• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Liten: nej mäklaren hörde inte av sig igår och jag fick inte tag i henne på ngt av numren när jag försökte nyss. Så jag har mejlat för att fråga men jag tror nog att huset är borta. Annars skulle hon nog ha hört av sig. Och då får vi leta vidare! Som tur är har vi ju inte bråttom...

• BrudSommar2006

God morgon!

Vickan, jag kan den 11:e men inte den 10:e, då har jag födelsedagsmiddag för släkten hemma och måste fixa på dagen.

Muggles, nej jag kan inte ta bort Telis och lägga till henne igen eftersom jag inte har henne på min vänlista.

• Lapinette

Morning girls,

Som det ser ut nu så kan jag den 11 okt.

• Mrs  B

Säger som Piggelin om Anna Anka, OMG!!!!!!!!
    Vad är detta för människa??????
    Vill bara en henne en smäll och ta ner henne på jorden.....
    (om man får lov att säga så???)

Idol- tävlingen
    Har förresten en gammal elev som gått vidare till Stockholm. Oj, vilka diskussioner vi hade om jag skulle ge henne MVG eller inte.
    Missade det programmet, men läste om det i tidningen så nu får jag väl titta när det blir dags för Stockholm.

Frejis
    Då kanske lilltjejen tittar ut snart då???
    Spännande!!!!
    Allt klart hemma???

Piggelin
    Jag sträcker på mig för fullt!!!!
    Älskar att undervisa och brinner för det jag gör.

• Mrs  B

Muggles
    Jag har ABSOLUT valt rätt jobb!!!!!!
    Det är bara trist att jag inte har en tjänst....

Lappis
    Du missar inget, säger jag också, om du får ett barn runt 8 månader. Det är ju vid den åldern det börjar bli kul.
    Min mamma har en arbetskamrat som just nu är i Vietnam (tror jag det var) och hämtar hem en liten Lukas. De har haft samma karusell som er men nu har de sin lilla kille.

• Liten med Mindre

Kan inte heller bruncha 10-11 oktober. Ska tänka på er när jag sitter på café i Nice. Om vi nu bara kommer iväg...

Inga nyheter om jobb än. Denna väntan...

• Mrs  B

Ringde bvc nu på morgonen och pratade om Maltes smärtor, tredje kvällen igår. Sköterskan trodde på växtvärk och mardrömmar.
    Nu blir det alvedon vid sänggående för att se om det hjälper.
    Har "mjölk-doktorn" om en vecka så annars får jag ta upp det hela då och göra en utredning till....

• snaily
    Piggelin1 skrev 2009-09-16 20:17:57 följande:
    Hej hej,ngn mer som såg denna damen på tv häromkvällen?! OMG - typ...www.newsmill.se/artikel/2009/09/16/jag-vill-b...
    Är det på riktigt!? Hoppas verkligen inte!! Kunde inte läsa färdigt, blev så arg så jag höll på att sätta mitt te i vrångstrupen
  • Ore

Ska läsa Piggelins länk senare, men hörde litet på radion om denna Anna Anka (vilket namn, förresten...) och hennes åsikter...

Lappis: Tror inte heller du missar så värst mycket om du får en bebis på cirka ett år, det roligaste verkar börja efter det, tycker jag när jag har sett syskonbarnen.

Apropå syskonbarn så trillade min 6-åriga systerdotter ner från gungan igår, och bröt nyckelbenet. Stackars liten...

Hmm, hoppas att muggles mäklare bara var grymt upptagen igår... Och inte hann ringa, eller inte lyckades få ett besked från de andra köparna...

Frejis: Spännande värre, lilla Bumsis kanske kommer SNART alltså!!! Häftigt

Snaily: Trist med dåligt schema i handen (bra att chefen verkar vara medveten om det, men ändå - ÅTGÄRD???). Håller tummarna för att makens intervju har gått bra, och att BOM-tecken ändå inte är BOM. Men skulle det vara så är det bara att kasta sig på telefonen, så att det blir ivf snart och förhoppningsvis en liten snigel någon gång nästa år

MrsB: Grattis till att vara så populär bland eleverna, häftig känsla Hoppas att det dyker upp ett fast jobb för dig snart...

• snaily

Ore (& Frejis)
    Jo, chefens åtgärd består i att annonsera efter en vikarie, problemet är att det är brist på såna och inte så många som vill komma till vår obygd tyvärr. Senaste två långtidsvikariaten vi hade utlysta hade vi noll sökande till. Och fram tills vi får någon ny så måste vi som är kvar upprätthålla jouren. Egentligen bara att gilla läget, eller sluta, som det är nu.

Stackars systerdottern!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor