• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Snaily, bajs också

Koko och Lappis, jag behöver också klippa mig... ska se om min frissa kan lyckas klippa mig medan Ru hänger i bärsele på magen

• fru AM

Tack för länken koko! Förresten - ni som gillar ekologiska barnkläder - här är värsta "ombyggnadsrean": www.ecoloco.se (beställde nyss två klänningar till Livia till nästa sommar ...)

Segt med minus Snaily! Stor kram!

Mugglan: Glad att vara tillbaks på jobbet!? Så du rusade också in på jobbet och gjorde high five på chefen!?

Angående hår så måste jag tona mig innan lördag då jag ska på vilda västern-fest (ska vara indian så jag måste fräscha upp hårfärgen lite) och på tisdag nästa vecka ska jag klippa mig. Kanske lugg! (så det har jag väntat med till efter indianfesten ...)

• Fru E

Snorkfröken-här är jag

Började jobba igår igen så nu kan både jag och maken få det lite lugnt! Puh vilken semester vi haft, har nog varit hemma själva i hela 2 eller 3 dagar och vi som sa att vi bara skulle ta dagen som den kommer. Vilket vi iofs gjorde då alla som ville fick komma

Snaily-jag slutade med progget på dag 26 tror jag just för att jag inte ville skjuta på cykeln så mycket. Var det på dag 16 som du fick utslag på stickan för ÄL?? I så fall borde du kunna sluta med progget på 30 åtminstone eller 28 för då borde det vara "avgjort".

Mrs B-trist med halsfluss och arbetsförmedlingen

Förra månaden hade jag tidig ÄL och kände den väldigt kraftigt och fick en stor aladåb på dag 12 men denna månaden (dag 12 idag) känner jag knappt ingenting och inga roliga kåtheter heller än som brukar komma . Fick brunt på pappret igår så nu nojjar jag över att spottingsarna är tillbaka igen men får se hur det utvecklar sig.

Var förresten hos gyn förra tisdagen för att prata om vad nästa steg är för oss. Jag var beredd på att jag ville undersöka äggledarna men inte riktigt att det skulle göras direkt på plats vilket han gjorde. Resultatet var att det var rena motorvägen men varför tar det sig inte då?????
    Han såg även en fin äggblåsa på gång och sa samtidigt att mitt prov från i april (första månaden med spottings mitt i cykeln) låg på gränsen till ok men ändå var ok vilket han inte sagt innan.

Nästa steg är upp till oss själva att välja när och det är i så fall inseminationer eller ivf som det inte var någon kö till tydligen. Här är det så att landstinget inte hinner med så då gör man det på privata kliniker som landstinget har avtal med så det blir privat ändå. Men hur väljer man när man ska gå vidare????
    Ska till akun på torsdag igen så tänkte fråga honom om hur han ser på det. Misstänker att "felet" ligger lite i min ÄL så vet inte om det är någon ide att även maken går på aku.......

Hoppsan vad långt och ego det blev!

Ska försöka rycka upp mig nu och jobba lite innan jag ska klippa mig.

Kram till alla!

• snaily

Lappis, har inte riktigt bestämt mig för hur jag mår - mådde inte så bra av att gå och fundera innan heller - en kram och en liten deppmantel kan nog vara på plats, men inte för tung och stor!

• Fru E

Snaily-KRAM vet precis hur det känns!!!!!! Jag kan deppa tillsammans med dig lite. Känns lite hopplöst när det inte ens funkar med pergo eller progg men detta är ju bara första månaden för dig med pergon! Många som lyckas på andra eller efter avslutad kur eftersom effekten håller i sig!

BS-daggkåpa, kärleksört, taklökar, ormbunkar, stranddrift, funkior är växter som är otroligt tåliga!

• muggles

Kängu: denna vecka kan jag ons-tors. Vilken tid passar dig? 11.30?

Snaily: blä och fy för tant.

Ang att känna sig som dålig mamma efter amning/förlossning. Ngt som jag verkligen tycker är skönt är att jag inte har minsta revanschlusta efter min förra amning. Typ att "denna gången ska jag verkligen få det att funka". Snarare känner jag så att jag provar igen (och nu kan jag ju alla tricks ) och funkar det inte el funkar för dåligt, då lägger jag ner. Sedan vill jag gärna åtminstone delamma men vi får se hur det går. Det beror ju så mkt på barnet också, om barnet vill så går det. Vill inte barnet (som i Moas fall) så är det ju kört och bara att acceptera. Jag känner också att jag har ett ansvar mot Moa och maken att inte bara amma sönder mig hela nätterna och sedan inte orka med dem, el att maken får allt ansvar för Moa. Det skulle vara jättemysigt om jag kunde delamma åtminstone 4 mån men funkar det bara i 3v så får det väl vara så då...

Ngt jag verkligen stör mig på när det gäller förlossningar är det här upphaussade att det är bättre ju mindre smärtlindring man har tagit. Och speciellt är det karlarna som framhäver det. Jag har hört så många män säga om sin fru "ja hon behövde ju ingen annan smärtlindring än lustgas" ung som att det vore en bedrift, och underförstått så är det sämre om man har tagit mer smärtlindring. Den tanken förstår jag inte alls. Det kan ju bero på så mkt hur ont det gör; hur smärttålig man är, hur barnet väljer att komma ut (tex med en arm före som i Piggelins fall el huvudet snett som i Vänners fall), och 100 andra parametrar som man ändå inte kan styra över.

• Fru E

SNaily-då tar jag en minibit av deppmanteln och skickar in lite äppelkaka eftersom vi har kylen full av äpplen som behöver göras något med!

• snaily

Hej EA!

Vad härligt att äggledarna funkar - fast som du säger, varför tar det sig ändå inte?! Jobbigt att stå inför ett eventuellt ivf-beslut, "redan". Hoppas det inte är spottingsarna som återvänder nu bara!

Jo, jag tog sista proggen igår, dag 29, så hoppas tanten inte dröjer alltför länge nu.

Tror äggledarspolning blir nästa grej hos gyn för mig också.

• muggles

Snaily: äsch minus menar jag ju. Knöligt ollon!!!

AM: nja inte riktigt så Men jag trivs väldigt bra med mitt jobb och tycker det är stimulerande och kul. Faktum är att jag inte ser fram emot en mammaledighet till... (jag går nog emot strömmen i den här tråden).

• BrudSommar2006

Koko, plantera frön har jag också kört med i omgångar förut men det har jag slutat med för när de börjar komma upp ser jag inte skillnad på dem och ogräs och det tar halva sommaren innan jag ser vad som är vad och fram tills dess är det ingen vacker syn! Så nu är det enbart färdiga, stora plantor som gäller så att det ser hyfsat ut från början. Fast det ligger nog någonting i att de är så hårt uppdrivna att mycket inte tar sig därför, det är ju likadant med de första tidiga pelargonerna man köper varje år, när de blommat klart är det ju bara att slänga dem, de tar sig ju aldrig.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor