• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Snorkfröken77

muggles igen Visst kan det vara så att jag varit gravid och fått tidigt mf, men det tycker jag inte räknas, man ska väl iaf hinna få ett plus

• viktualia

Ang chefer - jag råkar ha en bra chef men jag är helt botad från intresse att bli chef själv. Projektleder gärna och joxar med konceptutveckling på olika sätt - men bli chef..nääää huuu...

Lappis och Brudsommar - skoj att ni kan den 11:e. Återkommer när jag fått mer styrsel på mitt flängande.

Ego - imorse lyckades jag bli rejält åksjuk fast jag satt på passagerarplats i en stor bil som åkte på en spikrak motorväg. Stackars kollegan som körde... Hade vi varit längre från målet hade jag tagit över ratten, nu överlevde jag men suck...

Vänner - din chefs oförståelse för att man inte kan tokbelasta gravida kan ju inte göra till tillstånd bättre... du får sköta OM dig!!! *kram*

• nennesjuttioåtta

hej hej!
    Muggles, har vi samma chef (måste klämma henne mellan benen och se efter)????

snorkis
    känns det bra att boka av så var det rätt. Det finns inte så mycket att kolla efter egentligen utan att göra en utredning. De ser ju itne t ex om det är stopp någonstans, och hormonnivåer kollar de med blodprov. Men en grej som jag kollade upp själv var glutenintolerans, alltså som man inte vet om själv. Det var, läste jag på intärnätt, förmodligen en av de vanligaste orsakerna till infertilitet förr i vä'la. Men sköter man sig så tarmen läker så är det inget som hindrar. Kanske be VC kolla sköldkörteln?

• Snorkfröken77

Nenne - Har fått sködkörteln kollad för ca 7 år sen pga att jag alltid är så trött och då var det normalt. Borde väl inte ändrat sig? Det jag är mest rädd för är att jag själv sabbat min kropp genom att ta p-spruta i flera år. Först efteråt fattade jag hur mycket det påverkar kroppen och hur många som haft svårt att få barn efter p-spruta. Jag har ju iaf regelbunden mens och verkar ha ägglossning, men min obefintliga mens började ju efter p-sprutan, och min egna teori är att min slemhinna kanske inte byggs upp tillräckligt så inget ägg kan/vill fästa där. (det är ju så p-sprutan fungerar, därför har man ingen mens, hade inte mens på alla åren jag tog den)

Men nu till mycket intressantare saker, har du hört något om dina ägg?!!

• Vännerfan

Hej tjejer!

Hoppas ni haft en bättre dag än jag! Men det är mycket bättre nu iaf. Maken är ute i trädgården och försöker ta ner två stora typ gran-tujor eller nåt sånt som står i hörnet av trädgården på baksidan. Vi fick myyyycket större tomt nu när de försvann, jösses! Våra två små plommonträd vi köpt måste kanske få sällskap av ett päronträd eller nåt. Känns jättekul och som att huset och tomten blir mer och mer vår ju mer vi ändrar på.

Ja, har du hört nåt om äggen Nenne?

Är det ok att jag slänger ut en fråga? Jag ska komma med förslag på vart vi kan åka på konferens med jobbet och det ska vara sådär lagom långt bort och då tänkte jag på Österlen. Vet ni nåt ställe där de helst har iaf ett mindre konferensrum och minst 9 enkelrum? Det är ett plus om de ordnar med nån gruppaktivitet också, men inget krav alls. Jag vet ju att flera av er har varit där i trakterna. (Och Piggan skulle väl dit typ nu i helgen?) Tomarp står redan med på listan, samt Stufvenäs.

Ska kolla om Prinsen somnat och sen gå ut och hjälpa maken dra. Helt sjukt vilket jobb att ta ner träd. Och maken grämer sig över att vi inte kan komma fram med traktor för då hade det tagit 5 min. Fast till vintern ska vi försöka ta ner en tall med traktor om vi får för kommunen, för den står precis utanför vår tomt och gör så att eken som står bredvid inte kan växa lika bra. Åh, vad intressant va???

Frejan, Stackars dig som måste genomlida så mycket! Hoppas de kan plocka ut Bumsis snart!

• nennesjuttioåtta

nej, inget nytt om mina ägg och det är bara bra. Inga nyheter är bra nyheter. De ringer bara om vi inte behöver åka... :-s

vännar
    Härligt med trädgård!!! Önskar jag hade tid att fixa mer med den men vi ska ju bo kvar ett tag så det hinns väl med. Hade gärna haft lite fruktträd, men det är bara lönn, rönn, björk, tall, gran och ett äppelträd som hade tre blommor i våras så det blev ingen frukt. Det kanske inte ens är ett äppelträd. Men vi ska få ett krikonträd av mina svärföräldrar, det är som plommon tror jag.

PB
    Du flyttar väl för fullt och packar upp alla pinaler men... Jag har ett citronträd på altanen, är det dags att ta in det snar? Här uppe är det scweinigt kallt om morgonarna. Ska det stå svalt i källaren över vintern eller kan man ha det i vardagsrummet? hoppas det, för det är så himla fint.

OM jag inte visste att moderskeppet var tomt så hade jag meddelat er att jag har så sjukt ont i brösten och skrikt DET ÄR ETT TECKEEEEEN!!! ÅÅÅHHH så jag har läst en massa ivf-trådar på FL och blir bara räddare och räddare...Fy fan om det blir mf igen och inga till frysen, orkar man denna jävla grej igen? Väntan hit, mediciner dit, hopp och till sist bara förtvivlan.

För er som funderar på IVF - ni kan ju scrolla.

• nennesjuttioåtta

smorkis
    bra att du blivit kollad redan. Knepigt med den här p-sprutan... jag visste inte att den funkade så. Men vad säger gyn, hur lång tid tar det för kroppen att komma igen efter p-spruta eller behöver endel en kick igång med pergo, t ex?

• Tinga

Vänner - Karlaby Kro är helt klart ett alternativ till din konferenslista. Har varit där på konferens med jobbet och allting var jättebra. Provade Mötesplats Österlen året efter, men trots att det var dyrare och drivs av Anders Wendel var allting sämre där, tyckte jag.

Muggles - de håller er på halster i husfrågan! Jobbigt!

• Snorkfröken77

Nenne - Fass skriver så här: I undantagsfall kan det dröja ända upp till 1,5 år innan förmågan att bli gravid återkommer. Tror det är mer än två år sen jag tog sista sprutan.
    Håller tummarna stenhårt för äggen! Har läst lite i bloggen Innan du fanns, där får man verkligen läsa den osminkade sanningen om ivf, gud vad starka ni är som orkar med.

• BrudSommar2006

Hm, trist att p-spruta försvårar när man vill ha barn. Men för mig låter det väldigt intressant, det där med hormonspiral låter obehagligt, jag bara vill inte ha in ett främmande föremål i kroppen som jag inte kan ta ut själv om det skulle göra ont, nej usch, det är något psykologiskt som säger stopp. Men en spruta och ingen mens, det låter mer som att jag kanske törs prova.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor