• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

AM - du menar väl att du ska laga en sen lunch nu?! Själv ska jag hem till mamma (maken ska hjälpa pensionärerna med datorn) och äta "korv i ugn".

• Lapinette

Usch, har mumsat i mig en massa onyttigheter idag, kanellängd . Kan inte stå emot när sånt finns inom räckhåll.

• Lapinette

Förresten nenne, tar gärna emot lite nord Norge tips på resetråden.

• Ore

Nenne: Att kunna buffa den till ett rede låter som den perfekta anledningen (ursäkten?) om man inte har ansat tokbusken på länge

Ni har för övrigt fått mig glass-sugen. Men jag vill ha en sandwich...

AM: Långkok på middagen?

Nenne igen: Tapeten ser snygg ut, så det kan mycket väl bli bra när ni väl fått dit lister och möbler *hoppas*.

Och tack för påminnelsen att det är dags att ta upp tapetletarprojektet igen *suck*

• nennesjuttioåtta

ore
    ja det är ju så jävla svårt att hitta tapet tycker jag! Det finns så mycket!!!!

lappis
    vet inte om jag kan bidra med så mycket tips egentligen...

• Ore

Jaha, precis när jag tänkt gå från jobbet så ringer pappa för att "diskutera" (=krångla, i mina ögon). Så nu gråter jag, har fått stänga kontorsdörren och vänta tills ögonen inte är så röda längre. Kul...

Och maken har fullt upp, och sin far till hjälp, uppe vid bygget idag så jag kan inte ringa och avreagera mig.

Fanfanfanfanfanshelvete.... Nu vill jag hem och krypa ner i sängen. Ååååååh vad larviga dom är...

• Lapinette

Ore - vad trist att det ska bli en massa tjafs hela tiden.

• nennesjuttioåtta

Kram Ore! Tråkigt med en massa krångel och tajfs som sagt!

Jag ska hem och sätta upp lister och ansa muttan, förlåt? tokbusken, inför morgondagens besök (varför jag nu skulle göra mig fin för någon som jag inte vill ska bry sig om hur man ser ut).

• Lapinette

nenne - gör ett vackert mönster! Själv ska jag också bege mig hemmåt för att åka iväg till förorten och äta middag samt storhandla. Lycka till imorgon!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor