• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

BS: grattis till vagn! Vilken färg blev det?

Snaily: jag skäms för att jag gav upp googlingen - men jag hamnade bara på Alacs egen hemsida hela tiden. Kanske försöker jag igen. Är kopplet till Korven eller till maken?

• snaily

AM, så snabbt? Men det är nog ett klokt beslut, jag har redan googlat i nån timme, helt utan resultat.

September - nej han är inte till salu längre, alls. Maken var på en intervju för drygt en vecka sen och väntar på svar. Så det händer nånting fast det går väldigt trögt. Hittills har han varit rätt nöjd med att ha "långsemester" men till hösten vore det ju käckt med nån sysselsättning...

BS, skönt för katterna (och er!) att vara hemma igen!

• start september

Tack AM! Jag har faktiskt precis kommit över en billig Reima på rean, tycker de verkar jättevettiga. Jag tycker det känns lite knöligt med galon över, det var därför jag funderade på att ha en till att byta med. Didriksson klurar jag på, har fu någon erfarenhet där? Skalkläder från POP har vi också, kör nog på dessa två kombinationer så länge, funkar ju med underställ under.

• start september

Förresten - tips på vettiga galonbyxor mottages gärna av er erfarna. Finns det några som andas lite kanske? Lilla tjejen blir alltid blöt av svett om hon inte har funktionsplagg och det är väl det jag har emot att dra galon utanpå Reiman.

• viktualia

September - didrikssons vuxenkläder har jag bara gott att säga om! Och kolla funktionskläderna - en del behöver strykas sedan man tvättat dem för att de ska fortsätta vara regntäta!

• start september

Stryka funktionskläder? Tack Vickan, det var ett bra tips, det kände jag faktiskt inte till. Ska kolla märkningen.

• viktualia

japp! jag har just lärt mig det och det funkade asbra! strykjärnet ska vara på en prick - åtminstone för mina regnkläder!

• Telis

Hej september! Roligt att höra att allt är bra med er!

• fru AM

Livia älskar sina galonkläder - blir arg om hon BARA får ha byxorna på sig - vill ha hela stället. Utanpå overallen ...

Just Reima är ju så smidiga att det funkar tycker jag - fast blir hon svetttig så vet jag inte. Har annars inga tips om funktionskläder - brukar köpa olika vindjackor/byxor - nu senast på Stadium och Lindex. Men Livia gillar ju som sagt sina galonisar.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor