• Frejis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Liten - vad jobbigt med Mindre som plötsligt har blivit sjuk, men jag hoppas att febern går ner snabbt och att hon blir bra igen.
    Stackars din mormor som har brutit lårbenet men hon kan kanske återhämta sig och blir rätt bra igen. Jobbigt att kastas mellan hopp och förtvivlan utan att kunna göra någonting. Stora stödkramar!

Ore - det är ju jättebra att maken trots allt följer med. Rätt som det är kommer han att behöva den kunskapen som han nu får gratis och som finns någonstans i bakhuvudet.

Passionsblomman - var tvungen att läsa genom tråden för att förstå vad det hela handlar om Håller helt med dig om att sådana kommentarer fäller man inte om sina föräldrar och man kan inte heller anta att de kommer att agera på det sättet man själv vill. Jag skulle verkligen se till att hjälpa till så mycket jag kan om det handlade om mitt barn, men om jag märkte en sådan otrevlig attityd skulle jag nog boka in en liten resa utomlands eller en vistelse på spa Förstår att du blir irriterad för att det blir jag också.

Hm, skulle skriva någonting mer, men har glömt bort det

• Frejis

Izzie - när du säger att du fick Bricanyl i en sådan situation blir jag fundersam om denna medicin är tillräckligt stark Däremot kan den ge andra känningar som inte är så trevliga...

Piggelin - trevliga fynd! Roligt med broderiet, he he

Passionsblomman igen - skönt att det också verkar ordna sig med makens jobb Det händer verkligen mycket i era liv just nu, härligt när det går bra

Viktualia - julhelgen ser ut att bli allt annat än vila för er. 50 mil, då får man hoppas på bra väglag om man kör själv

• Frejis

Hej tjejer
    Hinner inte skriva så mycket just nu, ska äta lunch med en tjejkompis om en halvtimme och sitter kvar vid datorn ännu

Bumsis är kvar i magen, pigg och glad som vanligt och det känns inte att det har hänt så mycket på den fronten. Fast man behöver inte alltid känna av saker har jag förstått Ska till min BM imorgon bitti och då får vi se om livmodertappen har blivit mer påverkad eller inte.

Piggis - BT stänger mellan 12 och 15 idag.

Vi hörs mer i eftermiddag. Stor kram

• Frejis

A M ? dopet låter rätt så dramatiskt (tänker då på gudmor), men det viktigaste är väl att huvudpersonen var på glatt humör. Vilken föredömlig bebis

Brudsommar ? trevligt med svärföräldrarnas besök under helgen och lite avlastning för din del. Hm, du kan kanske hitta på någonting själv, på egen hand? Fast det kanske blir svårt med tanke på hundvalpen.

Nenne ? det verkar hända mycket hos dig. Spännande med ivf:en och nu vet vi att det är dags att hålla tummarna på onsdag. Hur mår du av medicinen annars?

Liten ? vad bra att Mindre mår bättre och att du får hjälp av dina snälla föräldrar. Ovärderligt!

A M igen ? för att få testa LH/FSH utan större krångel föreslår jag att din kompis vänder sig till gynekologen på Hötorget som Koko en gång i tiden rekommenderade och som jag själv gått till.

Snaily ? såg en supersöt korvtik i Humlegården igår. Hon hade dock ingen stubbsvans, men blev jätteintresserad av min kanin som satt på flera meters avstånd och brydde sig inte om hennes skällande. Lycka till på valpkursen!

MSW ? jag tror inte att Bumsis skulle må dåligt av att komma ut nu, jag går ju in i v 37 på fredag. Det låter lite segt med långa bussresor till skolan, men du kan kanske använda tiden till annat, säg att läsa?

Piggis - spännande med bröllopsplanerna, ni får ta tag i det nu så att vi kan komma med goda råd (och bidra till en total förvirring -

När jag tänker efter har vi också någonting att fira i september, maken och jag träffades för första gången 11 september för fem år sedan. Blev tillsammans några veckor senare så att nu har vi en extra dag att fira även i oktober. Hm, som ni märker passar vi på att fira allt som kan firas?

Lunchen med en väninna resulterade i en Odd Molly kofta. Nöjd och hoppas att den uppvisar bättre kvalitet än tidigare ex.

• Frejis

A M - han heter dr Claes Nyberg och har en hemsida med adress, tel nr och övrig info www.citygyn.se Jättetrevlig, engagerad och kunnig är han också samt lätt att ha att göra med!

• Frejis

Koko ? stora stora stödkramar till dig, vad jobbigt det låter. Hoppas att det vänder snart för att det låter extremt jobbigt att inte få sova. Får du avlastning från några andra än din sambo?

Liten ? ja, jag köpte en kofta av samma märke som inte har hållit kvalitet förut Väldigt inkonsekvent, men vad gör jag om jag gillar deras kläder? Det slutar till slut med ett plagg som jag ?råkar? skaffa mig.

Frullan ? tyckte att du såg väldigt fin ut när vi såg för lunch. Nyfiken på den nya hårfärgen, blev du nöjd?

Lappis ? roligt att det fungerar så pass bra mellan dig och din pappa att ni redan nu saknar varandra samtidigt som det är jobbigt med så stort avstånd.
    Märkligt ordnat när det gäller adoptionskursen. Jag kan inte låta bli att hålla med Liten om att upplägget är kommunalt

Välkommen hem Muggles

Em-sex? hm, nu vet man varför föräldrarna kan vara så angelägna att få sina barn att sova middag lääänge tycker att morgonsex är inte så dumt heller för att då går man sådär fånigt glad halva dagen? när det nu var

välkommen hem Telis! Härligt med semesterresorna, jag är lagom avundsjuk och ressugen.

EA ? jobbiga känslor när man väl som alla andra trillat dit, men trägen vinner? och jag menar det utan att skoja alltför mycket. Känner igen det hela väldigt väl samtidigt som det inte finns någon annan utväg för att få till det.

Nenne ? grattis till de nio Håller tummarna för lika många befruktade i början av nästa vecka. Sprayen hinner annars verka tillräckligt länge så att fortsätt att snyta dig som vanligt

Brudsommar ? har Sveavaccin redan fått det vanliga influensavaccinet? Brukar också gå dit för vaccinationer eftersom de ligger så himla bra till.

Kängu ? kan det vara så att Ru finner livet alltför roligt och stimulerande för att kunna somna eller har det ingen betydelse?

• Frejis

Idag var jag på ännu kontroll av Bumsisbebis samt övrigt aktuellt på sjukhuset. Träffade en av mina favoritläkare på avdelningen och så var det en väldigt kunnig doktor som gjorde UL för att mäta fostervatten, skönt Har massor med sammandragningar, men livmodertappen har inte påverkats nämnvärt, vilket innebär att Bumsis verkar gilla att befinna sig i magen med allt vad det innebär.
    Själv har jag dippat rejält i humöret de senaste dagarna, livet har känts totalt meningslöst och jobbigt utan någon förbättring i sikte. Kroppen känns också ond, stor, otränad, otymplig... ja ni vet men efter ett långt samtal med doktorn känns det bättre.
    Ikväll har maken bokat bort på ett hemligt ställe för att fira fem år sedan vi träffades

• Frejis

Lappis - japp, bara man får plats med magen bakom ett bord

• Frejis

EA - problemet är att jag ibland tänker att det inte alls ska bli bra utan bara jobbigt resten av livet. Ungefär så om man sammanfattar väldigt grovt Läkaren visade på ett annat möjligt tankespår som jag köpte direkt, nämligen att alla kroppsliga besvär kommer att försvinna om sådär tre veckor, vilket känns som en väldigt kort tidsperiod jämfört med heela tiden som jag varit sjukskriven.

Ska försöka framkalla lite hungerkänslor i stället, typist nog, känner jag mig proppmätt

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor