• sockersmulan

Brudar i Skåne!

Såg att vår tråd blivit avstängd, så jag startar en ny! Hoppas nya som gamla hittar hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-17 15:58
    Här kommer den utlovade listan på när vi som hänger i den här tråden gifter oss!

oktober
    10/10-09 toastmastermarie - ystad

november

december

2010

januari

februari

mars

april
    Nicossambo 17/4 Helsingborg

maj

juni

juli
    Kullaberg 10/7 - Brunnby / Mölle
    Tokisen 10/7 Tomelilla
    sockersmulan 17/7
    Fansanb 17/7
    Juli100724 24/7 Ängelholm

augusti
    Sundance 14/8
    Linaz 14/8 Malmö
    jelicka 14/8 Helsingborg
    PlusBrud 21/8 Ystad
    Miss Giggle: 28/8- Glostorp

september

oktober

november

december
    Uttan 4/12 Karlsborg

• Svar på tråden Brudar i Skåne!
  • Sundance

Menar du Marie som har det där MWPD?
    Miss Giggle skrev 2009-08-17 13:14:48 följande:

Jag känner till Jenny genom vår gemensamma hobby och kan säga att hon är superduktig och väldigt professionell. Vi är inne på att boka henne. Tur vi inte har samma dag då eftersom hon ligger tills om val! Annars diskuterar vi även fotograf marie som är i svedala, hon tar också fina bilder tycker vi.
  • Sundance
    kullaberg skrev 2009-08-17 13:28:10 följande:
    Känner igen det där resonemanget Vi valde dock tillslut att fråga m2b's syster, som är väldigt duktig på att fota. På så sätt får hon vara med oss under hela dagen men vi behöver inte lägga lika mycket pengar som på en "riktig" fotograf. Sen kan jag själv photoshop och kan redigera bilderna efter hand om det behövs. Vi ville gärna ge svägerskan ett extra uppdrag men eftersom vi redan har tärna och toastmaster fanns inte så mycket kvar att välja på. Sen kanske hon tycker det är jobbigt om hon måste springa runt och fota hela tiden, men det tror jag inte, jag tror som sagt bara att hon ser det som ett specialuppdrag. Och självklart kommer vi ge henne en present för att hon har ställt upp för oss. Så vi hoppas denna lösningen blev till den bästa för oss alla
    Ja, vi gör också så. Min svägerska får hänga med grabbarna under förberedelserna och fota dem. Frågan är om hon behöver nån present för hon får ju titta på på halvnakna, snygga killar hela dagen. Fast iofs är en av dem hennes bror så hon kanske inte ser det på samma sätt som jag .

Sedan har jag en yngre moster som också har en fin kamera och är duktig så hon kommer hänga med oss under dagen och fota oss tjejer. Sedan tar vi in en riktig fotgraf under vigseln, gratulationsskålen och en halvtimmes mer regisserad fotografering.
  • Sundance

Är det någon skåne-brud här som kommer att ha långväga gäster? Jag håller på att kika efter hotell och vandrarhem. Vi har funderat lite fram och tillbaka var vi ska lägga alla gäster. Först var jag inne på att boka in dem på ett ställe men nu funderar jag på att helt enkelt skicka med 250:-/pers så får de själva boka hur dyrt/billigt boende de vill. Vad tror ni om det?

• Miss Giggle

Sundance: Nä det är int den Marie.
    När det gäller gästerna så har vi inga så långväga, men en del av mig kan tycka att man kanske själv kan bekosta sitt boende. NI bjuder ju ändå på ett hejdundrans kalas och en chans till att få vara med på en speciell dag. MEn du skulle ju kunan skicak med en lista på bra boende?!

• kullaberg
    Sundance skrev 2009-08-17 17:34:48 följande:
    Är det någon skåne-brud här som kommer att ha långväga gäster? Jag håller på att kika efter hotell och vandrarhem. Vi har funderat lite fram och tillbaka var vi ska lägga alla gäster. Först var jag inne på att boka in dem på ett ställe men nu funderar jag på att helt enkelt skicka med 250:-/pers så får de själva boka hur dyrt/billigt boende de vill. Vad tror ni om det?
    Vi ska ha långväga gäster, faktiskt en hel del. Men vi tänker inte betala för dom. Vi kommer däremot att rekommendera ett par ställen, bland annat det stället där vi har festen. Och billigare alternativ. Sen är det upp till var och en att boka var och om de vill. Vi har pratat med en del av våra gäster om detta och de ser inga som helst problem med detta. Vi skulle aldrig kunna få in vår budget boende för våra gäster.
  • sockersmulan

Vi kommer också att göra så. Kommer preliminärboka rum på ett hotell som ligger precis vid vår lokal och tipsa om en närliggande camping. Skulle bli alldeles för dyrt för oss att betala för gästernas boende också.

kullaberg skrev 2009-08-18 07:45:47 följande:
    Vi ska ha långväga gäster, faktiskt en hel del. Men vi tänker inte betala för dom. Vi kommer däremot att rekommendera ett par ställen, bland annat det stället där vi har festen. Och billigare alternativ. Sen är det upp till var och en att boka var och om de vill. Vi har pratat med en del av våra gäster om detta och de ser inga som helst problem med detta. Vi skulle aldrig kunna få in vår budget boende för våra gäster.
  • jelicka

Vi kommer också ha en massa långväga gäster efter som min m2b kommer från sundsvall och dels för att jag gått på internat skola och har kompisarna väldigt utsprida. Vi kommer inte betala något boende men som några sagt innan rekomendera ett närligande motell. Vi kommer eventuellt även låna en släktings hus efter som vi hoppas gästerna ska kunna stanna en längre tid.

• 20090801

Papper om nytt körkort kommer automatiskt, fick det idag.

• Sundance

Hmmm... Så det verkar som att ni inte betalar boende. Kanske är jag som tänker fel här då... Egentligen ska jag ju erkänna att vi inte har råd. Eller... Där finns egentligen andra poster på budgeten som bättre skulle behöva dessa pengar. Ska nog faktiskt tänka om lite här.

• kullaberg

Ja jag anser inte att man ska betala boendet. Har heller aldrig hört talas om ett bröllop där brudparet har gjort detta för sina gäster. (inte bland mina vänner iaf). Sen är det klart att man kanske får gäster som tackar nej pga att de inte har råd att resa eller bo, men det tycker jag är upp till var och en. Vi skickar ut våra inbjudningar så tidigt så att folk ska hinna spara pengar om de behöver det. Dessutom, om du betalar boende, ska du då betala resan också? Nej, personligen tycker jag det räcker med att vi bjuder på bröllopet, det kostar tillräckligt ändå

Svar på tråden Brudar i Skåne!