EA - trist med bom. Kram!
Kängu - det blir ju gärna några "omstarter" innan man ger sig, och jag hoppas verkligen att det blir ett bra resultat av dina ansträngningar, för det är du värd. Jag intensivpumpade vid några tillfällen, och enligt amningsexperterna på neo är det pumpning/amning varannan timme i upp till två dygn som gäller då. Vill du inte väcka Ru så ofta kan du ju pumpa, för att verkligen köra varannan timme. Kram!
Muggles - här har du en till som försöker få fart på Sverige ur finanskrisen genom shopping. Har inte räknat efter exakt, men maken och jag har tillsammans shoppat kläder för mer än 10 000.- den senaste veckan. Dock har vartenda plagg varit på rea, så vi har ju fått mycket mer för pengarna än vad vi hade fått för bara ett par veckor sedan. Upptäckte att jag minsann blivit lite "snobbig" vad gäller märken jag handlar av, men har man råd kan man väl få unna sig det. Boomerang är ett fullkomligt livsfarligt ställe för mig; jag gillar verkligen den stil de har på sina kläder.
Telis - Puff äter mängdmässigt OK, men han gapar knappt och är inte särskilt intresserad, så måltiderna är inga roliga upplevelser, varken för honom eller oss. Men han börjar bli en riktig liten knubbis nu (åtminstone i våra ögon ); skulle tro att han väger en bit över 8 kg nu till sina ungefär 70 cm. På onsdag ska vi på ny koll på neo, så då får vi se hur den senaste månaden har gått.
Koko - nej, det är inte nödvändigt att Piff genast börjar äta enbart mjölkfri välling, fast ju fortare desto bättre, förstås. Vi försöker "stega in" den, genom att blanda i olika mängder med näringslösning, men även små mängder i ratas av honom. Tror att det beror på att näringslösningen är helt slät, men den mjölkfria vällingen innehåller lite partiklar som sedimenterar, och jag tror att den lilla mängden partiklar är en del av boven i dramat. Det gick lättare när vi bytte till mjölkfritt för några veckor sedan. Idag har vi fått i honom mindre än 400 ml näringslösning/välling totalt, så bättrar det sig inte under helgen kommer vi att be om sond på måndag, för vi orkar inte längre. Det är lite som med amning; man kommer till en punkt där man bara inte pallar med, trots att man inget hellre vill än att det ska funka. Men det är ju som Muggles så klokt skrev ett samspel med en annan människa som ska funka, även vid flaskmatning, så ibland hjälper det ju inte hur gärna man än själv vill, om inte den andre vill detsamma.