• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

Nenne
    Klart jag sett! Want bitty now!!!

• snaily

Missade slutet på förra avsnittet, ska nog kolla det nu på svt play!

• Lapinette

Förresten hur länge skulle Sweetan vara iväg på semester?!!!

• kängu

ÅÅÅh jag har totalt missat Little Britain goes abroad!!
    Måste kolla!

• kängu

Upptäckte förresten precis att min tant har kommit. Konstigt det känns att ha henne här igen efter ett års uppehåll. Nåväl, jag ska hålla henne sysselsatt så hon lämnar er andra ifred!!!

• Liten med Mindre

nenne - vi får väl se om det tajmar nån annan gång. Vi väl i Falun nån gång varannan månad. Jättelätt att hitta tid med andra ord.
    Mysigt att åka o klappa bebis med.

• _koko_

FAAAAN, snubblade på tangenterna och schabblade bort mitt eget inlägg!!

I korta drag:
    snaily - KRAM!
    nenne - Hoppas på flera ägg till frysen!!
    muggles - Träligt att behöva vänta och inte kunna påverka det...
    cicci - Tack för igår, supermysigt!! Är så glad att du fått en ventil och att även maken följt med! KRAM!
    lappis - Klart ni pratar svenska hemma! Annars säger man ju att föräldrarna ska prata sitt modersmål med barnet (dvs franska för din man), tycker man att det blir för mycket för ett adopterat barn?
    telis - krya på dig!!

Idag ska jag inte göra någonting förutom en promenad (måste komma ut varje dag för att inte magen ska stanna upp alldeles).
    Just nu sover faktiskt Lillebror, vågar inte tro på det, men de senaste dagarna har han, efter maratonamning på förmiddagen, sovit ett par timmar själv.
    I förrgår fick han lite ersättning på kvällen. Eller lite, han klämde 80ml efter att jag ammat i flera timmar, så det känns ju som att jag kanske inte riktigt räcker till...

Nu vaknade han såklart, kramar till alla!

• Lapinette

Har redan sagt till soctanten att barnet kommer att gå i franska skolan. Kanske var det dumt sagt på första infomötet men vad fasen hur i hela fridens namn ska annars barnet kunna umgås med farmor och den släkten? Nå väl, vi får ta det problemet när det kommer först ska vi gå kursen på svenska!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor