• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

PB: låter tungt! En klassisk backlash på glädjen över att det blev av, all spänning i samband med det nya. Efter den här deppiga backlashen svänger det förhoppningsvis in på en vardag där det både är roligt och jobbigt.

Ang sonen - kan du säga till honom att ni försöker stå ut en månad och sedan utvärderar ni om det känns bättre än för en månad sedan el inte? Det är ju svårt att säga till ett barn att "det blir bättre om ett halvår" - det är en för lång horisont i ett barns liv medan för en vuxen kan det funka. Ett problem blir lösbart bara man delar in det i mindre delar, så att dela upp hela den här insikten "oj nu ska vi bo här för EVIGT" i att vi checkar av om en månad hur det känns - kanske kan kännas psykologiskt bättre även om inget eg förändras för det?

Om du känner att du kommer att ångra dig om ni inte försöker ivf så ska ni försöka det, oavsett vad det kostar. Ni kanske får skippa mattor el soffor (el köpa ngt billigt på Blocket istället) i några av rummen bara för det men det kan vara värt det för att få sinnesfrid.

Visst är det mkt "man vill ha det man inte kan få" över att inte kunna få barn, men jag skulle säga att det är minst 50% äkta barnlängtan.

Hoppas att humöret för hela familjen svänger uppåt snart!!! Kram!

• muggles

Kängu: japp det säger vi! Fre 11.30 på stället där vi var sist

• muggles

Vi håller på och schackrar med banker ang räntor, topplån, kontantinsatser mm, spännande värre! Det är intressant att se hur de är villiga att rucka på det mesta om man bara förhandlar med dem...

• Jen09

Passionsblomman, vart är det ni har flyttat?
    Lycka till, hoppas det blir bra!

• Oupsie

PB, vad jobbigt . Det tar ju sin tid att hitta sin plats på ett nytt ställe och ni kommer säkert att göra det men det gör det ju inte mindre jobbigt nu. Kram!

Liten, har du något recept på tårtan som du vill dela med dig av? Choklad och kokos är två goda vänner till mig .

Nenne, ?Satan i gatan?? Jag är inte så bra på sånt men kul att du funderar på att börja blogga!

Hattis, hej hej!

Muggles, får jag också se er lägenhet? Hoppas att det är en ordentlig tant du fått så att allt återgår till det normala efter den.

Piggelin, jobbigt att inte sova ordentligt . Hoppas att det lugnar ner sig på jobbet snart.

Snorkis, håller tummarna här också. Det låter ju lovande.

Det var säkert mer som jag skulle kommentera men jag kommer inte riktigt ihåg vad:-s

Själv har jag ont i halsen och känner mig trött och orkeslös. Borde städa men jag orkar inte. Vi har ju varit iväg i helgen så vi har ingen mat hemma så jag borde åka och handla också, och träna hunden, och tvätta tvätten som svämmar över i tvättkorgen? men helst vill jag bara sova.

• passionsblomman

Tack för alla kramar och omtanke1 Det har redan svängt uppåt, för i helgen var det alldeles hemskt. Nu är jag glad och lugn och har fått ur mig en massa. Det hjälper faktiskt att gråta, iallafall för min del. Det rensar.

För sonens del så har jag inte givit några förhoppningar om att vi ju kan flytta tillbaka om vi inte trivs eller så, och det är inte alls så det känns heller.
    Det är mer som att det är här vi ska vara nu och så tar vi det härifrån och framåt.

Vissa rum kommer definitivt att vara tomma ett tag eller inte alls i ordninggjorda, helt oavsett IVF, men det känns både skönt och jätteviktigt att få det trivsamt i vissa andra. Och då kör vi på det. NU börjar tv-rummet och salen kännas riktigt bra. Sonens rum är på god väg och vårt sovrum också, men det hade ju inte gjort ont att vinna på postkodlotteriet eller lotto precis...

Och vad gäller %-tal så skulle jag nog säga att det är dubbelt. Alltså 100% frusstration och smärta och 100% längtan efter den familj man vill ha. Två egna poster på kontot liksom.

• muggles

PB: fast jag menade inte att han skulle tro att ni skulle flytta tillbaka, bara att man kanske kan se en förbättring om man ser tillbaka en månad senare. Äh, svårt att förklara, skit samma.

• Lapinette

passionsblomman - inte ursäkta! Den här tråden är tillför att man ska få kasta ur sig saker när man är frusterad och ledsen. Skrik, slå och gråt på du bara. Det kommer att kännas bättre efteråt.

• muggles

PB: vi gillar sånt

Oupsie: kolla inboxen! Ja det verkar vara en riktig tant - med hatt och käpp och Ecco-skor och rubbet! Förmodligen hade jag ingen ÄL och därför kom hon sent men hon var välkommen ändå även om hon inte höll tidtabellen.

Har fått riktigt mkt gjort idag - har jobbat hemifrån idag med och suttit och uppdaterat kursmaterial inför nästa veckas kurs. Det går riktigt bra när inte kollegorna kan komma och störa hela tiden

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor