• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Oupsie - jag försöker förmå de föräldrar vars barn jag gett tårtspade, att ta fram den till födelsedagar och andra bemärkelsedagar för barnet. Så blir den en del av en tradition. Vet dock inte om de gör det...

Mugglan - hoppas på tant! Ovanligt att säga men i alla fall. Och hoppas på hus!

Hm - BS har fått gravidcraving på tårtspade. Ovanligt och intressant...

• muggles

BS: japp hon ligger i vänlistan hos mig. De har redan köpt huset (som är ett visningshus så det står klart men ingen har flyttat in) men de vet inte om de vill ha det iaf. Så om de inte vill ha det så får kontraktet överlåtas på oss. Jag vet inte men tror att de inte kan sälja det på vanligt sätt (dvs med budgivning) iom att de aldrig har tillträtt det. NCC hade tydligen inte tänkt sälja visningshuset förrän som sista hus när allt annat hade blivit sålt (av naturliga skäl) men detta par hade tjatat sig till att få köpa det ändå, men nu ska de ev inte ha det iaf. Så det finns veligare människor än oss! Har spekulerat i vad som ligger bakom (skilsmässa, annat hus, ...?). Man är ju lite nyfiken. Så pga detta kan det vara så att de ska träffa mäklaren för att gå igenom vad de behöver göra för att bli av med kontraktet.

• muggles

Fy farao vad jag har svårt att komma igång med vad jag borde göra. Vem har snott min sug?! Har kollat i dokumentskåpet men där var den inte...

• BrudSommar2006

Aha, Muggles, då finns det hopp!

• Mrs  B

BS
    Novalucol kan säkert fastna i tänderna, men jag upplevde den endast som god och lite beroendeframkallad.

Jag blev så glad när eleverna kom fram efter två olika genomgångar och tackade för en bra lektion.

"Vi förstår vad du pratar om, vi kan läsa det du skriver på tavlan och du förklarar bra", var några av kommentarerna.
    Jag blev sååå glad och tackade så mycket.

Andra tyckte att den ordinarie läraren kunde gå i pension och att jag kunde få hans tjänst.
    "Ja, tack gärna sa jag"......

• Frejis

Är på sidan 463, dvs snart ikapp

Liten ? hoppas att det löser sig med tjänsten på bästa sätt. Knepigt, men det låter lite kul med kollegan som ?komplettering? till dig.

Stackars Mindre, ajaj! Tur att sådana saker som microlax finns, men lite trist att behöva börja så tidigt. Känslig mage hon måste ha, lilltjejen.

Snaily ? noterar att du fyller tant på lördag Det låter riktigt kul med valpkurs och alla nya kompisar till Korven. Håller tummarna att det går bra för din make på intervjun.

Telis ? jag kan förstå att du tycker att Novalucol är gott för att det tycker jag med visste inte att de finns i mintsmak så nu får man nästan hoppas på lite halsbränna för att få tillfälle att gå ner till apoteket?

Hm, läser jag inlägget från igår så tycker jag definitivt att du hade feber! Ingen tvekan!

Vänner ? oj, vad jobbigt det låter att du fortfarande mår dåligt. Läste det här om din chef och blev överraskad av förväntningarna och de kraven som ställs på dig, vad otrevligt! Hoppas verkligen att det vänder snart så att du mår bättre. Stora stora stödkramar!

Piggelin & Vänner ? vad skönt det låter med småttingarna som trivs jättebra på dagis respektive hos dagmamma. Det är ju precis så som man vill ha det

Frullan ? kul att se dig här och att du fortsätter hos psykologerna. Innebär den här utredningen som görs att du kommer att få psykoterapi och får fortsätta nysta i saker och ting? Håller tummarna att det verkligen blir så!

EA & Nenne ? jobbigt när det gäller gravida kompisar och nyfödda bebisar, det är då man känner hur gärna man vill ha det själv. Stor kram!

En lite lustig tanke som jag ibland haft sedan jag blev gravid är att jag ibland kan känna ?jaha, var det såhär det skulle bli? Och vad var det för speciellt med det?? Svårt att förklara, men tanken har funnits ändå där. Hm, börjar nog närma mig de förbjudna tankarna och får kanske gå till Frullans psykolog snart

Liten ? lycka till på intervjun!

Muggles ? hoppas verkligen att det är tanten som kommit!

• Fru E

Mrs B-kanon betyg med andra ord

Har ni något tips på vad man kan köpa till nyss blivna föräldrar när man kommer på besök första gången? Den lilla kommer att få en mobil med bla elefanter och bollar i lite olika färger men jag tänkte att det kunde vara trevligt att även ge något till föräldrarna att lyxa med??

• Mrs  B

Lappis
    Lycka till med kursen!!
    Det kommer säkert att gå kanon.

Liten
    Heja, heja!!!!!

Telis
    Jag vill också se dina bilder på FB.

• fru AM

BS: ja visst är det surt att just den fina tårtspaden är slut!!! Jag vill också ha!

Lappis: jag tror med stor sannolikhet att min 40-årsfest (fast det närmar sig 41-årsfest i tid ...) blir ett cocktailparty med matiga tilltugg. Antingen hemma eller i en flärdfull central lokal ... frågan är bara var i såna fall. Hur tänker du med din fest?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor