Vet ni, det är en månad kvar idag, ser jag just!
Jisses vad tiden går!! Får lite panik när jag inser att vi snart har två barn och jag inte har en aning om hur man beter sig, men det kommer nog lösa sig, precis som det gjorde när conny kom.
Vi hade förresten 1½ års-kontroll igår. Blev först full i skratt men sen lite fundersam eftersom sköterskan betedde sig jättekonstigt mot conny (hon hade inte träffat honom förut). Insåg att conny verkligen inte är som andra barn... Han fick ju mpr-vaccinet, och det skulle först ges till en pippi-docka, och sen skulle pappa ge till pippidockan, innan conny skulle få det i armen. Conny bara stirrade på dockan och sköterskan och fattade ingenting... Han hade ju en bil i varje hand och var nöjd med det, det han inte var nöjd med var att behöva sitta stilla i någons knä... Bort med dockan, i med sprutan (som han knappt verkade märka), och sen var det klart.
Innan dess skulle sköterskan kolla utvecklingen, hon frågade var magen var och näsan osv. Magen och fötterna kan conny, men näsan, näää... Han har ju liksom inte tid att vara stilla länge nog för att bry sig om sånt. Bygga klossar däremot är han grym på, men det fick han inte visa, det frågade hon bara om han kunde... Som tur är "underkänner" de inga barn, men hon sa att vi skulle kolla talet vid 2 år också för säkerhets skull.
Håhåjaja, jag som inte var ett dugg orolig innan får nu jobba lite med att skaka av mig "är det något fel på honom?"... Jag tror ju verkligen inte det egentligen, men helt klart är ju att han inte passar in i standardmallen...
muggles - Hur gick det till när du kollade födelsemärken? Fick du remiss för att ta bort dem och sen togs det prover på det som tagits bort? Nyfiken för att sambon ska ta bort två stycken.
telis - Har inte haft nästäppa så jag har tyvärr inga råd att komma med.
Ore - När jag var gravid med conny köpte jag ingen speciell jacka att ha utan jag körde med min skal/skid-jacka och lager-på-lager-principen. Kom ihåg att man är extra varm på slutet också, så man behöver inte riktigt lika mycket kläder som vanligt.