• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

AM, jag vill ha tårtspaden MEST!!! Till choklad- och passionsmoussetårta.

• BrudSommar2006

Dagens namnsdagsbarn är inget att lägga till vår lista i alla fall. Jag tänker bara på att ta någon av daga...

• Telis

BS, nej det löddrar inte alls!

Mrs B, jag har skickat en vänförfrågan till dig på Facebook nu.

• BrudSommar2006

Lapinette, du går inte miste om ett enda dugg om du frågar mig, låter som en perfekt ålder! Det som händer från nyfödd till dess är väl att de först lär sig hålla upp huvudet, sedan rulla runt från mage till rygg och tillbaka och så småningom lär de sig sitta men det har väl inte alla gjort vid åtta månader och adoptivbarn som ingen haft tid att hålla på med så mycket innan kan ibland ligga lite efter i början har jag förstått. Du får barnet lagom tills det är dags att börja lära sig gå och lära sig säga första ordet, låter alldeles ypperligt i mina öron!

• BrudSommar2006

Telis, jag vill också ha en vänförfrågan, suck, om det inte vore för att vi redan är vänner fast det inte fungerar på min FB.

Då ska jag anteckna Novalucol, låter som något för mig!

• Telis

Frejis, jag tror att det är HELT normalt att undra vad man har gett sig in på ibland. Det gör jag hela tiden.

• Lapinette

Det är sådana tankar som snurrar runt i huvudet just nu och visst vi har inte en aning om vilken ålder vårt barn kommer att ha när vi hämtar honom/henne. Det är dock vanligt att de är runt 8 månader när man adopterar från Sydkorea.

• Frejis

Lappis - jaha, så det är soc som håller i kursen. Hm, då får man hoppas att de håller sig friskare än den socdamen som du träffat.

Jag tror inte att du går miste om så särskilt mycket. Som Brudsommar skriver, så är det ju en ålder då barnen börjar alltmer interagera med sin omgivning. Kom på att tänka på en tjejkompis som adopterat två barn och som berättade att barnen sov väldigt mycket den första tiden, det var det som hon tyckte var speciellt.

Telis - då är vi två om saken, skönt!

Jag var ju på kontroll på sjukhuset idag och det gav mig fler frågor än svar Högt blodtryck igen, äggvita i urinen och så märkte jag igår att jag är så svullen om fötterna att de ser ut som små stumpar utan ben. Läkaren tyckte att jag skulle ta proverna först på måndag, men nu sitter jag och funderar varför så sent och vad det är som vi ska vänta på, kanske en fullt utvecklad havandeskapsförgiftning Får nog ta tag i det hela igen, tröttsamt tröttsamt tröttsamt...

• BrudSommar2006

Lapinette, jag tror att det är en jättebra ålder, du missar inget av värde, bara en massa skrik och sömnlösa nätter!

• BrudSommar2006

Frejis, det låter ju inte alls bra, varför vill läkaren avvakta tills på måndag med att ta nya prover? Eller är värdena inte så dåliga trots allt?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor