• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

Ok, dags att logga ut tror jag, ska hänga upp lite tvätt & sen hoppa i säng.
    Natti natti goingar!

• MSW

Springer in och säger godmorgon!
    Ska alldeles strax köra och lämna A hos farfar innan jag ska till kuratorn!

AM: Tack för länkarna! Vilken nåltjocklek hade(/har) du på nålen?

Hastar vidare! På återseende!

• Fru E

Morrn morrn

Nu är det kanske den första bebisen i vårt tjejgäng här! Har inte hört något mer sen igår men hennes sambo åkte från jobbet vid lunchtid igår så de borde kunna vara tre nu!

• nennesjuttioåtta

Hej Frullan! Vad skönt att höra att det går framåt och att du mår bättre! Dina inlägg osar framåtanda och ditt vanliga sprattel så det verkar onekligen vara bra psykologer det där!

Cicci
    Usch vad tråkigt och ledsamt att du mår så dåligt! Massor av kramar!!!!

Vänner
    där är du ju! Tråkigt att höra att du mår så dåligt och tråkigt att höra att du inte vill klaga här inne, det får jag ta på mig. Det är självklart att ni gravida får klaga på krämpor illamående och annat!!!!

Piggelainen

MSW
    hej, hej! När blir det op då? Hur går studierna?

Snaily
    klickerdamen äter någon sorts kattsalami men nu börjar hon bli odräglig och skriker så fort man rör sig i köket och så snubblar man på henne. Och då har vi ändå försökt att inte ge henne något när hon sitter och tigger utan när hon minst anar det (fast jag har nog fuskat ibland). Tråkigt att höra att du är i en depperiod nu, mycket tankar förstår jag.

onsdagskraaaaaam!!

• Ore

Godmorgon till Nenne, och alla andra...

Vänner: Kul att någon fick nytta av mitt upprabblande av symptom. Trist att chefen har dålig förståelse för att du inte orkar jobba max + övertid... Jag har nog haft tur där, för både chefen, och hans chef har kollat med mig så att jag mår bra och orkar med... Tror inte det hade varit några problem om jag sa att jag behövde sänka tempot några knop...

AM:s adventskalenderlänk tackar jag också för, hade faktiskt tänkt inhandla en sådan och pyssla ihop åt makens syskonbarn i julklapp

Snaily: Hoppas att makens jobbintervju går bra. Då vet ni också att ni blir kvar den tiden, och kan fundera över vart ni vill bo i framtiden... Härligt att det gick bra för korven på valpkursen

BS: Iris och Julia låter jättefint ihop, tycker jag

Frullan: Super att du känner att det går framåt med psykologen

Cicci: KRAM till dig!!! Försök att hitta någon hjälp, även om du måste kolla 100 psykologer (eller liknande) innan du hittar någon som funkar för dig så är det nog värt det, om du kan få hjälp...

Möte...

• nennesjuttioåtta

EA
    hej, hej! Hur känns det nu då?

IVF-brudar
    blödde ni efter ÄP? Jag får fortfarande en massa brunt på pappret och så var det inte sist, då blödde jag inte alls. Normalt eller skrikochpanik-läge?

• nennesjuttioåtta

vänner igen
    vilken skruttchef!

• Fru E

Cicci-har du någon som du kan prata med om det som du grubblar på?

Frullan-vink vink

Vänner-vilken hemsk chef du har som inte har någon personkännedom! Grrrrr han skjuter sig själ i foten till slut

Adventskalender är riktigt trevligt att sy på sydde en förra året och har precis börjat på en ny. Mindre roligt är det när man upptäcker att man räknat fel och måste dra upp det man sytt vilket hände igår.....

Brrrrrrr.......fy f-n vad här är kallt! Ombyggnationen har gjort att vi har fått all ac här på 5:e våningen vilket gör att det blir nästintill frysgrader (eller kanske inte riktigt men kallt iaf)

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor