PB - Du får iaf räkna bort mäklaravgift (helt säker) och pantbrev (nästan säker), samt ev andra omkostnader, från det du betalar skatt på, och så kan man fortfarande skjuta upp den som muggles säger, tror det är 0,5% per år man betalar i "avgift". Håller oavsett tummarna för fortsatt budgivning!
cicci - hjärtat, vad hemskt!! Men ändå bra att det hände på bvc så du direkt kunde få hjälp. Säger som de andra, ge det en chans, får du tag i rätt person att prata med tror jag det kan göra underverk. Jag är ju också rätt mycket så att jag tänker på andra tills jag utplånat mig själv och jobbar en hel del med det, ingen tjänar ju på att man är sån (eftersom man själv mår dåligt av det för att man inte får lika mycket tillbaka).
sweetan - Har glömt säga det tidigare, men i mars var ju sambon och conny bortresta en vecka, och när jag kom hem efter att ha skjutsat dem till arlanda började jag nästan gråta för att det var så tomt hemma, så jag vet precis vad du pratar om. Sen åkte jag och shoppade och fikade, helt själv, och bestämde mig för att jag skulle njuta av veckan, och när jag kom hem efter det var inte alls lika ödsligt hemma. Att jag sen blev skitförkyld såpass att jag knappt kunde stå upp och min mamma fick komma med mat, det är en helt annan historia...
BS - Hjälp, vilken trots! Jag köpte barnaboken av ren nyfikenhet förut och måste nog läsa lite nu i förebyggande syfte. Conny har ju inte nått dit ännu (fast han är rätt bra på att slänga saker när han inte får som han vill), men jag kan tänka mig att man plötsligt är mitt uppe i det utan att ha fattat vad som hände. Sen är ju alla barn olika förstås.
Conny har, såklart, blivit lite snuvig och jag funderar nu på hur man jonglerar det tilsammans med en nyföding. Mycket handtvätt blir det iaf.
Dagen innan lillebror föddes var jag och köpte bärsjal (det är det som fruLlan har så dåligt samvete för, men det var ju JAG som ville till butiken, älskling!), känns himla bra att ha den nu kan jag säga, dels är han skyddad i den, och dels är han (som jag nog redan nämnt) en riktig närhetstörstande kille.
Sambon är just nu och provkör en bil. Volvoköpet blev inte av pga en idiot till säljare som ljög om skicket, men däremot sålde vi vår bil, så nu står vi utan (har fått låna min mammas bil så länge)! Inte jättebra, hahaha...
Ajdå, nu vaknade conny, och jag får inte lyfta honom... Får se om han kan klättra ur själv om jag sänker ner sidan på spjälsängen, spännande!