Inlägg från: Boomtown |Visa alla inlägg
  • Boomtown

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3

Idag vaknade jag av magont. Jag är grymt stressad. När jag läser era inlägg (med stort intresse) så börjar jag känna att det närmar sig för oss med stormsteg. Lite för snabbt.

• Boomtown

Vi ska inte ha snittar. Vi äter ju strax efter.

Jag måste ha med mig läppstift, näsdukar och extra kläder till barnen om det händer någon olycka. Annars så kommer dom att ramla i sjön eller spilla hela mat tallriken över sig.
    Annars vet jag inte

• Boomtown
    Mois81 skrev 2009-08-04 13:02:39 följande:
    Ja nu var man gift , en helt underbar dag... Koppla av alla flickor ni som har dagen kvar och njut, räkna med att allt kanske inte blir jätte perfekt så blir det lättare om något går fel. Finns några bilder i mitt galleri för den nyfikne!!!
    GRATTIS! Vad vackra ni var! Och vilka fina blommor.
  • Boomtown
    20090801 skrev 2009-08-04 14:20:13 följande:
    Det var inte helt lätt att hålla tårarna tillbaka den dagen, de rann ner för våra kinder under fotograferingen, vid solosångerna och löftena. Det är helt klart den bästa dagen i mitt liv hittills.
    Grattis prinsessan! Med krona och häst och vagn. Till och med prinsen var med. Ni var jättefina!
  • Boomtown
    lönnsjö skrev 2009-08-08 10:53:38 följande:
    Lycka till alla 8 augustibrudar!! Hoppas ni får en underbar dag, vädret ser ju lovande ut.
    Jag kommer in i kören med klar stämma!
    Lycka till!
    Fint väder är det också
  • Boomtown

Idag är det bara 16 dagar kvar för oss. Vi är supernervösa. Men idag så ska vi dra iväg till Astrid Lindgrens värld med barnen. En paus från all bröllopsplanering.

Någon som har sin stora dag imorgon??

• Boomtown

Jag är också kvar. Vi gifter oss den 30. Jag ska köpa lite mer grejer till dukningen, göra festprogram. Testa kläderna på barnen och hämta pärlhalsband som har blivit omträtt. Sen ska ju givetvis all mat handlas och en del provlagas. Vi är supernervösa och stressade, fast vi har det mesta under kontroll.

• Boomtown

11 dagar kvar för oss nu. Jag är både nervös och likgiltig samtidigt. Jag är rädd att morsan ballar ur på något sätt. Tänk om morsan och farsan börjar bråka på festen (de är skilda). Farsan ska vara toastmaster och kommer ju att styra upp festen. Morsan tycker att hans enda uppgift är att visa gästerna toaletterna och att sitta långt borta från honnörsbordet. Hon kommer kanske hålla ett pinsamt tal som farsan kanske avbryter för att hon inte har anmält det till honom. Ryser. Jag vill kunna längta till den stora dagen men jag går mest runt och är övertrött och hittar på en massa mardröms scenarion i huvudet.

Jag tycker hemskt synd om er som inte har hittat barnvakt än. Det måste kännas hemskt stressande. Hittar ni inte någon i er närhet?

• Boomtown

Åsa Erika skrev 2009-08-19 14:02:19 följande:

Nu kan man kolla på 10 dagars prognosen och i sthlm verkar det regna. VI ska fotas i gamla stan var det tänkt. Kanske borde ha en backup plan? Någon som vet "regnsäkra" ställen i gamla stan med omnejd?
    Vart kollar du på den prognosen?

Nyfiken
  • Boomtown
    Hubba skrev 2009-08-20 21:42:16 följande:
    HURRA!!!!! Det har löst sig med barnvakt till barnen... Förskolefröken trodde att det var denna helgen det gällde... men det är det ju inte... så hon hade inga planer för nästa helg och sa att självklart tar hon barnen då... Jag blev 10 kg lättare... sicken lättnad... inte för att jag inte vill ha barnen med hela tiden men det är skönt att kunna koppla av med enbart vuxna en kväll...Har nästan gjort färdigt festhäftet men kan inte maila över det till min mamma som ska printa ut det... så antagligen får jag göra om allt igen i mammas dator... skit oxå...Bordsplaceringen är klar och snart även alla servettringar.. ska bara jobba imorgon oxå sedan är jag ledig hela veckan innan bröllopet... så skönt att enbart fokusera på den stora dagen...
    Gud va skönt att det löste sig med barnvakt!

Angående destprogrammen, kan du inte bara spara det på ett usb minne eller nåt och ta med till din mamma så du slipper göra om allt. Jag är inte världens mest tekniska person, men något borde det väl gå att göra. Skönt att du får vara ledig. Själv ska jag jobba 12 timmarspass hela helgen, måndag kväll och onsdag-torsdag natt. Så jag kommer att vara slutkörd och stressad.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 3