• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Mugglan-boka hos en privat så får du hjälp snabbt (oftast iaf)

• muggles

Förresten tycker jag att Svenska dialektmysterier är ett jätteroligt program! Har sett det om Bästkusten förut men det var roligt att se det igen. Haha, "gubbagrönt" - aldrig hört trots att jag är inbiten göteborska och tom bor i Majorna. Men men där ser man...

• Lapinette

mugglan - känner igen problematiken . Jag har en vanlig gyn men han var ju borta när jag hade utomkveds och någon annan ville inte ta emot mig. Hoppas du får komma till någon för gynaktuen verkar ju vara ett skämt (att vänta i 6 timmar).

• muggles

Ja jag borde verkligen boka in mig privat ngnstans. Jag tänkte ta det där gravtestet nästa vecka och är det plus, ska jag def boka in mig. Gynakuten förklarade för mig att det ska visa minus efter 4v och jag mitt nöt glömde fråga vad jag gör om det visar plus.

• Lapinette

muggles - om det visar plus måste du gå och kolla! Jag hoppas verkligen att det inte är något problem och/eller utomkveds. Usch och fy! Råkade se ett foto idag på min PC från alla hjärtans dag ... jag sitter där aldeles likblek och ser verkligen skit ut ... en halvtimma senare låg jag på soffan och vred mig i smärtor.

• Izzie

Läste i kapp igår, men tappade fullständigt sugen efter att ha läst om Victory... Helt fruktansvärt.

Nu minns jag inte vad jag skulle kommenterat igår. Typiskt.

Liten - Lycka till!!! Är det idag intervjun är? Så spännande!

Nenne - Det låter ju rimligt att blöda lite efter det Telis förklarade, men jag är ju ingen expert så jag har inget att tillföra frågan. Du kanske kan ringa kliniken och fråga om du känner dig orolig?

Vänner - Vad trist att du mår så dåligt! Mådde du dåligt under din förra grav oxå? Jag minns inte... Antar att du fått tabletter utskrivna? Annars finns det ju lite hjälp att få. Om det hjälper eller inte verkar ju vara väldigt individuellt. Kram!!!

EA - Jag förstår dina känslor ang kompisens bebis, har själv många vänner i min närhet som försökt mellan 2-6 år att få barn och de har beskrivit det ung som Nenne gjorde. Dvs att det var jobbigare under graviditeten och tiden runt "plusset", men att det lättade lite när bebisen sen väl kom. Hoppas att det kommer att kännas bättre för dig med snart! Kram!

Telis - Skönt att du inte verkar ha ngn feber! Det bådar ju gott iaf, även om det är supertrist att vara risig under semestern. När har du BF?

Cicci - Massa kramar!!! Hoppas det vänder snart!

Lappis - Tre veckor! DÅ borde de verkligen kunna få fram en vikarie som kan sköta saker under tiden. Hoppas de ringer upp och det snabbt. Vore ju supertrist om ni missar en engelskakurs bara för att ingen administrerar det hela.

• Izzie

Piggis - Skönt att Amanda trivs så bra hos dagmamman, sånt är så värdefullt! Mysig dag ni verkar ha haft förresten!
    Inga spöken i natt?

MSW - Lycka till hos kuratorn! När är det tänkt att det blir op?

• muggles

Izzie: hur har det gått med Xtravaganza? Min mans jobbarkompis har tydligen lyckats tappa och behålla den lägre vikten mha av dem.

Piggelin: spöken? Har jag missat ngt?

Lappis: nej utomkveds kan det väl inte vara, det fastnade ju i livmodern? Men om det visar plus så antar jag att det finns för mkt rester kvar i livmodern, så då ska jag absolut kolla upp det. Men jag känner mig rätt uppgiven på alltihop...

• Mrs  B

Hej hej!!!

Long time......

Sitter här alldeles snurrig vid datorn.
    Malte har haft magknip två kvällar i rad och i natt sov han dessutom knappt ingenting.
    Första kvällen trodde jag att han hade ont för han hade ätit för många plommon (jag gömmer dem och han hittar dem), men igår var det samma visa igen.

Sen har jag jobbat i en vecka som timvikarie och det har gott SUPER (och eleverna har sagt så fina saker om min undervisning) Idag är jag dock inte inringd så jag ska försöka ta tag i min svenska.

Läste om Victory och rös.....
    Tänkte dessutom på det som hände maken i juni. Det kunde ju ha slutat illa här också.

Mugglan
    Hoppas du får tag i en gyn och får klarhet i vad som händer!
    Hur går det annars med huset???
    Såg inte min make i Landskrona, han har en del kunder där också?

Frullan
    Vad skönt att höra att du mår bättre!

Nenne
    Grattis till äggen!!!!!!
    Är det lördag som gäller nu?

Cissi
    Stor kram till dig!!!!

• Mrs  B

Frejis
    Fortfarande hemma????

Ore
    Novalucol är farligt gott när man är gravid , men hjälper faktiskt.

Oupsie
    Vi har bla den silvriga barnkammarboken här hemma och gillar den bäst för det finns en cd-skiva med där man kan lyssna/sjunga med i sångerna.

Piggelin
    Åh, Österlen.....
    Ni kan ju även titta förbi här om ni har lust.
    Våra skogar och vår natur är ju också fin.

Telis
    Krya på dig!!!!
    Själv kände jag mig mer död än levande i augusti när jag hade halsfluss, men ändå var jag inte en gris.

EA
    Snart dags för en lunch eller hur????

Snurriga pussar och kramar till alla!!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor