• Frejis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Telis och Cicci, tack för den trevliga lunchen.

Koko, det låter jobbigt med illamåendet och det här med att ´ha svårigheter att finna en bekväm arbets-/liggställning. Måste säga att jag tyvärr känner igen det fast jag har svårt att sitta framåtlutad eftersom det känns att bebisen hamnar någonstans uppe i halsen

BS - vilka roliga kommentarer Iris har och tråkigt med överreaktionerna på middagen, vissa människor överraskar ibland.

Lappis, hoppas att du får en trevlig hemresa och att arbetsveckan som börjar på måndag inte blir för arbetsam.

Vad många det är i tråden som läser boken "Hon älskade". Jag har nyligen köpt den, men har inte börjat läsa den ännu. Blir lite mer nyfiken på den när ni säger att den är bra.

• Frejis

Kram till Snaily, hoppas att farbror gyn hjälper till med fortsatt utredning, hur är den tänkt att fortsätta? Jag tror att hunduppfödare nog har andra motiv än "hundens bästa" när de avlar på dem; de individerna som är fysiskt bäst blir väl inte alltid de finaste ändå

Det verkar ha blivit en tidig uppstigning pga Korven, vilka sovvanor han har!

Lappis, välkommen hem!

Ore, känner igen funderingarna ang barnvagnen och andra babysaker. Trots att vi redan köpt barnvagn kan jag inte låta bli att fundera om den barnvagnen verkligen kommer att bli den optimala för oss. Hur kan man veta vad man kommer att ha för behov i framtiden, allt blir ju så teoretiskt

A M - Stackars H., du får pussa honom från mig med!

Läste den här artikeln om en tjej som redan har tretton barn som har blivit omhändertagna och ska nu få den fjortonde. På tal om det där med lämplig för avel

www.aftonbladet.se/wendela/article5586420.ab

• Frejis

Jag har också blivit rejält nyfiken på era hemligheter, sitter nu och gissar vad det kan handla om

• Frejis

Ore ? efter många om och men köpte vi en Crescent M 300. En sportig barnvagn där liggdelen senare görs om till en sittdel. Den har mindre svängbara hjul framme, känns stabil och rörlig samtidigt och verkade vara lätt att fälla ihop/får plats i bilen. Vagnen är också ganska liten och det är bra för oss eftersom vi får in den i hissen? Får se dock vad jag tycker om den när den ska användas. Nu ligger vagnen nerpackad och jag har börjat gå omkring och spana på konkurrenter

Jag känner förresten också som du, att jag vill resa någonstans och bara vara borta ett tag. Ska kanske rymma hemifrån Som tur är har maken än så länge ingenting emot att man ska åka på en resa med pyret någon gång nästa år, förutsatt att pyret är friskt.

Muggles ? härligt med en resa till Gran Canaria.

Snaily ? japp, den här tjejen som Aftonbladet skrev om hade kunnat vara surrogatmamma
    Hoppas att ni får tid hos gyn snart och att utredningen kommer igång igen. Håller verkligen tummarna!

Lappis ? hm, funderar på hur man visar att man är en god människa? Genom att donera pengar till olika organisationer eller bara genom att sköta sig på det gamla vanliga sättet?

Telis ? håller tummarna att RUL:et går bra och att Televinken uppför sig. Förstår dock att det känns lite nervöst, det är ju ändå en extra koll, men jag tror att det kommer att gå fint.

Heej Nenne! Om allting går enligt planerna är det Koko som först ute, redan i slutet av augusti. Och Telis har helt rätt när det gäller min beredskap för kläckning 

Brudsommar ? det låter jobbigt med myrkrypningarna, har varit sömnlös i måååånga nätter på grund av dem. Stödkramar!

Tinga ? hoppas att ni får lösning med Piffs matproblem iom sonden och att sjukvården är lyhörda för vad ni vill och vad som krävs. Vad bra förresten att inga fel har upptäckts. Skickar med extra kramar till er!

A M ? usch, det låter jobbigt med BVC-tanten, kravet på att vara normal och att allt ska vara som vanligt påminner om MVC. Alla dessa kurvor, rekommendationer och önskemål
    Det låter underbart med en resa till Thailand, var ska ni vara och hur länge?

• Frejis

God kväll!
    Jag tänker också på Tinga och Piff och hoppas att det har gått bra idag och att det hela vänder snart. Det är ni värda, så mycket som ni har kämpat!

BS - Grattis till att ha blivit med barnvagn, tyckte att T Lambda såg riktigt fin ut Och välkomna tillbaka till Stockholm!

Lappis - tycker inte alls att du ger upp för lätt, vad dumt att säga så. Det är ju främst du som känner dig själv bäst och därmed varför du agerar på det sättet. Ni har ju försökt så mycket och rätt så länge och den processen har varit påfrestande. Tycker att du nu förtjänar massor med resor, gott vin, träning och annat som är roligt i livet innan ni blir föräldrar, på ett eller annat sätt. Kram!

Vickan - vad jobbigt att du fortfarande mår så illa. Läste idag om att det finns Lergigan (comp, tror jag att det var) som innehåller koffein som motverkar tröttheten. Vilken vecka är du i?

Skulle kommenterat någonting mer, men nu glömde jag vad det var.

• Frejis

Idag var vi på DS för en extra koll och tillväxtultraljud. Fick också veta varför min mage är så stor eftersom det visade sig att jag har för mycket fostervatten, vilket var lite oväntat. Läkarna visste inte vad det berodde på, inga anatomiska eller andra fel på bebisen och jag hade ingen infektion heller. Det blir ännu ett ultraljud senare, kallelsen kommer per post.

Jahapp, nu har jag plockat upp ännu en gravkomplikation som innebär att förlossningen kan starta för tidigt. Lilla fröken har vuxit nästan 800 g på tre veckor och ligger nästan överst på kurvan så att det inte bara jag som är stor.

• Frejis

Tinga ? jag blir glad att läsa att doktorn tyckte att Piff såg relativt frisk ut och att ni är hemma igen. Hoppas att han inte kommer att behöva ha sond alltför länge och att det ordnar sig nu. Att han dessutom drar ut sonden Vilken busig liten kille!
    Jag är nog inte så orolig för tidig förlossning längre eftersom lilla fröken borde klara sig rätt bra. Är annars bara orolig både för förlossning och snitt överhuvudtaget , tycker att båda två verkar rätt läskiga.

Clownis ? roligt att se dig här igen. Hoppas att du fortsätter komma hit och skriva lite oftare stora kramar till dig!

Brudsommar ? extra fostervatten har ingenting med myomen att göra. För mycket fostervatten innebär en alltför stor påfrestning för livmodern som kanske inte kommer att orka till slutet, vilket gör att förlossningen kan starta för tidigt.

Telis & Ore ? det blir för mycket av det goda, helt enkelt bland annat spänns magen ut så att ?skinnet? ömmar fast det kanske hade gjort ändå samt ev för tidig förlossning. Det är väl de största nackdelarna vad jag vet just nu. I vissa fall kan det bero på anatomiska problem hos bebisen, men doktorerna kom inte på igår varför jag hade fått för mycket fostervatten. Vi får väl se hur det utvecklar sig, helt enkelt.

Snaily ? japp, jag är en samlare fast lite mindre allvarliga åkommor än så länge *peppar peppar*

Fru AM ? vecka 31+0 idag. Tiden går allt fortare!

Piggelin ? underbart med en fungerande relation till svärmodern det måste vara roligt för A. att få göra roliga saker med farmor och få umgås med henne. Och ni får ju barnpassning.

Lappis ? hoppas att ni får en riktigt lyckad helg i Gbg!

Vännerfan ? kan du inte be om Lergigan comp då? Stackars dig som har fått foglossning så tidigt, men den kommer kanske att gå över fortare efter den här gången.

Vickan ? jobbigt med att behöva vänta tills på tisdag. Att vara gravid är ett märkligt tillstånd på så sätt att man direkt hänvisas till en medicinsk specialitet, gyn, som om alla andra läkare inte kunde hjälpa till med något

Ore ? skönt med sällskap till Babyproffsen, hoppas att du får lagom många goda råd.
    Vildhallon borde nog finnas kvar jag plockade dem för två veckor sedan och många var inte alls mogna. Men fästingar är många och hungriga, lyckades få två stycken

Önskar en riktigt trevlig fredag till alla trådisar

• Frejis

På tal om chihuahor så lekte min dvärgvädur nyligen med en vit chihuaha i Humlegården.... eller så var det hunden som lekte med honom och deras medelålders hussar sprang omkring och såg helt galna ut.

Snaily - glittrigt och rosa kan ju vara riktigt fin på Korven om man har åtminstone liiiite känsla för ironi.
    Jag köpte idag en väska med ett hål i ena ändan och kommer att bära Ninja i den till och från våra promenader. Det fanns en söt, rätt så smaklös väska i tigerfärgat tyg, men den kändes alldeles för dyr så det blev en mer harmlös rödbrun variant. Det blir bra, trevligt att driva med de människorna som tror att jag är galen och djurvänner förstår mig ändå

Jag tycker också att den vagnen som BS köpte är jättefin och min lust att skaffa en annan vagn än den vi har har bara ökat maken gillar dock konstruktionen på den första vagnen och jag vågar nog ännu inte riktigt att komma hem med en ny vagn, inköpt på eget bevåg men om ett par veckor, vem vet?

A M - nej, de har ingen aning vad det beror på eller har i alla fall inte upptäckt det ännu. Får se vad BM säger på tisdag. Ska också få tid för ännu en kontroll på DS, men misstänker att den kommer att ske på en annan avdelning (den riktiga förlossningen?) eftersom de inte kunde boka in mig då jag var där. Krångligt!

Vickan - är inte det gamla listningssystemet borttaget i alla landsting så att man kan lista sig var man vill? *nyfiken*

BS - jag tror på bra väder imorgon

• Frejis

Har nyligen upptäckt en hemsk oreda i föreningens tvättstuga och försöker jaga rätt på den skyldige samt skaffa några "eye-witnesses" till hemskheterna. Maken kommer hem om tio minuter och han är en av de rätta personerna för att skapa lite upprörd stämning bland medlemmarna... det behövs eftersom det ser helt hemskt ut och den skyldige har tvättat utan att ha bokat någon tid, dvs inga spår.

Så roligt man kan ha det när man försöker få svar på ännu en oviktig fråga här i livet. Eller viktig beroende på hur man ser det

• Frejis

Tinga ? usch, att Piff också skulle drabbas av förkylning, när sonden precis har satts in? Stackars bebis, hoppas att han blir bättre snart, men det låter i alla fall bra att ni får mycket bra stöd från sjukhuset.
    Grattis till tillträdet till huset, hur känns det?

Passionsblomman, jag väntar också nyfiket på en rapport från besiktningen och håller självklart tummarna att allt har gått bra.

Brudsommar, funderar ni redan på namn?

Snaily, hoppas på plussitiva nyheter snart. Spännande!

Ore, tycker att du valt en fin vagn. Hur lång är leveranstiden?

Koko, hur gick det hos BM imorse?

Cicci, välkommen tillbaka till Stockholm, hoppas att du haft det bra hemma hos mamma.

Det ska bli intressant att se vad Bumsisbebis (det är vårt arbetsnamn på henne ) väger när hon behagar titta ut. Hon känns faktiskt rätt så stor när hon ligger i magen och spänner sig så att jag inte blev förvånad att hon gått upp 800g på tre veckor (om det nu stämmer). Fick nyss ännu en kallelse till UL på DS i början av september, får se vad det visar då. Och så blir det ett besök hos BM imorgon, mycket med det hela.
    Fick däremot en rolig bild på henne när hon ligger i magen, sätter upp sin lilla knytnäve för munnen och vägrar visa för doktorn att hon faktiskt kan svälja fostervatten. Och putar med överläppen

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor