• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Tinga, vad spännande med flytt, lycka till!

Passionsblomman, så det är nu det gäller! Hoppas så att allt går bra men det ska det väl göra, i alla fall ska de väl inte hitta något så allvarligt att köpet går tillbaka! Stort lycka till i alla fall.

• BrudSommar2006

Telis, inga visningar på gång?

Jag har alltid tänkt att man skulle ha sparat en förmögenhet på att vara gift med en veterinär men nu börjar jag tro att vägen till framgång är en trädgårdsmästare istället. Jag lägger tusentals kronor på växter varje år och så överlever de inte vintern trots att jag försöker satsa på härdiga perenner. Möjligen kan jag dra mig till minnes ett par år då jag hade både häst, hund, katt och akvarium då jag alldeles säkert hade större veterinärkostnader (ja inte så stora sådana för fiskarna förstås) än trädgårdskostnader men just i år är det definitivt tvärt om och jag tror det var så förra året också.

• BrudSommar2006

Vickan, aha, allergitabletter. Kanske ska undersökas men tanken på att försöka trycka i Iris någon slags medicin regelbundet är förstås inte heller lockande, vi har på något sätt nog med att brotta ner henne för att borsta håret varje dag.

• snaily

BS, vi ska nog åka upp till fjället där vi förlovade oss och gå en sväng, kanske titta efter lite kantareller. Det ska regna med det gjorde det när vi förlovade oss också så det passar ju perfekt Sen blir det bara en god middag hemma på kvällen.

Hoppas du klarar av allt matprat hos dietisten utan att må alltför illa... Det är ju verligen gräsligt att höra matprat när man är illamående!

• BrudSommar2006

Upp på fjället, det låter trevligt!

Har insett att vi kommer att behöva köpa en del till bebisen, bla vinteroverall, och gissningsvis en del ytterkläder framöver, den kommer ju inte att vara samma storlek som Iris vid samma årstider.

• Ore

Hej hej!

Är nu tillbaka på jobbet - chockstart, typ... Fast jag har inte kunnat göra så mycket eftersom datorn krånglat (massa nya inställningar, en heeelt överbelamrad inbox så att allt bara låste sig för att den var för full och litet smått och gott..) Och om drygt 45 min ska jag åka, har tid hos BM

Min bedömning av Madonna-konserten var att den var bra, men inte superbra... Hon är ju grymt proffsig, men det där vaga "hjärta och själ" saknades på något vis. Det var bara en "normal dag på jobbet" för henne.

Jag satt INTE under tak, så det var tur att det mest bara var under "för-DJ:n" som det regnade, och även tur att jag stannat och inhandlat en regncape på vägen, när maken ringde och sa att det regnade i gbg... Den användes!

Annars var det trevligt att träffa Lappis med make, få ett ansikte och röst utöver fotot i galleriet Och även trevligt att träffa Muggles med make, såklart.

Kängu: Drygt 7400 kr hade de dragit för vagnen från kontot, så det stämmer nog att eurokursen gått ner. Typ 10:17 blir kursen då (banken räknar väl också in någon slags "istället för växlings-avgift" har jag för mig...)

Snaily: Låter trevligt med en tur upp på fjället. Håller tummarna för att både Pergo och progg har haft en plussitiv effekt

Tinga: Nej, stackars liten förkyld Piff! Lille stackaren, vad allt går emot honom... Hoppas han kryar på sig snart! Men kanske inte heller jättemärkligt att han inte har så jättebra immunförsvar när han inte fått tillräckligt med näring.

BS: Usch vilken otäck reaktion på myggbett, hoppas det finns något att göra åt det...

PB: Håller tummarna för att besiktningen går bra, återkom med rapport SNARAST!

Hmm, det var något mer men jag minns inte riktigt vad det var...

• viktualia

totalt egoinlägg:

jag sitter och kämpar med medlemsregister åt en förening som jag är med i. fy fnnnnnnnnnn vad trist det är... undrar just vad jag ska belöna mig med sedan.... *fniss*

• Frejis

Tinga ? usch, att Piff också skulle drabbas av förkylning, när sonden precis har satts in? Stackars bebis, hoppas att han blir bättre snart, men det låter i alla fall bra att ni får mycket bra stöd från sjukhuset.
    Grattis till tillträdet till huset, hur känns det?

Passionsblomman, jag väntar också nyfiket på en rapport från besiktningen och håller självklart tummarna att allt har gått bra.

Brudsommar, funderar ni redan på namn?

Snaily, hoppas på plussitiva nyheter snart. Spännande!

Ore, tycker att du valt en fin vagn. Hur lång är leveranstiden?

Koko, hur gick det hos BM imorse?

Cicci, välkommen tillbaka till Stockholm, hoppas att du haft det bra hemma hos mamma.

Det ska bli intressant att se vad Bumsisbebis (det är vårt arbetsnamn på henne ) väger när hon behagar titta ut. Hon känns faktiskt rätt så stor när hon ligger i magen och spänner sig så att jag inte blev förvånad att hon gått upp 800g på tre veckor (om det nu stämmer). Fick nyss ännu en kallelse till UL på DS i början av september, får se vad det visar då. Och så blir det ett besök hos BM imorgon, mycket med det hela.
    Fick däremot en rolig bild på henne när hon ligger i magen, sätter upp sin lilla knytnäve för munnen och vägrar visa för doktorn att hon faktiskt kan svälja fostervatten. Och putar med överläppen

• Frejis

Vänner - har tittat på länken med tapeter och vad jag kan bedöma utifrån din beskrivning och den tapetbilden som jag fick upp på min dator blir det nog ganska fint. Kan man beställa tapetprovet därifrån?

• _koko_

We're back in business! Har fortfarande lite ont i huvudet, men inte alls som igår. Trycket låg på 115/70, dvs helt ok, så ingen begynnande havandeskapsförgiftning, puh!!
    Lillebror har även skärpt till sig och flyttat ner huvudet igen, men han är helt rörlig, så det är ju ingen garanti att han kommer ligga kvar så. Men jag tror att han kommer att göra det. Fick även ett snabbt ul för att bekräfta att det var huvudet som var neråt (hon var inte osäker men brukade göra så eftersom konsekvenserna av att ha fel kan bli ganska stora, bra inställning säger jag!).
    Alla värden bra och nu kanske jag inte kommer träffa henne något mer innan förlossningen (hon är på semester när jag ska dit om 2 veckor), hur konstigt är inte det?? Ska vi få ett barn om några veckor???

tinga - Stort grattis till hus-tillträde, men ÅÅÅÅH, vad tråkigt att piff blivit förkyld. Hoppas det går över fort.

vänner - För mig funkade inte tapetsökningen, jag fick upp samma tapet oavsett vad jag klickade på...

BS - Jobbigt med allergi, är det också något som kan växa bort (som de flesta matallergier ju verkar vara hos barn)?

snaily - Mysigt med förlovningsfirande, grattis i förskott! Progget tar nog bort dina spottings, jag hoppas dock att det gör betydligt mer än så. Men jag vet också precis hur jobbiga spekulationerna är, så jag ska inte säga något mer om det.

Sambon är och tittar på en beggad syskonvagn as we speek! Hoppas så att han tycker den är bra, för den går inte att köpa ny i sverige längre, och det som gör den bra är att man kan ha sittdelarna (en eller båda) mot sig, vilket man knappt kan i någon annan vagn (utom t ex icandyn för 10 papp...), och det tycker jag är viktigt eftersom jag tror att vi kommer att använda den rätt länge (conny älskar att åka vagn och honom vände vi inte förrän han var en bra bit över året). Men jag har inte släppt sjaltanken heller, sparar vi några tusen på vagnen kan jag ju köpa en sjal också.

cicci - Hihihi, fortfarande inget namn! För mig tog det väl 3 veckor tror jag innan conny fick sitt, fast betydligt längre innan pappren var inskickade iofs...

frejis - Du prenumererar iaf på allt NYTT i samband med graviditet i den här tråden. Bra att bumsisbebis växer.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor