• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Kängu: oj gick det så fort för dig? Jag kände mig inte bekväm på länge, kanske på 6 mån. Jag kommer tyvärr ihåg de första 4 mån som extremt jobbiga (det blir det ju när man går upp varannan timme varje natt för att amma). Men att vara mamma känns bara bättre och bättre. Imorse fick jag en kram av Moa när jag skulle gå och sedan sa hon "en puss osså" och så ville hon pussas med. Aaaaaaaaaahhhh, hjärtat smälte!

• kängu

Mugglan, ja faktiskt gjorde det det Känner mig bekväm och att jag "klarar" av det. Sen tror jag att jag säkert att det kommer utvecklas ännu mer... men tycker att det här att vara mamma har känts ganska naturligt från start. Det har mer varit andra saker runt omkring som strulat; amning, sömn etc. Jag har ju sån lyx att jag & maken delar på allt när det gäller Ru, när man ammar så är det ju svårt att dela det ansvaret och det tar ju mycket tid & kraft. Så jag har nog haft mer ork & tid över att "landa" i min föräldraroll än vad jag skulle haft om jag hade fortsatt kämpa på med en icke-fungerande amning. Du hade det ju skitjobbigt med amningen, och då tar det ju nästan all energi man har!!
    Jag tänkte på det igår, efter det vi pratade om på lunchen, just hur viktigt det är att ha en engagerad man när man får barn. Min egen far var totalt oengagerad, så jag är så j-vla glad att Ru har en sån underbar pappa.

Gulle- Moa förresten

• kängu

OJ vilken utläggning förresten, feel free to scrolla

• nennesjuttioåtta

vänner
    sv.wikipedia.org/wiki/Krikon

Liten
    ååh det hade varit mysigt! Vi ska dit 11 och åker direkt dit hemifrån, sen ska vi till en kompis som har en tvåveckors bebis efteråt och gnugga oss mot. SEN ska vi hem och ruva.
    Vi är ju där ibland eftersom mannens föräldrar bor därutanför så det kanske funkar någon annan gång när ni är där?

• kängu

förresten- fffffrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeddddddddddddaaaaaaaaaaaaaagggggg!!!!!
    jippie! :-d :-d :-d

• kängu

Åh vad jag blir irriterad på detta med stora- bokstäver- förbudet

FREDAG!

• nennesjuttioåtta

oj det hade jag alldeles missat!

freeeeeeeeeedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggg!!!!

wohooooo!!!

• nennesjuttioåtta

va fasen, jag skrev också med versaler!

Karlaby kro hade jag gärna åkt till men vi har våra anledningar till att inte åka dit...

• Lapinette

nennegumman - önskar dig ett stort lycka till imorgon!!! Bäst att göra det medan du är här inne. Hoppas på guldägget!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor