• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

Vad det gäller amningen så minns jag att det tog flera månader av att varva ersättning med amning för att få någon ordning på det. Framåt sex månaders ålder eller så så fungerade amningen helt plötsligt så bra att hon inte ville sluta, tror att vi höll på tills hon var drygt året innan hon som tur var gav upp.

• BrudSommar2006

Vi har lämnat solen på Öland och sitter nu och tittar ut på spöregnet i Alingsås men imorgon ska det visst bli bättre.

• Frejis

Kängu - jag tror att det passar bra, vi lär nog sitta kvar då

Brudsommar - jag tror tyvärr samma, att de där fyra timmarna blir mer än tillräckligt. Maken är å andra sidan rätt bra på att spela dum och ställa olika frågor så att lite underhållning lär vi nog få.

Nu ska jag försöka göra lite nytta, vi ses 12.30. Kram till alla!

• _koko_

Skräp, jag mår skitilla. Orkar inte ta mig ner till stureplan, ni får äta för mig också. Hoppas på ny chans nästa vecka!

• BrudSommar2006

Koko, vad trist att du mår så illa nu, var det så sist också, att du började må illa igen i slutet av graviditeten? Själv vill jag ju inget hellre än att få sluta kräkas, sist slutade jag ju må illa efter vecka 18 och snart är jag där. Jag mådde definitivt inte så här illa sist men jag har insett att det inte går att jämföra för jag blev ju inlagd redan i vecka sju och när jag då fick dropp så fick jag förklarat för mig att det ibland krävs någonting så drastiskt för att få det att vända, den här gången har jag ju inte fått den hjälpen för jag har inte varit så dålig så i själva verket kanske det är så att jag mår bättre den här gången utan att jag vet om det.

Jag är avundsjuk på er som ska träffas, men inte avundsjuk på själva ätandet!

• Telis

koko, vad jobbigt att du mår illa, din stackare! Men det blir säkert en ny chans i nästa vecka. Då är AM hemma igen och kanske vill luncha också.

BS, jag förstår inte hur du stått ut med illamåendet så länge. Jag höll på att bli galen bara efter ett par veckor. Hoppas verkligen att det går över nu!

• Liten med Mindre

Sympatikramar till koko - mår skruttigt här med, med mina mått mätt då. Tror jag har ätit konstant idag, eller i alla fall en gång i timmen för att hålla monstret borta.

Ore - fråga om Ullared - är det bara kvinnor där? Som det låter på typen av shopping och trängsel så skulle alla män jag känner få panik vid åsynen av första vägskylten.

Maken min tål inte ens IKEA om det inte är ödsligt en måndag morgon. Typ: gör lista hemma, följ listan till punkt o pricka, betala och ut. Inte se åt sidorna eller improvisera. han hade gått åt fullständigt i onsdags om han som jag stannade med Mindre på IKEA på väg från landet. Ensam med företagsam 1,5 åring på IKEA, och dessutom försöka handla lunch på restaurangen. Eldprov! Men vi kom ut med lite saker vi tänkt oss, och lite saker vi "kom på" att vi behövde.

Ore igen - vi bäddade in Mindre i en dunåkpåse i vagnens mjuklift när vi skulle ut. Bara på med vantar o mössa och sen ner i påsen. Skönt att inte trixa med overaller o dyl, men det var ju inte så lätt att plocka upp henne ute förstås.

BS - djurparken låter roligare än liseberg tycker jag, i alla fall om jag vore i iris ålder och ogillade köer. De kanske har någon åkattraktion där med.

Kämpar för fullt med att hålla in magen annars. Tror inte mina 3 bitar morotskaka hjälper dock *rodnar* Men det hjälpte upp humöret.

Tinga Tinga friskt humör - det är det som susen gör!!! Åh - hoppas verkligen gastroläkaren kommer på några bra lösningar som kan underlätta för er den tid det nu tar! KRAM!

Cicci - har du fortfarande ingen känsla för vilket namn som passar lillfröken? Ni hade väl redan prövat båda namnen eller? Så gjorde i alla fall vi, en dag med varje namn, och sen utvärderade vi.

Frejis - fortsätter din stepdansös att växa i faslig fart eller? Tror säkert maken din får kul på föräldrakursen.

Vår var väl måttligt roligt, men aldrig att jag hade låtit maken slippa gå. Kan hända var jag påläst, men han behövde höra lite mer saker tyckte jag. Och är man själv påläst finns det ju inget som hindrar att ställa mer initierade frågor själv? För utan frågor tror jag ingen är.

MSW - Mindre var knappt året när vi tog bort förmiddagsluren, och bara hade en middagslur kvar (90 min mellan 12 och 14). De första dagarna var det knivigt att hålla henne vaken, men sen löste det sig. Upp 7, middagslur 12-13.30, natt 19.00

dags att vila middag för mig med!

• Liten med Mindre

Glömde - maken o jag ska bli bjudna på weekendresa i Europa. Funderar på Rom eller Florens. Några tankar för eller emot? Eller andra förslag?

Det känns ju så där att ge sig ut o resa ifall influensan börjar härja, men väntar vi till senare så försvinner kanske erbjudandet, för då blir det mycket senare... Ska ju ändå till riga i augusti, så vi hinner väl bli sjuka då om det ska bli nåt.

• kängu

Liten,mums morotskaka det låter smarrigt det! Jag röstar för Rom, har aldrig varit där men vill såååå gärna åka dit! Jag och maken hade först tänkt gifta oss där i Svenska Kyrkan men ångrade oss och tog bröllop här hemma istället. Kanske vi förnyar löftena där om några år...

• kängu

EGO- Har bestämt mig för att ta nya tag med amningen. Jag vill egentligen inte sluta, och nog för att Ru är envis men jag är ännu envisare!!! Ska vara hemma och ta det lugnt hela helgen och försöka amma så fort han visar intresse. Förhoppningsvis gör det under med produktionen- och om inte, då har jag iaf försökt!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor