• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Oupsie

Tårtspaden från Georg Jensen är kanske lite svår att använda. Vi fick en sådan i bröllopspresent så jag letade upp den och kollade lite på den. Tror att den kan vara svårare att använda om man är vänsterhänt kanske? Hittade förresten sex stycken tårtspadar här i mina gömmor. Kanske ska ge henne en av mina egna Det jag är lite rädd för när det gäller den tårtspaden är som sagt att den kommer att kännas jäkligt passé när det är dags för henne att använda den. Därför kanske det hade varit bra att hitta någon mer klassisk. Har fastnat i tårtspade-idéen nu.

Gick in och läste tråden med Victory igår kväll. Så fruktansvärt! Satt i soffan och grät . Sånt tror man ju bara inte kan hända en så ung människa *ryser*.

• BrudSommar2006

Lapinette, skönt att få dra igång med kursen äntligen, även om det blir på svenska! Vänta ett år bara för att få gå kursen låter ju trist så jag förstår att ni hoppade på den här! Ett ypperligt tillfälle för maken att träna på sin svenska, då blir väl soc damen glad!

• BrudSommar2006

Ore, ska det broderas hästar på?? Det låter svårt!

Liten, hoppas att du inte får vänta alltför länge innan du får svar på intervjun, jag hann tydligen inte in här i tid för att önska lycka till innan!

Muggles, ska de träffa mäklaren för att tala om huruvida de vill ha huset eller inte? Borde det inte räcka med ett telefonsamtal om de tänkte tacka nej eller är de intresserade av flera hus och ska bestämma sig för ett av dem?

• BrudSommar2006

AM, jag bara MÅSTE ha den tårtspaden!!! Varför är den slut just när jag fått nys om den.

Muggles, det är ju inte ofta man hoppas att någon har fått mens här men nu hoppas jag på det för din skull!

• Lapinette

muggles - hoppas att det är mensen! Tänkt det är inte ofta man skriver det här i tråden.

• BrudSommar2006

Jag kan inte sluta tänka på tårtspaden. Jag VILL HA tårtspaden!!!

Muggles, ligger Telis med i din vanliga vänlista där alla andra ligger då? För hos mig kommer hon inte upp vare sig där eller i nyhetslistan och ändå är vi redan vänner när jag söker upp henne.

• Oupsie

Muggles, hoppas att ni får det hus ni vill ha. Och att det är mensen som kommer.

Liten, håller tummarna för att du får jobbet.

Lapinette, skönt att komma igång med kursen även om den inte är på engelska.

Nu ska jag återgå till mina hemmafrusysslor...

• fru AM

Oupsie: har du kollat tårtspadar här: www.matsilver.se/
    (tyckte det såg ut som bra priser)

Ang. Victory - ja det är helt, helt fruktansvärt! Jag blev helt chockad igår när jag såg det och har pratat väldigt mycket med min man om det hela ...

• fru AM

Otroligt nog äger jag ingen tårtspade!!!! Kom jag precis på. Ska nog önska mig en när jag ska ha 40-årsfest.

• Lapinette

AM - vad blir det för slags fest? Nyfiken eftersom jag själv funderar på vad jag ska hitta på när det väl är dags (om ett drygt halvår).

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor