• sockersmulan

Brudar i Skåne!

Såg att vår tråd blivit avstängd, så jag startar en ny! Hoppas nya som gamla hittar hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-17 15:58
    Här kommer den utlovade listan på när vi som hänger i den här tråden gifter oss!

oktober
    10/10-09 toastmastermarie - ystad

november

december

2010

januari

februari

mars

april
    Nicossambo 17/4 Helsingborg

maj

juni

juli
    Kullaberg 10/7 - Brunnby / Mölle
    Tokisen 10/7 Tomelilla
    sockersmulan 17/7
    Fansanb 17/7
    Juli100724 24/7 Ängelholm

augusti
    Sundance 14/8
    Linaz 14/8 Malmö
    jelicka 14/8 Helsingborg
    PlusBrud 21/8 Ystad
    Miss Giggle: 28/8- Glostorp

september

oktober

november

december
    Uttan 4/12 Karlsborg

• Svar på tråden Brudar i Skåne!
  • Sundance

Jag var inne på interflora igår för att kolla priser och det var inte så farligt som jag trodde. Iofs hade jag ingen bild med på den brudbukett jag tänkt eller hur vi tänkt bordsdekorationerna så där är såklart en risk att hon trodde jag ville ha mindre men buketten verkade hon förstå. Sedan va jag inne på en annan blombutik. De var dyarare men hon tipsade om att åka till Danmark på fredagen innan bröllopet och köpa blommor på torget och sedan göra bordsdekorationerna själv. Hon var säker på att jag skulle klara det för hon sa att det inte var så svårt. Bara att sticka i rosorna i oasisen. Man kanske skulle försöka själv. Hon sa ju att det gick att göra dem dagen innan om det fick stå kallt..

• Miss Giggle

Japp Sundance, det går bra. Vi gjorde brodsdekorationerna dagen innan när lillan döptes. Se bara till att du sprayar dem emd vatten och ställer dem kallt i kylskåp över natten.

Vi kommer nog inte ha så stora bordsdekorationer utan satsa på mindre fast många oh så mycket levande ljus. Jag gillar det!
    Sen kommer vi nog ha en röd löpare över alla borden så det "fyller" ut lite också.

• kullaberg

Vi tänkte inte heller ha stora bordsdekorationer. Ett tips jag fick av en tjejkompis som gift sig var att köpa värmeljushållare från IKEA (vet inte om de finns kvar dock, men de är ganska "platta", fanns i olika färger innan) Sen har man värmeljus i varannan och en snittblomma i varannan. De hade garbara tror jag, men det funkar ju egentligen med vilken blomma som helst som man har i sin bukett. Blir fint och mycket billigare än att låta nån florist göra bordsdekorationerna. Så vi tänkte nog nåt åt det hållet.

• Miss Giggle

Tror det är samm som vi tittat på.. de finns i frostat vitt, sedan lila och rött i olika nyanser.

Idag ska vi titta på en lokal till. 3000 kr för att ha den fre-sön vilket är skönt för då kan man dekorrera i lugn och ro. 1000 kr för städet och 3 kr/ del av kuvertet. Så vi har räknat att det är ca 5000 kr totalt. Ändå helt ok, sedan en buffe med förrät ca 7000 kr och kaffe och tårta på det. Sen kan vi köpa spriten i tyskland. Har vi tur kommer vi under 17000 kr på mat och lokal isf

• Sundance

Ja, det jag velar lite med är om jag ska ha ett stort blomsterarrnagemang i mitten av borden (runda bord) eller om jag ska ha tre i olika storlek. Tripp trapp trull liksom. Hade hittat en kruka som jag ville ha arrangemangen i som jag tokfastnat för men så igår så tittade jag måtten på den och det visade sig att bara krukan var 25 cm hög. Blir lite tufft för gästerna att se över arrangemanget då, när blommorna bygger på lite på höjden också.

• Miss Giggle

Hittade ett par colla dukningar på nätet igår där de bla använd sig av tegelstenar på borden för att ha mindre arrangemang på. SÅ det blev lite olika höjder. LÅter budget men blev superfint!
    Tyvärr hittar jag inte den sidan igen- men du förstår kanske vad jag menade!

• sockersmulan

Heej alla skånebrudar! Hur går det med planeringen? Jag spanar för tillfället runt på skor och frisyrer. Ska ha en ankellång klänning så vill ha ett par fina skor med lagom klack till. Gärna i nån annan färg än vit, typ rosa eller så. Tips emottages varmt!

• Miss Giggle

Hmmm inte helt lätt sockersmulan, det där med färgade finskor. Jag letar själv fullt! Tror man har mer tur till våren typ.
    Så det är bara att hålla ut.
    Själv har jag börjat skriva ner allt som ska göras, iaf nu initialt.
    Typ inbjudningar som ska skickas, adresser, hur inbjudan ska se ut etc.
    Men mer än så har jag inte orkat med. Lillan har just nu en fas där hon heslt inte ska sova på nätterna så man har precist med ork för att palla dagarna. Tur det är ett år kvar (nästan) så man kan komma ikapp! hahaha

• Sundance

Nej, skor är knivigt. Jag letar för fullt efter röda skor. Men jag kan inte ens bestämma mig för om jag vill ha spetsig tå eller mer en sandalett.

Nu har vi i alla fall bokat möte med en fotograf om en vecka. Är så glad att det går framåt på den fronten. Hoppas det klickar och att vi kan komma fram till något bra. Annars får vi gå på 2:a-hansalternativet.

• ToastmasterMarie

skor är inte lätt, jag letade länge innan jag beslöt slutligen att beställa via nätet.

Kan rekommendera

www.brandos.se

Vi börjar få ihop alla detaljerna nu. Träffar prästen och har sista provningen av klänning i nästa vecka. Hade möte med kocken i tisdags kväll och var helt salig efter det, lämnar med trygga händer allt till henne, hon var super organiserad.

På söndag är det sista svarsdagen sedan är det knåp med bordsplaceringen.

Ibland lite nervös för att man glömt något, men tror att det fortfarande är lång tid kvar, så det löser sig.

Svar på tråden Brudar i Skåne!