• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Vickan - här har det åkt ner både mjölkchoklad och chokladmoussetårta. Så känn inget dåligt samvete. Grynet var väldigt chokladsugen idag. Och igår kväll...

Hoppas det blir nåt annat som jag längtar efter ikväll, som känns lite nyttigare.

• _koko_

Har hämtat på dagis och har således två galningar hemma. Hade tänkt ta en lång promenad, men eftersom conny bestämt skulle hoppa i djupa vattenpölar i gympadojor (jag fick INTE byta till stövlar på honom!), fick vi gå hem efteråt i stället.
    I morse hade han badskorna på fötterna till dagis.

Hinner således (som vanligt) inte skriva så mycket, men måste bara inflika att conny gillar att rota bland mina handväskor och gärna bär runt dem på axeln/armen (eller varför inte en på varje axel!) med oss ivrigt påhejande.

Nu måste jag göra det jag egentligen startade datorn för - kolla om vår städdag på dagis är i morgon eller på söndag!

• viktualia

Liten - fniss och jag är säker på att Trollet suktar efter allsköns onyttigheter... fniss fniss..

• BrudSommar2006

Iris har haft en väldigt rosa och glittrig period fram tills nyligen men nu börjar det bli mer uppblandat. Får se var det slutar! Just nu lutar det åt att hon får ett sådant där garage med bilar med hiss som man vevar upp och ner och som plingar i julklapp för det verkar vara det hon tycker är roligast när hon får chansen att leka med det när vi är borta hos andra.

Muggles, nej det är visserligen inte min stil och det kommer väl aldrig att se ut just så hemma hos oss men jag tycker att det är snyggt och stilrent i alla fall! Själv är jag mer lagd åt snirkliga saker och hopkok!

Nu är det dags för dagishämtning.

• Liten med Mindre

BS - mina föräldrar har sparat mitt sånt garage som jag fick när jag var liten. Fast jag undrar om de hade alla bilar och gubbar??
    Står och väntar på Mindre de gånger hon faktiskt är där. Hittar vi hus får det nog komma hem till oss.

Mindre gillar det mesta tror jag. Ballonger, mega blocks, armband och magnet-bygget vi köpte i Nice är nog favoriter. Plus gosedjuret för dagen. Och så läsa böcker. Igår kväll skulle vi prompt läsa mammayoga till kvällsvällingen.
    Intressant att försöka beskriva bilderna skoj för en 2-åring.

• fru AM

Och jag är för gammaldags-orientalisk-storslagen stil. Med roliga detaljer.
    Som sagt - det vore otroligt intressant att få se en "typisk" bild från allas hem!

• Lapinette

Ja, ska vi lägga upp en typisk bild? Sen att vi har en stil hemma betyder inte att jag inte gillar andra stilar. Tycker det finns massor med hem som är superhäftiga men det går liksom inte att införliva eller så passar det inte hemma hos oss.

• viktualia

AM - håller med om att det vore spännande... grubblar bara över VAR i huset jag ska ta den bilden.. hm.. nästan alla rum är påverkade av att vardagsrummet är utrymt... inte köket förstås... hm... ska se om jag klarar nån schysst kameravinkel där...

• fru AM

Jag ska leta fram en typisk bild hemifrån mig och sen lägger jag den i mitt galleri här på bt!

Helgpyssel för alla i tråden! Stylade bilder absolut tillåtna (då framträder ju stilen ännu mer)

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor