• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

Liten, Ru är en väldigt nyfiken och ganska tidig bebis så han trivs framåtvänd när han är vaken. Ska han sova däremot bärs han alltid inåt. Går inte att bära honom mot sig vaken- han blir vansinnig.

Bebisar är ju olika och inte stöpta i samma form- därmed tror jag att det som funkar bra med en bebis inte nödvändigtvis funkar bra för andra. Jag försöker vara lyhörd för hur Ru vill ha det och bryr mig inte så mkt om hur man SKA göra. Sen kan jag tycka att det ser läskigt ut med väldigt små barn framåtvända i vagn, mest för att man ju inte kan se vad de håller på med... Men var och en gör ju som man tror blir bäst för sig själv och sin bebis.

• fru AM

Kängu: du frågade för några sidor sedan hur det är med Hektor. Han äter numera bra men sover fortfarande jättedåligt. I helgen ska vi köra någon variant av sova-hela-natten-metoden. Fick några bra tips idag av BVC-sköterskan på mammagruppen.

BS: ja visst - säg bara till om ni vill ha overallen. Den är väl varm som en täckjacka ungefär (vadderad) och med tossor till.

• BrudSommar2006

AM, det blir nog bra med overallen, jag kan inboxa senare, ska iväg strax.

Jag minns inte hur gammal Iris var men jag minns tydligt att vi kom till ett stadie då hon fullständigt vägrade att sitta i bärsele annat än framåtvänd. Vi var ju tvungna att bära på henne jämt också. Antagligen var det rätt tidigt med tanke på att Babybjörn-bärselen som vi började med bara tog upp till 10 kg om jag minns rätt och där hamnade vi ju rätt snabbt.

• Liten med Mindre

BS - firade lite i tisdags när det visade sig att Mindre tangerar 10 kg. Sparrisen!

• Ore

Liten: Det är mest för att inte utesluta möjligheten att bära framåtvänt, som jag kollat på Pikkolon...

Kängu: Jag skulle också gärna haft en sele hemma, men har jag lovat maken så... Å andra sidan, får vi en bebis som bara vill bäras, så är det han som får åka till sin bror och svägerska, och långa deras sele - även om det är mitt i natten Och vill jag ha en sele, men inte orkar åka och shoppa så funkar det ju med nätshopping också...

• passionsblomman

Idag måste jag bara hurra lite för att man äntligen röstat igenom att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan precis som alla andra!

Jippiiii!

• snaily

Här var det inte mycket att läsa ikapp idag!

Snorkis
    GPS åt tanten var en utmärkt idé, tycker hon går vilse så ofta nu för tiden.

Instämmer i PBs hurra!

Scrollar bärselediskussionen...

Hoppas det funkar med mjölkfritt Koko!!

Salta mandlar lät gott... Här kokas ärtsoppa och lagas ugnspannkaka för fullt.

IVF-frågor igen...
    Var på apoteket och fick se min lista på mediciner - Puregon är det jag ska spruta med - vad har ni andra använt? Är det någon skillnad mellan de olika sorterna?

• kängu

AM- Låter bra att testa ngt sånt så ni får sova på nätterna. Här är vi tillbaka i "somna i bärsele" på kvällarna. Vet egentligen inte varför men nu funkar det inte alls att somna i sängen längre. Nåväl, vi tar det lite varligt så löser det sig säkert snart. Skönt att Herr Hektor börjat äta bra!!

• Ore

Kängu: Lyckades HELT missa hur det gått på intervjun (är nog litet babyfixerad just nu, och läste alltså bara delen om bärsele... Tråkigt att du inte tyckte jobbet var något för dig, men bra då att dra till med ett rejält löneanspråk

Ego: Har precis begärt FP, fasen vilken tid det verkar ta...? Skulle nog skickat in intyget om havandeskap tidigare

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor