Inlägg från: Lischen |Visa alla inlägg
  • Lischen

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

MW 090829 skrev 2009-07-24 14:02:33 följande:

Jag tycker han ska gå in först och sen du :o)
    Han vägrar att gå in först! Det kunde jag glömma... så jag offrar mig!
    Om inte annat så för att alla förväntar sig tvärtom...det är jag i ett nötskal - Motströmskärringen!
  • Lischen
    SaraPayam skrev 2009-07-26 10:24:34 följande:
    Igår blev jag hippad, hade en toppendag med tjejerna Vi hade så kul.
    Vad roligt!! Du trodde väl inte ens om det skulle bli något..?!? Då hade de lyckats hemlighålla det ordentligt för dig!
  • Lischen
    Boomtown skrev 2009-07-26 15:12:40 följande:
    Hur gör ni med bröllopsresan? Åker ni direkt efter bröllopet eller väntar ni? Vart ska ni?Vi väntar ett år och förhoppningsvis sticker vi till Skottland. Lite tråkigt dock att behöva börja arbeta direkt efter bröllopet.
    Vi åker ingenstans. Vi köpte hus i vintras så budgeten medgav inga resor. Plus att vi är sådana hemmagrisar... "vi trivs bäst hääär...under vårt korkträd..."

Jag har semester en vecka efter bröllopet... men jag tänkte kolla upp hur mycket dagar jag har att ta ut (har varit föräldraledig så jag vet inte vad jag har fått ihop) för det känns som om jag skulle vilja vara ledig lite till... bara sitta under vår korkek och njuuuuta...
  • Lischen

VI ska ha bordsplaceringen tillsammans med gästpresentationen på mittuppslaget.
    En annan idé är att ha historien om hur ni träffades, tillsammans med lite roliga bilder på er två tillsammans.
    Eller en presentation av er båda, en på var sida, med bild från lekis och lite rolig info om vad ni tyckte om när ni var små, vad ni ville bli när ni blev stora, om ni hade några roliga citat eller händelser från förr... (intervjua era föräldrar om ni har tid)
    Eller flera bilder, i kronologisk ordning fram tills ni träffades; skolfoton och andra roliga bilder på var o en - och till sist en bra bild på er två tillsammans..

• Lischen
    brud2009 skrev 2009-07-31 00:51:54 följande:
    Har nog aldrig tidigare blivit så glad som jag blev ikväll när jag märkte att jag fått min mens hahaha Har varit lite rädd för att den skulle lyckas komma till nästa helg, så skönt att slippa oroa sig över det oxå Nu börjar det pirra rätt ordentligt i magen, snart bara 1 VECKA KVAR!!!
    Grattis!! Jag sitter och väntar på samma sak... och hoppas på samma tur som du! Har också bara en vecka kvar nu!

Pirrigt! Sista dagen innan semestern. Nästa vecka lär bli hektisk med allt små-pyssel o sista-minuten-grejer, samt allt folk som kommer för att hjälpa till...

Igår kom grannen med bord o stolar som vi lånat av församlingen bredvid. Jättesnällt av honom! Bara att lasta in i garaget...

Imorgon kommer svågern med partytältet som vi ska ha festen i. Min m2b tror att de ska sätta upp det imorgon, men hans gamla kompisar hemifrån kommer tillsammans med svågern och de ska ta honom långt härifrån... Tältet sätter de upp med gemensamma krafter på söndag.
  • Lischen

Jag stämmer in i kören: Lycka till att 1:a augusti-brudar!!

...och håller med MilosMamma... Jag vill höra allt nästa vecka!

Jag ska hem till min mamma idag. Hon har varit barnvakt i natt, för att prova på innan bröllopsnatten (det är första gången som min lill-tjej sover borta från både mamma o pappa...men det har gått jättebra!!) och nu när de rövat bort min kille ville jag ha sällskap. Han kommer inte hem förrän imorgon em, de ska till High Chaparrall. Yihaaaa....

• Lischen

Grattis alla fruar!

SaraPayam; det såg alldeles underbart ut när ni gick ut, nerför trappan... vad fina ni var!! Och vilket väder ni fick! Jag hoppas på detsamma...

Mois81; Jättefin klänning!! Grattis!

20090801; Värsta prinsessan! Och vilken söt kyrka ni gifte er i!!

• Lischen

Här känns det som om vi har noll koll på läget. Att-göra-listan växer istället för att krympa eftersom att vi kommer på nya saker som vi borde fixa...

Jag kommer inte att ha med mycket alls i min lilla väska. Vi ska ju ha middag o fest hemma i trädgården så allt finns ju redan där...

Mamma var här idag och fixade naglarna på mig. Läckert knallröda!

• Lischen
    MilosMamma skrev 2009-08-04 14:57:39 följande:
    FINA bilder, kul o se att det är nån emr som ska ha krona!
    Då ska du ha din krona?! Bra val!! Den gillade jag bäst!

Kommer artikeln i Corren också, sa de det?! Jag vet ju att NT o Corren har många gemensamma artiklar... hmm... Annars ber jag mamma spara tordagens NT!
  • Lischen

Det var då själva... Jag skrev värsta inlägget och beskrev vår super-roliga dag... och så tog jag för lång tid på mig så jag blev utloggad under tiden... och allt försvann...

Ja, ja... ni får nöja er med just det; Det var super-roligt!!

• Lischen

Milos mamma: Vilken dag skulle NT publicera artikeln?!

• Lischen
    MilosMamma skrev 2009-08-14 05:32:12 följande:
    Idag e jag med.
    Då ska jag be mamma spara dagens tidning!
  • Lischen

Jag hittade en annan gammal tråd här på BT där någon skrev att en del papper kom automatiskt, men att man var tvungen att fixa VISA-kortet och körkortet själv. Namnändringen meddelades till banken, men nytt kort skulle man (då!) be om. Jag har för mig att de skrev att de fick papper från Vägverket, men jag har svårt att tro att det kommer ett nytt körkort per automatik. Det ska ju tas nya kort och du ska ha med din namnteckning.

Augusti09 skrev 2009-08-14 11:41:51 följande:
    bra fråga, det undrar jag hur man löser innan. för de lär inte gå på automatik i detta land.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3