• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Snorkfröken77

EA - Hmm, ja man blir fundersam om det kan vara nåt knas, ska ringa BM idag och höra vad hon säger, är hon lika konstig som sist ringer jag väl KK och frågar.

• Snorkfröken77

Nenne - Ok, bra att veta vad det kan vara för orsak så man har något att fråga om när man ringer sen! Annars blir det ju lätt, tror jag, att de bara svarar att man ska vänta.

• Snorkfröken77

Nenne - Hur upptäcktes cystan sen? Försvann den av sig själv? Kom mensen då? Ursäkta tusen frågor

Grattis till mer och roligare arbtesuppgifter!

• Fru E

Nenne-härligt att du äntligen "får" jobba här är det alldeles för mycket jobb men idag blir nog en liten slappardag tror jag

• Snorkfröken77

Hrrrmpppfff - Nu fick jag skäll av maken för att jag började surfa om cystor, han tycker jag ska prata med någon medicinsk kunnig och sluta diagnostisera mig själv via nätet...

• start september

Nej vad trist med minus Snorkis. Kram till dig och hoppas att du kan få ett bra svar av BM den här gången...

Ett ljustecken här, var på VUL och såg ett pickande hjärta på helt rätt ställe. Längden stämde bra med min beräknade tid också, så nu kan vi våga hoppas på ett syskon och inte ett X. Tack för de tummar som hållts!

Ore, håller tummarna för bra besked idag.

• Lapinette

snorkis - skit, skit, skit att det visade minus och var i hela fridens namn håller då tanten hus? (fattar nada)

september - vad skönt att allt såg bra ut!!!

nenne - vad bra att du fått mer att göra på jobbet ... så har du inte tid att hänga på FL och läsa en massa struntprat .

ego - för oss börjar det närma kursstart (på måndag). Läser vidare i kompendiet varje kväll. Har nu kommit till hälften (sid 60) och om hur barn kan reagera och hur mycket de förstår som små. En inblick i vad vårt barn kan ha gått igenom innan han/hon hamnar hos oss.

• nennesjuttioåtta

snorkis
    det upptäcktes på Vul följande cykel innan inseminationen. Mensen kom dag 40 av sig själv.

Gratis September till bra prick!

• Ore

Oupsie: BF 13 november

Tack för input om syster-bekymmer. På sätt och vis tycker jag inte att det är rättvist mot henne att jag inte talar om något som jag ältar, och som stör mig så tydligt... MEN, hon är ju ändå gravid. Även om jag tycker det är naivt, och korkat, och att jag är besviken över att hon blir gravid TROTS att hon lovat mig och vår andra syster att vänta med barn, och inte bli gravid så snabbt som hon blivit de andra gångerna... Det är nog det där med det brutna löftet som stör mig mest, allt annat är ju egentligen hennes (deras) val...

• nennesjuttioåtta

hjälp! Vad är grammatiskt riktigt.

för dem som har rätten till den.
    för de som har rätten till den.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor