• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

BS: grattis till en liten tjej (men jag har ju vetat hela tiden att det skulle bli en sån!)!

PB: Skönt att det känns bättre idag. Kul att det lossnar med kompisar nu för sonen. Barn brukar ju vara väldigt bra på att lösa det där relativt snabbt. Min storson har nu efter skolstart i nys skolan fått två nya "bästisar" - från att ha varit en ganska feg och rädd kille är han nu betydligt modigare och frimodigare.

Tror det är jättenyttigt att byta miljö någon gång ibland och tvingas ut i det okända (för både barn och vuxna). Dags för mig snart att utmanas, tror jag. Har bott på samma ställe i princip hela livet - tänker inte flytta, men måste våga något nytt snart, socialt eller yrkesmässigt.

Kram till alla - nya som gamla. Har glömt allt jag skulle kommentera. Hinner inte vara vid datorn eftersom Hektor är lite krävande just nu ...

• Liten med Mindre

AM - jag tror också på utmaningar, även om det är jobbigt när man utsätter sig för dem. Håller även med om det där med att ha kört fast. Men nu verkar det lossna med utmaningar på jobbet, och sen även att bli 2-barnsfamilj. Kanske nog med utmaningar för ett tag sen. Man kan säkert bli dyslektisk för mindre...

• Oupsie

Snaily, ja eller hur. Köket också tror jag. Lite lagom retrokänsla . Vi ska inte köpa hus just nu, tyvärr.

BS, kul att hon ville visa upp sig idag så ni slapp att leva i ovisshet .

PB, förstår de inte småländska? Hujedamej Han lär sig nog snart din son. Skönt att han verkar få lite nya kompisar.

• Fru E

Så nu är en 3 timmars lunch/fika avklarad med väninnan och lilltjej gick över förväntan och skönt att prata av sig lite på tu man hand. Lilltjejen sov igenom allt och vaknade först när de skulle åka hem

• Ore

BS: Grattis till ytterligare en liten tjej!

Oupsie: Men OJ, vilket badrum...

PB: Småländskan är inte alltid lätt. Både min småländska och min skånska väninna fick ibland förtydliga vad de menade, när vi inte förstod Allra roligast var det när min skånska väninna skulle köpa glögg på systemet, och fick öl istället. JAG vek mig nästan dubbel efteråt... (Var nog iofs lättroad den dagen).

Ego: Bebisen låg med huvudet nedåt. Puuuuuhhhhhhhhhh. Rejäl utandning av lättnad!!!

Snorkis: Jo, jag inser att jag måste låta min syster göra sina egna misstag. Jag hoppas att det inte ÄR ett misstag den här gången. Men hon gör EXAKT samma grej som tidigare visat sig vara ett misstag, TROTS att hon vid två (!) tillfällen lovat att "ta det lugnt, och inte bli gravid direkt". Detta ansåg vi var en nyckeldel till att hon så pass länge stannat med en kille som verkligen inte var bra. Så det fick vi henne att lova både långt innan hon träffade denna killen, och efter att hon gjort det. Men den tanken tycks vara helt bortblåst nu...?

• Lapinette

PB - vad härligt att det känns bättre idag!

BS - grattis till VUL och lilltjejen!

snaily - skönt att din chef tog det så bra. Alltid enklare (om det går) att vara öppen med vad man håller på med och varför man måste springa iväg hit och dit.

• Fru E

BS-grattis till en till tjej!

PB-kom ihåg att andas och låt tiden ha sin gång. Det tar på krafterna att inte "känna" sig hemma men den känslan kommer snart!

Snaily-vilken lättnad att din chef var så pass förstående inför ivf och vikarie till din kollega då har du inte jobbet med att fundera lika mycket över utan kan koncentrera dig på ivf

Lappis-är ni nervösa inför kursstart?

• Fru E

Ore-vet precis hur det är ibland att "knipa käft" även om man helst vill säga vad man tycker och tänker. Gäller att väga sina ord även om det är ens syskon och hoppas att de själva tänker lite iaf

• Fru E

Nämen vad säger ni jag tyckte badrummen var heeeelt underbara eller hur var det

• Fru E

Blev helt oförklarlig nere nu antar att man rört upp känslor efter allt prat med väninnan knäppt jag vet!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor