• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Så nu har jag ringt soc för att prata med damen som är ansvarig för adoptionskursen och hon är fortfarande sjuk! (Jag ringde för två veckor sedan). Jag kunde få prata med någon annan på den avdelningen men när jag gjorde det senast visste hon inte mycket och bad mig istället ringa tillbaka. Jaha, så hela kursverksamheten hänger på en dam som ligger i sängen och snyter sig ... eller vad det nu är för fel på henne??!!

• Liten med Mindre

Lappis - oj, trist med kursen. Elakt sagt så låter hela upplägget väldigt "kommunalt".

• Fru E

Lappis-trist när allt ska hänga på en person.....vi har likadant här på jobbet tyvärr. En viktig grej som ligger på en person som inte har någon backup och är iväg på semester ofta, länge och vid fel valda tillfällen

• fru AM

Lappis: helt galet att det ska stå och falla på en person! Det borde ju finnas någon som kan hoppa in i hennes ställe och åtminstone svara på frågor! Jisses!

• Lapinette

AM - damen jag pratade med för två veckor sedan kunde svara på lite allmänn information men inget om en kurs på engelska etc. Jag ringer tillbaks i början på nästa vecka och är hon då inte på plats så hugger jag tag i någon annan och begär att få ett svar.

• Fru E

AM-vad blev det för muffins på dopet

Frullan-roligt med ny hårfärg funderar på om jag ska göra något roligt med i nästa vecka, har klipptid men kan ändra till färg/slingning med om jag vill

Liten-du får köpa en tunika/klänning som döljer magen så slipper du dra in den hela tiden

Koko-amningskram till dig!!!!

Kängu-skönt att du kan komma iväg och få lite "egentid" även om det är jobb

• Liten med Mindre

Är det inte irriterande - att när vi äntligen har tid att åka o kika på hus i helgen - så finns det knappt några att se i området vi är intresserade av? Retsamt värre! Slår vad om att det blir massor nästa helg när vi planerar en tur till Dalarna. Ödets ironi...

• Lapinette

Liten - har inte heller sett några intressanta hus de senaste veckorna. Tyckte det var en boom precis efter sommaren men inget sedan dess.

• Fru E

Liten-är det bara visningar på helgerna?? Här har vi ofta visningar på kvällarna mitt i veckan och ibland söndagar

• Liten med Mindre

EA - första visningen är i 98% av fallen på söndagar, med uppföljning må/ti veckan efter.

Det är riktigt öken just nu.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor