• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

Nenne-jag vet inte riktigt..........klart jag är glad och vill gosa bebis och så men visst samtidigt ett litet stygn i hjärtat att jag också vill. Men är inte deppig än utan mest lite nervös och otålig för deras skull.

• Telis

Hej Frullan!! Vad kul att det känns som om psykologerna gör någon nytta! Du låter mycket gladare nu!

Cicci, lilla gumman! Får du någon hjälp?!

Nenne, jag vet inte hur normal jag är men jag har alltid fått brunt på pappret i ett par dagar efter ÄP. Dom har ju ändå gjort hål på livmoderväggen på ett par ställen så det är säkert helt normalt att det blöder lite efteråt, särskilt om det är brunt.

Själv är jag under 37 grader i temp idag så ingen grissjuka i familjen Telis! Det är säkert bara den där hemska förkylningen som Frullan pratade om.

• nennesjuttioåtta

skönt att tempen gått ner, telis! Inga nöffningar??
    Jag tänkte nog att det skulle blöda men inte flera dagar efteråt. Fast det är klart, det är ju gammalt blod som sagt men lite nojig blev jag. Sen att proggen ploppade ut med en leverans gör det ju lite mer tydligt...

• nennesjuttioåtta

EA
    vi ska hälsa på nyfödd i helgen och jag ser inte så värst fram emot det. Men det är inte en avundsjuka jag känner utan mer ledsamhet för min (vår) egen skull än att jag blir sur för att de har något som jag inte har (eller kan få).

• fru AM
    MSW skrev 2009-09-16 08:36:52 följande:
    AM: Tack för länkarna! Vilken nåltjocklek hade(/har) du på nålen? Hastar vidare! På återseende!
    Virknål nr 4 (enligt anvisning på garnet)

Hittade även an annan julkalenderlänk (med REA!):
    www.handarbeta.se/index.php&productId=263

Äsch nu vaknade Hektor . See ya!
  • nennesjuttioåtta

AM
    visst var det läskigt!

ååh om det ändå kunde bli lördag någongång. Eller allra helst oktober...

• nennesjuttioåtta

Förresten, jag skulle ju fråga dig, AM, vad man egentligen gör på ett cocktailparty. Jag och mannen tror ändå inte att vi ens skulle kunna föra oss så du behöver inte känna att du måste bjuda in oss på studiebesök.

Lapinette
    vad jobbade du med när du bodde i Cannes (?)? Funkar inte det här så vill vi fly fältet men vad fan skulle man göra i så fall? Jag kan ju ingenting och är för dålig på det jag gör idag.

• nennesjuttioåtta

Det är här du ska svara
    "Men Nenne, du kan få jobba som chokladpralintillverkare hos min gode vän Boullabaisse Hyppolite, jag ringer honom genast"

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor