• Izzie

Livets viktiga och oviktiga frågor

Åh nej! Håller tummarna för att inte är något mf, Muggles! KRAM!!!

• Izzie

Nu ska jag masa mig till jobber för ett par timmars jour. Tittar in senare och ser om det är några nyheter.

• Izzie

Muggles - Vad skönt att det inte blev värre! När får du reda på om du får göra UL då? SKa du göra KUB? I så fall är det snart dags för det va?

Vickan - När jag läste "trollet" tänkte jag direkt på tanten som Livia såg och fattade inte riktigt vad du menade, men sen gick det upp ett ljus förstås Grattis till UL-et o bra siffror! Vad tyckte maken förresten?

Tinga - Grattis till de definitiva stegen för Puff! Vad kul! Det är ju så häftigt att se hur glada de blir. En helt ny värld öppnar sig!
    Hoppas verkligen Piff piggar på sig med. Lille stackarn!

Passionsblomman - Åh vad fint du skrev om din son. Jag fick en tår i ögat när jag läste vad han hade sagt. Det är väl valda ord att komma ihåg under hans tonår kanske

Hmm, det var ju en massa mer att kommentera, men nu kommer jag inte ihåg nåt. MIn förkylning gör att hela skallen är seg som kola. Bäst att hoppa i säng. Ska med Matilda på sömn-EEG undersökning imorgon efter lunch. Kan ju bli spännande att försöka få henne att somna naturligt med en massa klisterlappar i huvudet på sjukhuset. Känns som ett riktigt Mission Impossible. Hon ska dessutom ha sovit mindre än vanligt så vi måste upp i ottan för att väcka henne och sen hålla henne vaken. Well, well. Fortsättning följer hur väl det hela gick. Hoppas att allt är ok bara och att undersökningen inte hittar några konstigheter.

BS - Hört nåt nytt om kollegan och hennes son?

Kram o gonatt

• Izzie

Kängu - Grattis till vagnen! Själv har jag en Mistral S (varianten större än Fun) och är supernöjd med den!

PB - Åh vilka fina saker han har sagt din gullunge! Längtar verkligen till Matilda börjar prata så mycket.
    Och vilken härlig kommentar från rektorn! Sånt är som sagt bara att suga i sig.

BS - Jag förstår att era små vardagskonflikter tär på tålamodet. 40 min är ganska lång tid liggandes på golvet...
    Vad skönt att höra att killen var vid liv i tisdags iaf, hoppas verkligen han kommer tillrätta! Du kan väl uppdatera, jag är en sån där blödig människa som går runt och tänker på såna stackare.

Muggles - Trist med huset, men 30 000 lät ju väldigt högt som månadskostnad. Tror ni resonerar helt rätt. Det är inte kul om man bara har råd att bo och inget mer. Räntorna kommer ju att gå upp, det är helt klart. Sen hur mycket vet ju ingen, men det gäller att ha marginal. Det är så tråkigt att låta saker som ekonomi förstöra vardagen och ev relationen om det blir för tufft. Ni kommer säkert hitta något som ni gillar och har lite svängrum till att hitta på andra roliga saker som tex att resa.
    Skönt att blödningen upphört! När är resan till Gran Canaria?

EGO: Sömn-EEG gick ovanligt bra faktiskt! Anledningen till undersökningen är feberkrampen hon hade i juni. De vill mäta hennes aktivitet i hjärnan för att se så det verkligen var en feberkramp och inte tex ett epilepsianfall. Min pappa har epilepsi i släkten.
    Hursomhelst hämtade vi henne vid dagis vid lunch, de fick hålla henne uppe. Väl framme skulle de försöka mäta hennes huvud för att veta vad hon skulle ha för mössa och då illskrek hon. Skrek Neeej, neeeej NEEEEJ! Jag tänkte att detta kommer aldrig gå, men hon fick en flaska välling och då passade maken på att pressa på mössan med alla kladdiga elektroder. Sen fick vi sjunga och vagga henne till sömns och som tur är somnade hon faktiskt. Vi fick inget besked om hur det gick, utan får vänta några veckor på det.

• Izzie

Muggles - Nämen vad fasen! Klart du ska ta dig till gynakuten! Du får stå på dig helt enkelt. Håller med de övriga, smärta är ju väldigt subjektivt. Det borde räcka med att förklara att det inte känns bra och att du blöder... Lycka till! Håller tummarna för att det hela ska sluta väl. KRam!

• Izzie

Mrs B - vad är pizzabullar? Har aldrig hört om talats om det...

AM - Verkar vara en helkul fest! Trist bara att ni inte kunde få lite sovmorgon.

Snaily - Vad bra att du fått en tid redan imorgon! Har själv aldrig spolat äggledarna, men det låter som att en värktablett knappast kan göra någon skada iaf. Jag tycker du ska ta en! Om jag minns rätt har det varit lite delade meningar om det har gjort ont eller inte bland de som varit med om det i tråden. Lycka till imorgon!

PB - Trist med tanten! Kram!

Snorkfröken - Oj då, det låter lovande! När ska du testa om inte tanten kommer?

Frejis - Låter som ni har en spännande tid framför er! Skönt att havandeskapsförgiftningen verkar ha gått tillbaka. Minns att jag själv var inne på förlossningen pga av samma symptom som du, men det gick oxå tillbaka.
    När är det tänkt att lilla fröken ska titta ut?

• Izzie

Muggles - O Neeej! Så himla tråkigt. Massor av kramar!!!

• Izzie

Oj så mycket som händer i tråden! Jag har läst lite då och då, så det är möjligt att jag missat en del...

PB - Förstår verkligen att du blev chockad och ledsen över beskedet! Hoppet är väl det sista som överger människan och givetvis tror och hoppas man ju innerst inne att det inte ska vara nåt fel. Dessutom har vi i tråden haft mest positiva associationer i samband med äggledarspolning och pratat om ökade chanser att få till det efteråt. Precis som Piggelin säger brukar det ju fungera bra med bara en äggledare också. Vad blir nästa steg? KRAM!

EA - Så du har skaffat MC! Coolt!

Telis - Så det blev ingen resa!? Har inte hittat ditt inlägg om varför? Har du el maken blivit sjuk? Eller är det nåt med Televinken? *orolig*

Frullan - Skönt att du får hjälp! Känns viktigt att man inte brottas för länge med problemen på egen hand om man känner att man kör fast.

Muggles - Mysigt att Moa verkar vara en sån go kompis! Det är verkligen sånt som värmer! Är det nåt man blir lite extra stolt över som förälder så är det väl just sådana egenskaper.
    Konstigt att stamningen kommit så hastigt? Men efter att ha läst alla andras och speciellt Kängus inlägg i ämnet känns det som att det förmodligen är övergående iaf.

Sweet - Men gud vilket tempo! Du kanske bara skulle ta en riktig slappardag för dig själv?! Ta en promenad, sätta dig på en uteservering med en kaffe och kolla på folk eller bara ligga hemma i soffan och slöa framför en film? Passa på lite medan du kan menar jag. Du verkar hålla ett så högt tempo i vanliga fall oxå, du behöver vila lite med Kram!

Nenne - Du borde verkligen skriva krönikor...

• Izzie

Ore - Jag glömde ju dig! Nu har jag nog inte hängt med i alla turerna kring din pappa, men jag förstår verkligen att du blev ledsen och besviken. Nu kanske du har pratat med din pappa, men det känns annars som att det borde vara det bästa sättet att tackla det hela. Om inte annat för din egen sinnesros skull. Även om det är skitjobbigt och man börjar lipa (jag gör alltid det när jag är arg el beviken - SÅ FRUSTRERANDE!) Huset är väl inte färdigt ännu och det är kanske jobbigt om det här ligger och gnager framöver... Kram!

• Izzie

Ego: Är hemma och småjobbar lite. Min förkylning har fortfarande inte släppt och har nu satt sig på bihålorna. Så segt! Bihålorna började värka rejält i fredags kväll så jag diagnostiserade mig själv och började äta en penicillinkur som jag hade hemma. Nu har jag fått kliande hudutslag och även om den värsta värken släppt runt bihålorna så är jag fortfarande inte pigg. Har ringt och erkännt för sjuksköterskan på vårdcentralen så om en stund ska jag träffa en läkare och lär väl få lite bannor över min egna medicinering... Skit samma. Bara jag blir pigg snart. Nu är det tredje veckan på jävelförkyningen och jag har massor av jobba inför årsbokslutet på jobbet...

I onsdags började maken riva väggen mellan köket och "finrummet", så nu är kökskarusellen igång. Nu är spishällen trasig också och det är tredje vitvaran på två månader som går sönder. Med andra ord - dags för köksrenovering. Jesus, vilken gjungel. Visst har vi pratat om Nespressobryggare i tråden? Är det nåt att ha? Och Ore, visst var det du som hade hittat fina fläktkåpor? Var?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor