• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Mrs B-lär nog bli några sådana också ikväll skulle jag tro

• BrudSommar2006

Mrs B, det får bli i strumplästen i så fall för det är helt oacceptabelt för Iris att inte få ha strumpor på sig från det att hon vaknar!

Vi har försökt att be henne välja skor själv men vi har hittills inte lyckats få henne att fatta beslut om det.

Jag ser fram emot att våra äpplen ska bli klara, köpte en äppelbok förra året och bakade en massa olika saker, det var rätt kul. Några saker blev väl inte så lyckade men en del favoriter hittade vi.

Igår åt Iris faktiskt smultron för första gången i år, när jag väl hade fått henne att tugga på ett, vilket vi inte lyckats med tidigare, insåg hon hur goda de var och åt upp allihop! Hoppas att fler mognar snart. Sedan försökte jag med ett hallon också men det var att hoppas på för mycket, det fick jag henne inte att smaka på.

• muggles
    passionsblomman skrev 2009-08-13 11:39:29 följande:
    Ja och sedan föds de små liven och vips innan man vet ordet av är de åtta år och ligger och sover med sommarbruna fräknar och solblekt hår. Då försöker man fortfarande fatta. Att den där personen bott i min kropp, att han är mitt kött och blod. Att han blir stor alldeles strax och snart inte längre säger som häromdagen"det bästa jag vet är att vara med pappa och dig mamma"Man fattar helt enkelt aldrig. Så är det med den saken.
    Åh, vad fint skrivet! Och jag känner igen det...
  • muggles
    FruCicci skrev 2009-08-13 09:48:59 följande:
    Då funderade jag på att säga tvärt om och göra det... sagt och gjort.DU FÅR INTE ha några kläder på dig, kom så går vi nakna till dagis...Öppnade dörren och gav honom nycklarna...Sen började jag gapskratt och skoja med honom och sa, men du, så kan vi ju inte gå till dagis, det blir ju kallt. Vi skrattade och jag kittlade honom, så sen fick jag på honom kläderna...Sen fick han välja skor, de andra la jag i en påse som han själv fick bära...(eftersom jag tyckte han skulle ha foppatofflor).
    Genialt Cicci! Ett av Anna Ws tips faktiskt (men du kom ju på det själv). Tips 1: låt dem välja mellan två val (tex två par skor). Säg vilka skor vill du ha på dig - de röda el de blå? (för så små barn kan tydligen inte välja mellan fler alt än två så då väljer de ett av skoparen).
    Tips 2: förbjud precis det som de inte vill. Men då får du inte ta på dig skor.

PB: skönt med huset!

Snaily: trist med tantfan!
  • fru AM

Grattis till ultraljudsupplevelse och fina siffror, Vickan!

Och PB - vad fint du uttryckte det där!

• Piggelin1

Muggles, du skrev precis samma sak som jag tänkt skrivit, ang det som Passionsblomman skrev
    Superfint skrivet - du är så klok & vettig, Passion
    Det är så kul att du har hittat hit!
    Skönt attt besiktningen gick bra!

• muggles

Grattis Vickan!!

AM: Livia är cool som vanligt. Hoppas att tanten/monstret var lite dövt...

• Piggelin1

Jag har också börjat köra mkt på sistone med det där att Amanda får två val Måste bottna i sunt bondförnuft?!

• Piggelin1

Vickan - garrtis till bra KUB-siffor & att ha fått se det lilla livet! Tvii för illamåendet

Snaily - sicken kärring-j-l

• viktualia

tack för alla grattis!

och lagom ego ett tag till: jag fick minsann behålla lunchen så nu har jag ätit lite mer.. "fick" ju ingen frukost imorse..

Störtösregn var det här... trist.. hade gärna firat min nästsista semesterdag lite mer utomhus...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor