• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • MSW

Nu har jag skickat före-bilden till telis! Såklart kom jag juh inte på det förrän vi hade börjat plocka ut grejer och börjat maskera.. Annars hade jag tagit med fönstret också.. Men nu var där inget kvar så det var ingen mening!
    Efter-bilden kommer så småningom.. Har målat två väggar idag iaf!
    Annars väntar jag på maken som är på jakt "efter något gott" (snacksigt) och filmen Tillsammans, som vi blev sugna på att titta på.. Problemet var att vi var säkra på att vi hade den, men icke...

• MSW

Ore: Heja dig att du bestämde dig för att slänga papperna! Jag har hopplös på att spara ALLT.. Men jag försöker bli bättre på det..

• Telis

Nu har jag lagt upp AMs och MSWs foton och ett på mitt nya hus i albumet. (Tack AM och MSW!)

• Telis

Lappis, men den efterrätten är inte så dum den heller.

PB, stackars dig med magsjuka! Hoppas du mår bättre!

EA, konstigt med fel namn men hoppas att det var till dig ändå eftersom det var goda nyheter.

• Telis

Izzie, nej tarte tatin är superlätt att göra, särskilt om man har en gjutjärnsstekpanna som man kan sätta in i ugnen! Särskilt Arlas recept. Hoppas att chefen lugnar ner sig lite snart.

Snaily, jag glömde fråga häromdagen - varför skulle din kompis vara tvungen att köpa dom nya bindningarna om hon köpte nya pjäxor?

• passionsblomman

Tack Telis. Jagmår helt OK nu, det var nog en snabbgenomkörare hoppas jag. Men det var ju lite snopet med provet, men men.

• Telis

Skönt att det redan är bättre, PB, även om det förstås var trist att missa provet. Och vad kul att din son verkar ha hittat en ny kompis, jag förstår att sånt verkligen värmer mammahjärtat!

• passionsblomman

Jaaa, han har ett så gott skratt, ett sådant som får andra att börja skratta också (en klar nackdel ibland när man ska vara lite bestämd och säga ifrån)

och han har varit så tyst och liksom tappert sammanbiten och duktig.

Nu kom den lilla glada och busiga pojken fram som glömde att fundera och anstränga sig. Han var bara barn och glad. Så underbart att se och höra. Helt överflödigt att fråga om han haft det bra...

Hoppas den relationen fortsätter, och att det blir fler sådana också.

• Telis

Vi har hållt på och städat och röjt så mycket dom senaste helgerna så nu har vi unnat oss en natt på hotell. Ser fram emot en extra lång natt (pga vintertiden) och en stoooooor frukostbuffé imorgon bitti.

Nu måste jag bläddra igenom alla tv-kanaler, hoppa lite i sängen, kolla in minibaren och allt sånt där som man måste göra på hotellrum.

på alla så länge!

• Oupsie

Telis, skönt att allt såg bra ut och bra att du talade om för din BM om din aurora-BM. Hon borde ju inte vara en aurora-BM överhuvudtaget. Hoppas att du får en bättre nu.

Snorkis, ?så oupplysta *stampar med foten i marken*?, haha. Håller med dig. Någonting som gör att jag går igång är uttalanden av typen: ?Åh, jag är såååå trött på allt det här genustramset, kan inte bara tjejer få vara tjejer och killar få vara killar?!!?. Det är ju det som är själva grejen, att alla ska få vara som de är utan att någon ifrågasätter deras beteende för att det inte stämmer in i föreställningen om deras kön.
    Hur långt har ni kommit på Kalla fötter? Såg en eller två säsonger men sen slutade jag se på den och när jag sen såg ett avsnitt i en senare säsong så blev jag väldigt förvirrad .

Izzie, jobbigt med en krävande chef. Hoppas att det blir bättre snart.

Ea, det låter som att det är bäst att ringa och kolla för säkerhets skull.

Hattis, låter jobbigt. Har det alltså kommit tillbaka efter ett uppehåll?

PB, jobbigt med magsjuka . Synd att du missade högskoleprovet. Vad vill du läsa? Skönt att sonen är glad och att du hittat ett bra hem till kattungen .

Ore, tycker också att det är svårt att slänga saker men jag tycker det är så skönt när man väl har slängt det .

Läste på aftonbladet att Katrin Zytomierska är gravid. Tydligen har hon sagt (om man nu ska tro på tidningen) att hon ska vara en hård mamma och att hon ?kommer att vara den som slår barnen?. Hon ska också skriva i sin blogg om hur jobbigt det är att vara gravid. Dum som jag är så googlade jag fram hennes %&¤#&%# blogg och läste vad som stod där . Menar hon vad hon skriver eller vill hon bara provocera? Hon skriver verkligen helt absurda och, i vissa fall, rent stötande saker och så läser man i kommentarerna att folk tycker att hon är rolig! Jag förstår nog inte hennes humor?

Maken är ute och dricker öl och jag sitter hemma och snorar. Kul lördagskväll Men jag ska passa på att ?se ikapp? ett par avsnitt på Greys Anatomy. Missade de sista avsnitten förra säsongen så jag har inte sett något på den nya säsongen heller. Har hört att det ska vara några ledsamma avsnitt så jag får väl ladda med lite (fler) näsdukar . God kväll allihopa!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor