• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

www.tasteline.com/Recept/tarte_tatin_-_fransk_appelkaka

Hittade några recept på nätet. Vet inte om de skiljer sig så mycket från det jag har. Har i och försig inte använt smördeg som vissa recept föreslår.

Funderar på om jag kan steka äpplen i en panna och sen lyfta över alltihop till en form som funkar i ugnen. Orkar inte skaffa en som funkar för både spis o ugn.

• Liten med Mindre

Jag har nog ätit den enbart, eller med en kula vaniljglass. Men var och en blir salig på sitt sätt. Maken äter ju sås med paj, så jag vet vad han skulle föreslå.

• start september

Håller tummarna för Kängus jobb.

Oj vad gott det lät med Tarte Tatin, det var längesen.

Jag mådde fruktansvärt illa hela dagen igår och sov hela kvällen, så nu ska jag be om Lergigan, vilket jag inte behövde förra gåmgen.

Idag mår jag mycket bättre - möjligen var det spänning inför VUL och lite sömnbrist så gjorde det, men jag ska ändå se till att prova medicinen.

• Lapinette

Tarte tatin ... mmmm... *tänker på svärmors*. Själva hade vi Frankrikebesök igår kväll/natt/morgon. En av makens fd kollegor och tillika kompisar skulle till Kista på kundbesök och sov då över hos oss. Supertrevligt med middag, vin och mycket prat. Har inte setts sedan vårt bröllop och åter igen började jag med "övertalning-åka-till-Cannes" för att just besöka alla kompisar vi faktiskt har kvar där.

Hattis - jag har varit på Hjalmars revy. Min fd svägerska kommer från den trakten.

• Lapinette

Tumhållning för Kängus intervju!

• _koko_

Har inte läst ikapp idag heller mer än väldigt snabbt skummat någon sida här och där, men lyckades mirakulöst nog snappa upp tipset om windi iaf, tack vänner! Underbart namn på mackapären, men den var dyr! 15kr styck för engångsartiklar... Men det är klart, är man desperat får det ju kosta vad som helst...

Sen var det någon som tipsade om mjölkfritt också, har glömt vem, förlåt! FruLlan tipsade mig om samma sak igår och jag fattar inte att jag inte kommit på att testa det själv??? Så sedan lunch igår är jag mjölkfri. Känns jobbigt och jag känner mig dum och bortskämd för att jag tycker det är jobbigt.

Igårkväll och inatt var värst hittills, hjälp vad han har skrikit! Conny vaknade inte förrän kvart i 8 idag, gissar att han inte heller sovit så bra inatt även om han inte gjort något väsen av sig.
    Nu sover dock lillebror lugnt i babygymet, han upphör aldrig att förvåna.

Vad TRÅKIGT att det inte blivit några fler plus (eller?)!!!

kängu - Tack för tips om ergo baby, tror jag ska köpa en sån här: www.mammabarn.se/visa_produkt.asp&t=ERGObaby+Carrier+b%E4rsele+NG+sport
    Måste dock fråga om när man kan börja använda den, det står 3-5 månader och det är ju rätt stor skillnad. Jag har jju ett rätt litet barn, kanske måste jag vänta tills han är 5 månader då? *vill inte*

Nu vaknade ers höghet (mina barns kunganamn känns väldigt träffande nuförtiden ), och det är ju två timmar sedan han åt sist, så det är väl dags igen.

Kram på er!! Hoppas på att jag ska kunna engagera mig mer i er snart igen, saknar er!

• Liten med Mindre

Oj, koko - hoppas mjölkfritt hjälper. Du har väl en viss övning i frågan i alla fall. Eller var det bara vete? Skönt att Conny tar det med ro än så länge. Kram till lill- o storprinsen!

Lappis - menar du att maken är svårövertalat att åka till Rivierant?

Funderar på att åka o ta vaccinet i eftermiddag. En på jobbet tror att hennes dotter ligger hemma och hostar grisar. Säkert lite sent för mig att vaccineras ifall hon smittar - men smittan blev mer påtaglig plötsligt. Usch o fy! Det var inge kul sist jag hade influensa, och det var ändå innan jag hade Mindre i magen. Så hosta och krax med hög feber inklusive mage lockar inte.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor