• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Telis - Herrängens skola så klart!

• Lapinette

Och attans den ungen som kallar min son/dotter för jävla kines!!! *står och hytter med fingret* ..... har själv råkat ut för detta och kontrade med att jag minsan inte var någon kines utan japan .

• Frejis

EA - det låter som en massa trevliga presenter

Mm, läkaren pratade själv om havandeskapsförgiftning samtidigt som proverna skulle tas på måndag jag skulle ringa tillbaka imorgon bitti om blodtrycket inte gått ner, men jag ringde nu i stället och han var kvar där så att han skulle ringa tillbaka för att göra upp en plan. Spänningen ökar

Telis - men om du ska ha snitt hamnar ju BF så där sju tio dagar tidigare än 22 jan. Ska bli intressant att se vem som blir först ute, du eller BS

• Lapinette

Ska väl tillägga att miffot som sa detta var korean ... vilket gör situation ändå mer absurd.

• Telis

Frejis, bra att du ringde!

Ja, om det blir snitt så hamnar jag före BS BF men hon kan ju p andra sidan också få för tidigt. Vi kanske skulle ha en liten vadslagning?

Lappis, den unge som kallar ert barn för kines kommer att få med Televinken att göra också! (Om dom nu hamnar på samma skola).

• Lapinette

Super att sonen/dottern kommer att ha en bundsförvant!

• fru AM

Själv kallar jag ibland Livia för "min lilla kines" ... Hon är visserligen blond som en smörklick men har smala fina ögon och så kan hon inte säga R ... det blir L istället. Låter superkul när vi äter middag med ris och hon vrålar: Jag vill ha MELA LIS!!!

• fru AM

Heja Frejis! (hoppas det inte är havaneskapsförgiftning!)

• fru AM

Mitt bet: Jag tror Baby BS och Televinken kommer på samma datum!!!

• Lapinette

AM - så du har en liten kines hemma! Vad sött!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor