• Mia 77

Hur gjorde ni med inbjudningskort?

Köpte ni färdigtryckta? Kostnad?
    Köpte ni egna färdigtryckta och skrev i namn o dag själva?
    Gjorde helt själv?

• Svar på tråden Hur gjorde ni med inbjudningskort?
  • Uttan

Jag köpte ett paket med "halvfärdiga kort" på Pandora i Lund. Kort och kuvert (10 pack) med allt pynt för 129 kronor. Längst fram i kartongen låg ett färdigt exempel, sen fanns delarna med till att göra de andra 9 korten likdana. Det kändes i slutändan väldigt personligt och blev ekonomiskt mycket bättre för oss än att beställa korten. Vi räknar med att skicka ut ca 30 kort till våra totalt 75 gäster. Så slutsumman blir under 400 kronor.
    Korten var inte alls svåra att göra och ser väldigt vackra/proffsiga ut.

• Ne11ie

Jag beställde våra inbjudningskort från calligraphen.

Hade varit roligt om jag hade kunnat göra själv, men tror inte att de hade blivit så bra samt att jag hade inte haft tålamod att göra så många. De 5 första hade nog varit roliga men sen..

• bellrik

Jag gjorde en tidning, dubbelvikt A3 så det blev en fyrsidig A4 tidning. Döpte den till Bröllopsnytt och följde samma stuk som en vanlig dagstidning, med önskeväder högst upp och upplage nummer etc. Stor bild med en maffig rubrik och sen all information om bröllopet, kyrkan, festen, vägbesekrivning, var man får tag i önskelistan, vad dresskoden betyder etc.
    Jättepoppis hos gästerna och roligt att göra. Ganska mycket jobb dock!

• Martinaa
    bellrik skrev 2009-08-14 20:14:31 följande:
    Jag gjorde en tidning, dubbelvikt A3 så det blev en fyrsidig A4 tidning. Döpte den till Bröllopsnytt och följde samma stuk som en vanlig dagstidning, med önskeväder högst upp och upplage nummer etc. Stor bild med en maffig rubrik och sen all information om bröllopet, kyrkan, festen, vägbesekrivning, var man får tag i önskelistan, vad dresskoden betyder etc.Jättepoppis hos gästerna och roligt att göra. Ganska mycket jobb dock!
    Å vilken rolig grej!! Hade jag inte redan köpt grejer till våra och haft en färdig mall hade jag nästan velat sno den idén!!
  • bellrik

Det är bara att sno på ananrs :)

• källerudd
    bellrik skrev 2009-08-14 20:14:31 följande:
    Jag gjorde en tidning, dubbelvikt A3 så det blev en fyrsidig A4 tidning. Döpte den till Bröllopsnytt och följde samma stuk som en vanlig dagstidning, med önskeväder högst upp och upplage nummer etc. Stor bild med en maffig rubrik och sen all information om bröllopet, kyrkan, festen, vägbesekrivning, var man får tag i önskelistan, vad dresskoden betyder etc.Jättepoppis hos gästerna och roligt att göra. Ganska mycket jobb dock!
    Kul idé synd att man redan börjat...Har du några bilder, hade varit roligt att se hur det såg ut :)
  • bellrik

Har lagt upp framsidan i mitt galleri, hoppas det fungerar. Titta gärna där!

• Martinaa
    bellrik skrev 2009-08-19 17:29:39 följande:
    Har lagt upp framsidan i mitt galleri, hoppas det fungerar. Titta gärna där!
    Finns inget galleri alls
  • Pralinen Jessica

Beställde våra på "Kortdesign", 50 inbjudningskort och 60 fototackkort + kuvert för 1900:-.

Svar på tråden Hur gjorde ni med inbjudningskort?