• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

nej, jag skojar... 9 stycken!

• nennesjuttioåtta

välkommen hem Telis!!!! Hahhahahah PITT!! Låter som ni haft det fantastiskt!

Lappsi
    aaaaaaw, vad kul att ni haft det så bra med pappsen!!!!!!!!!!!!!!

kokisen
    *kramar om*

Äggplock på måndag!

• Lapinette

Telis - visst är Gourdon mysigt! och i Vence har maken bott.

Liten - just det gällande restaurangtips så har jag främst sådana i Mougin (som ligger strax ovanför Cannes). I Nice har vi faktiskt inte varit så ofta då maken inte är speciellt förtjust i Nice. När vi varit där har det blivit moules nere på blomstertorget efter lite inlines utmed Promenade des anglais.

nenne - 9 är en bra siffra ... sa de åtminstone till mig på CvL. Lagom mycket, inte överstimulerad och förhoppningsvis toppkvalitet. Minns inte, hur mycket blev det senast?

Telis igen - visst det är inte bråttom när man står i kö för adoption men vi får inte påbörja hemutredningen förrän vi gått kursen och till hemutredningen kan det också vara 3-6 månaders kö. Vill ju helst vara klara och utredda till nästa sommar då vi har stått 2 år i kö och förhoppningsvis kan skicka våra papper till Sydkorea.

• Fru E

Nennelainen-9 är ett väldigt bra tal är född på den 9:onde och har det som turnummer

• Telis

AM, har mejlat dig. Och jag har full förståelse för om han inte gillar potatis, det är ju faktiskt ingen höjdare. Utom möjligen färskpotatis med dill förstås.

Grattis Nenne, en perfekt liten äggkorg!!

• Fru E

Telis-låter som om ni haft en toppen resa!!!!!!Har ni mycket semester kvar nu?

• Lapinette

Och idag är det den 09.09.2009!

Telis - vi får se om vi flyttar tillbaka! Maken sa imorse att vi "köper vårt barn" och sen drar vi om vi byter regering. Han satt och läste om alla höjda skatter som de vill dra igenom om de återtar makten.

• Telis

Lappis, ja, det har jag all förståelse för om ni gör!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor