-20° C Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.-30° C Folk i Malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta. Norrlänningen börjar torka tvätt inomhus.-40° C Stockholmarna krackelerar sönder i kylan. Norrlänningen köar vid den lokala hembrännaren.-50° C Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen. K4 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.-60° C Torneälven förfryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.-70° C Den falska Norrlänningen flyttar söderut. Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra Brännvinet utomhus. K4 drar ut på vinteröverlevnadskurs.-183° C Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.-273° C ALL atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga "Helvete, vad kallt det känns ute idag".-300° C Helvetet fryser till is. Norrlänningarnna är ensamma.

så sant så sant.... Jag flyttar nog vid -70  

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2009-08-24 21:43:38 följande:
    Tack ska ni ha för att nuí bryr er! Det betyder massor!Sa det till min sambo när jag storgråtande gick genom stan och hade honom i luren "Jag vill bara HEM och prata med tjejerna som FATTAR och jag vill inte vara här i stan bland allt folk"

MMm.. förstår vad du menar, jag borde gå och lägga mig men kan inte låta bli att titta in här, fast resten av familjen sover!
    Har ni hörtom nåt bud än från mäklaren?

• Fjällbruttan

Hoppas hoppas hoppas och håller tummar och tår för att det går att "rensa" röret och går inte det så fixar den andra äggledaren det!!
    Hoppas denna dag blir bättre för dig Blomman!
    Och när inseminariumet är över kanske ni kan ha en liten kärleksverkstad...med massor av romantik
    Det är ju liiite mycket runt dig nu gumman!
    När var det flyttlasset gick?
    Hur går det med jobb för gubben?

Ska samla fler frön idag, solen lyser

Mycket vodka Sonja ??

I´m ypurs, låter som du får en underbar dag, kolla ringar är kul

Frulle, mys med Zack och Micke nu! Ta e extra kaka till en stor kopp té, bryter du sönder kakan försvinner kalorierna

• Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2009-08-25 12:34:24 följande:
    Ska försöka klistra in en länk här. Vet ej om det funkar. Det är en bild som togs igår på mig och min familj (i smyg)när vi var på rysk afton. Vi äter Soljanka (en rysk soppa) och Blinier (plättar). gallery.svefi.net/v/SU2009-2408/IMG_0793.jpg....

Jättefin bild
    Låter gott med soppa, måste nog ta och äta lunch nu!

• Fjällbruttan

Hrmm... harkel.. ehh.. didis kaloriintag har jag redan moffat i mig precis, mer än en halv påse Brio, och hade barnen varit hemma hade jag väl slagit dem för att de snott min choklad....Ahhhhrrrrg... vill ha CHOKLAD NU!!! Eller för en stund sen...

• Fjällbruttan

Tack Men nejtack.. gillar inte kokos... men Dajm?? Eller mörk choklad??

• Fjällbruttan

Umpf.. ge mig lite lakrits då!
    tuggatuggatugga... kletar fast i tänderna.. gör vilda grimaser för att få bort det svarta från utsidan av tänderna

Tack

Förresten, varför ringer min dumihuvudetcpidiothelvetesjävlakärring från arbetsförmedlingen bara då jag är nere? OCh gör mig på ännu sämre humör??

NUUUUU har vi fått massor av pengar!! Så jag tycker du ska söka praktik i Storuman(11mil härifrån) så du lär dig nåt nytt på arbetsmarknaden....
    Ehhh... jag har skitlite i ersättning, ska jag ha dubbelt boende och dessutom pendla så blir det -, då måste jag BETALA för min praktik...

Jamen om jag hänvisar dig till praktik är det lika viktigt som ett riktigt jobb!!
    Jag kan stänga av dig annars!

Up my ass kärringdjävel!!! (fast det sa jag inte....)
    Hon har gjort rena sakfel som jag kan klämma dit henne på... orkar inte med kärringen från helvetet! Nu har jag respit tills 8 september....

• Fjällbruttan

Åhhh.. skicka hit lite träningsmani!! NU!! Denna förkylning har knäckt mig, har inte ens orkaat kasa ut på fjället för att leta kantisar! Men till helgen blir det en sväng

nu ska jag låtsassöka 4 jobb... Nä jag tänker inte pendla 15 mil enkel väg för att jobba, de vill inte ha sådana heller, och jag har ju jobb här hemma under säsongerna!

Jag för min del anser att en kopp te till chokladkladdkakan är ett måste

Svar på tråden Tantvarning 5