• janos

Äntligen fredag del 18

Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

Tråd nr 1-17= 28549 inlägg

• Svar på tråden Äntligen fredag del 18
  • janos

Vi behövde bara flytta på soffan och lite madrasser som var i vägen. I det tomma uttrymmet la vi "heltäckningsmattorna" som vi har haft i uterummet och sen bar vi ner rutchkanan till lekhörnan.

• mammacatta

Ja, det är ju vips det.
    Härligt!

janos skrev 2009-10-05 12:14:17 följande:
    Vi behövde bara flytta på soffan och lite madrasser som var i vägen. I det tomma uttrymmet la vi "heltäckningsmattorna" som vi har haft i uterummet och sen bar vi ner rutchkanan till lekhörnan.
    Idag är det en tur till tippen på schemat här.
    Dessutom har idag varit en Dag med Prövningar, morsan och jag har varit på stan ihop.
    Det är tur att jag är utrustad med Tålamod.
  • janos

Nu har jag ringt till en annan bm på mvc som lyssnade på mig. Jag ringde även min bm, som lyssnade mycket bättre denna gång. Jag ifrågasatte ang hyperemesis och det tyckte hon inte att det var. Då får man inte behålla någon mat alls. Hon ansåg att mina värden var tillräckligt bra.

Nästa steg blir spec.mvc på måndag, då vi ska på ul. Sen får vi se vad som händer. Om jag inte får hjälp av min nuvarande bm så byter jag inom en snar framtid.

• Fru Hilde
    janos skrev 2009-10-07 11:55:29 följande:
    Nu har jag ringt till en annan bm på mvc som lyssnade på mig. Jag ringde även min bm, som lyssnade mycket bättre denna gång. Jag ifrågasatte ang hyperemesis och det tyckte hon inte att det var. Då får man inte behålla någon mat alls. Hon ansåg att mina värden var tillräckligt bra. Nästa steg blir spec.mvc på måndag, då vi ska på ul. Sen får vi se vad som händer. Om jag inte får hjälp av min nuvarande bm så byter jag inom en snar framtid.
    Janos spyr du så mycket så ska du få en läkartid. Verkar vara förfärligt trögt system som inte uppmärksammar dina behov. *morrar* Bara för att man är gravid behöver man inte lida i onödan. "Hypermesis tjofräsis typis" ... (egen latinrappakalja) betyder ju i princip kräkande kvinna och bara för att man hör till den kategorin behöver man inte vara halvt döende. Själv hör jag ju också dit egentligen men eftersom jag har en bra läkare och täta kontroller så har jag kunnat undvika det värsta denna graviditeten. Det viktiga när man sppyr tillexempel är ju att fortsätta få i sig näring och vätska, då blir man inte så uttorkad att man behöver läkarvård, men man lider likväl precis lika mycket. Begär att få en läkartid direkt för BM kan uppenbarligen inte detta. hmpfr...
  • mammacatta

Ja nog verkar det lurt med din nuvarande bm nog, tycker du gör helt rätt som tittar på alternativ.
    Är måttet på hur kräkig man är om man får behålla noll eller yttepytte? Låter inte troligt!
    Gör som Hilde säger du, det låter som en bra plan. En läkare har så oändligt mycket mera kunskap om det här än en bm.

janos skrev 2009-10-07 11:55:29 följande:
    Nu har jag ringt till en annan bm på mvc som lyssnade på mig. Jag ringde även min bm, som lyssnade mycket bättre denna gång. Jag ifrågasatte ang hyperemesis och det tyckte hon inte att det var. Då får man inte behålla någon mat alls. Hon ansåg att mina värden var tillräckligt bra. Nästa steg blir spec.mvc på måndag, då vi ska på ul. Sen får vi se vad som händer. Om jag inte får hjälp av min nuvarande bm så byter jag inom en snar framtid.
    Äntligen fredag på er! Jag ska åka och bada med snorhyvlarna, kommer förmodligen vara helt död ikväll...
  • janos

Jag har gjort upp en plan med mig själv. Ul och spec.mvc på måndag, så får vi höra vad dom säger. Läkarbesök på tis morgon, få se vad hon säger. Sen byter jag bm och får förhoppningsvis hjälp.

Idag rinner tårarna oavbrutet.....även om det är fredag......och jag håller på att bryta ihop psykiskt.

I helgen kommer makens syster (med familj??) över och underhåller sonen. Han behöver massor av kärlek och aktivitet just nu.

Livet känns blääääääääää just nu. Ledsen att jag är så trist!

• Fru Hilde

Janos fullt normalt att må skit när man sitter i dina skor!!!

Jag pratade föresten med min min läkarväninna angående kräkande och värden m.m. Enligt henne är det så simpelt att om man väljer att ändå äta och dricka trots att man spyr så får man oftast inte dåliga värden på de testen din BM pratar om. Det som händer med de som har hyperemesis som behöver sjukhusvård är att de gett upp ätandet och drickandet, de får komma in på sjukhus ett par dagar, får dropp, får upp värdena och sedan får de åka hem. Det stora flertalet mår som du. Kan väl tillägga att den här väninnan själv precis fått barn och hon lider av samma åkomma själv när hon är gravid. Det är henne jag pratat med när jag behövt få goda råd angående det här. utan henne hade jag ju inte begripit vad som hjälper.

Jag gjorde föresten Rutinultraljud idag. Bebis hade snopp och pung

Kram och god helg på er allihop!

• janos

Tack för dina ord och din omtanke Hilde! Det värmer gott i hjärtat. Hoppas att du får må bättre själv.

Stort grattis till snopp och pung! Fick ni något datum? Spännande!

• Fru Hilde

jodå för tredje gången visar ett UL på en BF 2 mars. Lustigt för enligt våra egna beräkningar fick vi ju också datumet 2 mars. Det är ju rutinultraljudet som avgör vilket BF de sätter och jag var jättenervös för att det skulle bli två veckor fel som sist. Denna gången ska jag ju förhoppningsvis ha en vanlig förlossning och då vill man ju få födseldatum framflyttat två veckor för om man inte får i tid i det här länet så skulle ju det i värsta fall innebära att man får gå läskigt mycket övertid innan igångsättning .

Svar på tråden Äntligen fredag del 18