• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Lappis, jag tycker nog att Soc har en liten poäng i att man inte (åtminstone till att börja med) ska blanda in ett tredje språk, dvs engelskan. Man måste ju tänka på att barnet redan har ett språk, eller åtminstone har fått höra ett språk som ni inte kommer använda. Om ni kan vara konsekventa med att maken pratar franska med barnet, du pratar svenska och att du o maken sinsemellan pratar svenska eller franska så vore det nog bra. Men så kanske ni redan tänkt!

• Frejis

Telis - jobbigt med hostan, det är väl årstidens åkomma höll jag på att säga, med tanke på att det varken är höst eller sommar Televinken trivs bra oavsett om du hostar eller inte, det är bara jobbigt för dig. Och att trilla mitt i natten stor kram till dig!

• Telis

Oj men stackars, Frejis! Hoppas att du får en kuratortid riktigt snabbt!

• kängu

Frejis, tråkigt att du inte mår bra Hoppas du kan få komma på samtal snarast möjligt så du kan må bättre snart. STORA KRAMAR!!!!

• Lapinette

Frejis - vad jobbigt det låter - KRAM! Förstår känslan att få vara ensam när man mår dåligt.

• snaily

STOR kram till alla onda knän, lungor och själar!

Nu har vi äntligen bestämt oss för 70-årspresent till pappa - vi ändrade riktning helt från orgelresor, det blir Yasuragi istället för både honom och mamma! Det är kanske inte riktigt hans grej egentligen, men jag tror han sveps med i det hela när han väl kommer dit och vaggar runt i sin yukata precis som alla andra.

• fru AM

Kram till alla som behöver den!

Har svärmor på besök så jag är helstressad (just nu är hon på väninnelunch så jag kan sitta vid datorn i två sekunder utan att hon hänger över axeln och frågar vad jag gör ...). Nu måste jag rusa ut och köpa middagsmat!

Måste bara berätta Livias senaste:
    Hon stod igår och och grejade framför hallspegeln. Petade sig i ansiktet uprepade gånger med hjälp av sin napp och en massa hushållspapper som redskap. Maken frågade vad hon gjorde.
    "Jag sminkar mig!" sa Livia.
    "Men Liva, du är så söt utan smink!" sa pappan.
    "Men pappa - det är bara på låtsas!"

Lycka till i helgen Nenne!!!

Lappis - det kommer säkert gå bra, bara ni/maken visar intresse för svenskan lite grann. Och ni "spelar spelet" lite ...

KRAmKRAM

• Liten med Mindre

Frejis - KRAAAAM! VAd bra om du kan få lite hjälp redan nu. Förstår (nästan) att det börjar bli lite mycket nu med alla beslut, besked, komplikationer, okomplikationer,... Man är ju från början inte världens stabilaste som gravid och blivande förälder...

Bullarna fick ge vika för lyxlunch på fina krogen, och så blir det mintchoklad ur lådan efteråt. Är rätt mätt nu!

Men inte har jag mer sug för det. Får se om jag får till nåt att göra när de jag behöver se är tillbaka från lunch. Kanske ska läsa lite på min fotokurs så länge. Jobbrelaterat tills jag får ev nya jobbet i alla fall...

• Liten med Mindre

Telis - krya på dig! Föreslår som vanligt het ingefärsdryck med citron o honung. Har du dubbelkollat med vårdguiden att inte hostan kan vara gris-relaterad? *orolig*

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor