• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • FruCicci

Hej,

Har varit hos min älskade mamma i förra veckan... så därav min frånvaro... Kommer inte ihåg när jag var inne sist, men men HEJ på er alla!

Madonna konserten verkar inte varit den bästa hon gjort, många tyckte att den var bra men inte kanon. Ska bli kul att se vad Lappis tycker efter att hon har smält den

Grattis till Hus TINGA! Wow vad kul. Många som går i dessa spår nu... själva lever vi på våra goa 70kvm med 2 barn Fast vi har ju uteterassen med, som ett extra rum så här års, den är iaf 30 kvm.

Vänner, jag tycker inte att ni ska ha någon tapet alls (taskigt va? ) Jag har varit i ditt hus många gånger och som du säger är ju köket litet, tycker det ska vara vitt, kanske tapet eller en fondvägg på den väggen där dörren in är, men inte mer än så...
    Skönt att illamåendet lugnat sig!

Snart är et RUL för Telis, jag är jätte nyfiken, tänk vad fort det gått med!!!!

Frejis, är hon så stor Bumsi!?! Det låter otroligt, men de sa att vår dotter var liten och det stämde då rakt inte! Ta det med en nypa salt...
    Men mycket fostervatten, hur kommer det sig??

Nu måste jag ta min namnlösa dotter, ville titta in lite.... amningsdags So long.

• Telis

Tinga, stackars lille Piff, vilken liten kämpe han är trots allt. Och lycka till med allt kartongpackande och flyttstädande!

Snaily, det finns verkligen ingenting som säger att man har större chans att vara gravid om man har symptom i jämförelse med inga symptom. Det är många här i tråden som har varit gravida men inte haft symptom och många som inte har varit gravida trots symptom. Jag håller tummarna!

Nenne, kramar till dig på första jobbdagen, hoppas att du överlever! Kramar även till Vänner om det var idag du började jobba igen, hoppas att ligga-blickstilla-i-30-minuters-metoden funkar även på arbetsdagar!

Och lycka till till koko hos BM och hoppas att huvudvärken har släppt!

Lappis, hinner vi träffas på en lunch innan jag går på semester (nästa fredag) för att prata Kalifornien?

• snaily

Hej Cicci! Är dottern fortfarande namnlös?! Vilket namn lutar det åt?

Fick just reda på att jag ska på en kurs i höst som verkar väldigt bra, och så ska vi bo på www.svartaherrgard.se/ som ser jättemysigt ut!

• snaily

Skickar också sympatier till alla stackare som jobbar första dagen efter semestern!

Telis, tack för uppmuntran! Fast egentligen VILL jag ju inte hoppas för det är så trist att bli besviken... MEN, jag ska se det positivt, cykeln verkar blivit något bättre med Pergo och prog iaf! Tidigare ÄL och troligen liiite längre lutealfas än tidigare som det verkar.

Imorgon firar vi förlovningsdag och dessutom ska jag vara ledig!

• BrudSommar2006

Puh, första dagen tillbaka på jobbet och så ringer de från dagis! Jag tänkte att det inte kan vara möjligt att hon blivit sjuk redan och så var det ju inte heller som tur var utan de ville kolla om bettet hon har på låret är gammalt eller om hon möjligtvis fått ett getingstick idag på dagis. Men icke, bettet fick hon i helgen, är förmodligen en hederlig gammal mygga men eftersom Iris verkar ha en myggallergi så har hela låret svullnat upp, är rött och man kan förmodligen i det närmaste koka ett ägg på det så varmt är det. Vi skulle ju ha nämnt det i morse när vi lämnade henne förstås men vi har blivit så vana vid dessa bett, förra veckan var handen stor som en tennisboll så vi glömde bort det.

• BrudSommar2006

Hej Cicci, går det fortfarande dåligt på namnfronten!!! Det gör det för oss också än så länge med den lilla skillnaden, ja i alla fall än så länge, att jag inte klämt ut klumpen, eller jag menar klimpen, än. Inte för att jag räknar med att det kommer att gå bättre på de fem månader som är kvar...

Idag är jag i alla fall i vecka 17+1 vilket väl ska vara vecka 18 då, har en och en halv vecka kvar till UL. Jag hoppas så klart att det ska gå och se vad det blir men sådan tur har vi väl inte. Då får det bli privat UL som förra gången för 82% sannolikhet kan man ju inte förlita sig på!

• viktualia

BS - jag vet inte hur det funkar med småbarn, men för vuxna kan man ta allergitabletter mot myggbett!

• BrudSommar2006

Snigeln, vad blir det för trevligt ni hittar på för att fira?

På onsdag ska jag till dietisten för min del och nästa vecka ska jag dit igen för Iris del. Blir nog nyttigt och jag har en del frågor men det är ju bara det att tanken på att sitta och prata mat inte är särskilt lockande just nu, blä.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor