Inlägg från: Lischen |Visa alla inlägg
  • Lischen

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Bra med ny tråd! Hej tjejer!!!

• Lischen
    MilosMamma skrev 2009-07-12 20:27:54 följande:
    HERREGUD! jag kanske ska vara med i sveriges radio P1.
    Vadan detta?
  • Lischen

J D skrev 2009-07-12 19:48:43 följande:

Ah, ok! Lycka till i jakten- jag vet hur svårt det är! (Inte riktigt nöjd själv men jag har fått lov att nöja mig nu efter fjärde paret inköpta skor...).
    Har du lämnat tillbaka de tre första paren?

Jag blev jättekär i första paret som jag hittade...ett par klar-röda, lackade träskor. Mmmmmm....
    Det blir röda skor, röd bukett, rött hårsmycke, röda naglar (och röda underkläder men det är det ju ingen av gästerna som ser! )
  • Lischen

Vi lagar maten själva;
    Rostbiff, fläskfile i örtsås, kycklingfilé i apelsinmarinad
    apelsin-bulgur, italiensk pastasallad, fransk potatissallad
    Hummus, tapenade, gräddfilsdressing
    Skålar med rädisor, morotsstavar, blomkålsbuketter, oliver, fetaost, gurka, cocktailtomater, blandade bönor
    Hembakat bröd, smör, hårdost, brieost
    Fruktfat, choklad-cupcakes med chokladfrosting (istället för tårta), kaffe & te

Idag ska vi till IKEA (bokhyllor så arbetsrummet går att använda av gästerna =), karaffer och drickglas) Toys'r'us (saker till barnen) Coop (rostbiff)...

• Lischen

Vi lagar maten själva;
    Rostbiff, fläskfile i örtsås, kycklingfilé i apelsinmarinad
    apelsin-bulgur, italiensk pastasallad, fransk potatissallad
    Hummus, tapenade, gräddfilsdressing
    Skålar med rädisor, morotsstavar, blomkålsbuketter, oliver, fetaost, gurka, cocktailtomater, blandade bönor
    Hembakat bröd, smör, hårdost, brieost
    Fruktfat, choklad-cupcakes med chokladfrosting (istället för tårta), kaffe & te

Idag ska vi till IKEA (bokhyllor så arbetsrummet går att använda av gästerna =), karaffer och drickglas) Toys'r'us (saker till barnen) Coop (rostbiff)...

• Lischen

Oups... tryckte visst två ggr på post-knappen...

• Lischen

MW 090829 skrev 2009-07-15 14:52:29 följande:

Men på middagen sitter man till höger. Hur går det ihop? Man går ju ut ur kyrkan till höger iofs...
    Det har något att göra med att man går in som ogift och ut som gift... därför byter man sida, men jag är osäker på varför.

Jag har bestämt för mig att brudens släkt o vänner sitter på vänster sida av kyrkan (om jag tänker efter hur jag har suttit på alla bröllop jag varit på)
    Och jag har ett vagt minne av att ha läst här på BT att eg ska brudens släkt sitta på norra sidan av kyrkan. Är det så att kyrkor alltid har altaret mot samma väderstreck?! Hmmm... konfirmationen känns långt borta nu!
  • Lischen

Lischen skrev 2009-07-15 15:24:58 följande:

... därför byter man sida, men jag är osäker på varför.
    Förtydligande; Jag vet inte varför man ska gå på vänster sida när man är ogift!
  • Lischen

Vi ska inte åka någonstans. Vi köpte hus i vintras så det var med nöd o näppe budgeten räckte till ett bröllop!

Eller... egentligen beror det på att vi är så pinsamt hemkära av oss att vi inte vill åka hemifrån. Vi trivs bäst under våran korkek...

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3