• LyckligTjej

Vi som gifter oss 3/7 2010

Tänk att vi har mindre än ett år kvar tills våran underbara dag Vi kan väl samlas här alla vi som gifter oss den 3/7 2010, dela våra tankar, tips osv.
    Vi håller vårat bröllop hemligt än så länge så det är sååå trist att inte ha någon att prata bröllop med

• Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010
  • avtryck

LyckligTjej: tittade på din blogg, klänningen var jättefin!
    jessie81: även din klänning låter jättefin!
    Pärlor är fint som kontrast på klänningar tycker jag!

Var ska ni andra gifta er?
    Vi har preliminärbokat lokal i Huskvarna, men bor i Stockholm. Förutom lokalen har vi mest tänkt och pratat än. Planerar borgerlig vigsel utomhus.

• LyckligTjej

avtryck skrev 2009-08-30 20:14:55 följande:
    LyckligTjej: tittade på din blogg, klänningen var jättefin! jessie81: även din klänning låter jättefin! Pärlor är fint som kontrast på klänningar tycker jag! Var ska ni andra gifta er?Vi har preliminärbokat lokal i Huskvarna, men bor i Stockholm. Förutom lokalen har vi mest tänkt och pratat än. Planerar borgerlig vigsel utomhus.

Jag kan tyvärr inte avslöja vart vi kommer att gifta oss, vi håller våra bröllopsplaner
    hemliga. Dock kommer vi att avslöja när vi skickar ut save the date - kort tillsammans
    med julkorten

• AndréaK

Vi ska gifta oss i Mörrum =) funderar som mest på vilken typ av mat vi ska ha. Vad har ni andra bestämt er för?

• julibrud10

Hej, vi har precis bokat kyrka och lokal till den 3/7 2010! Känns väldigt bra. Nu funderar jag över färgtema och blommor. Hur har ni tänkt det? Vilka blommor är billiga vid den tiden? Har funderat på syrenlila och grönt som tema....men utan syrener! Försöker hålla kostnaden nere...men det är svårt!

• avtryck

Vi funderar på silver och vitt och röda rosor. Murgröna är fint på sommaren tycker jag!
    Skulle vara intressant att höra vilka blommor som är prisvärda så års om någon vet!

• julibrud10

Hej, hur går det för er? Har ni hittat fotograf, frisör mm? Jag letar för fullt! och klurar på inbjudningskort....Tänkte göra de själv. Hur ska ni göra?

• LyckligTjej

Vi har hittills bokat; Frisör;en vän till mig, Fotograf; också en vän till mig. Det som vi klurar på nu är middagen. Min m2b har en kompis som är jättedukrig kock så vi kommer att höra om han vill ställa upp men vi har även pratat om att beställa catering.
    Inbjudningskorten är klara, dem beställde vi på www.calligraphen.se
    Därimot håller jag på att pyssla med save the date korten,
    är jättekul

julibrud10 skrev 2009-10-17 09:12:06 följande:
    Hej, hur går det för er? Har ni hittat fotograf, frisör mm? Jag letar för fullt! och klurar på inbjudningskort....Tänkte göra de själv. Hur ska ni göra?
  • avtryck

Vi har bokat festlokal inkl catering. Känns skönt att ha den stora biten fixad!

Funderar på inbjudningskort nu. Planen är att göra själva, något med foton på oss. Klurar även på en hemsida på weddingannouncer.com för att slippa skicka med all information i inbjudan.

Julibrud10 och LyckligTjej: hur kommer era inbjudningar se ut?

Snart är det väl hög tid att börja titta på ring och kläder med!

• julibrud10

Jag vill göra en enkel men personlig inbjudan... Vitt papper, våra namn i olika typsnitt, sidenband i ljuslila och stämpel med text eller bild.. Letar inspiration överallt just nu!

Men så väldigt mkt billigare än att beställa tryckta inbjudningar blir det nog knappast nu när jag räknat på det....
    Lycklig tjej, hur mycket kostade det hos Calligrafen för kort,tryck och kuvert?

Ring har vi redan bestämmt!Längar till att få ha den brevid förlovningsringen!!!!Jag har en solitär-ring i vitt guld som förlovningsring och vigselringen är en alliansring även den i vitt guld. Min blivande ska ha en likadan men utan stenar.
    Hur ser/tänker ni era ringar?

Var för ca 2 veckor sedan och kollade på klänning för första gången- guu va roligt de va! Nu på måndag är det dax igen, nya butiker och märken!

• LyckligTjej

Hittar nu inte kvittot men våra inbjudningskort kostade ungefär 750kr inkl kort, tryck och kuvert och frakt på 30st.
    Vi valde ett enkelt kort med guldbrun text, korten heter Kleopatra.
    Va in på Calligraphens hemsida nu och dem kostar 7kr/st + tryck och kuvert.

Åh va roligt att prova brudklänningar, jag har också varit och provat en gång och hittade då en klänning som jag gillade så jag bestämde mig för den men nu när man har suttit och kikat på internet så harman ju hittat ett helt dussin klänningar till som jag tycker är så fina. Tur att man har lite mer tid på sig eftersom klänningen inte kommer att beställas förrän i februari

julibrud10 skrev 2009-10-17 16:21:18 följande:
    Jag vill göra en enkel men personlig inbjudan... Vitt papper, våra namn i olika typsnitt, sidenband i ljuslila och stämpel med text eller bild.. Letar inspiration överallt just nu!Men så väldigt mkt billigare än att beställa tryckta inbjudningar blir det nog knappast nu när jag räknat på det.... Lycklig tjej, hur mycket kostade det hos Calligrafen för kort,tryck och kuvert?Ring har vi redan bestämmt!Längar till att få ha den brevid förlovningsringen!!!!Jag har en solitär-ring i vitt guld som förlovningsring och vigselringen är en alliansring även den i vitt guld. Min blivande ska ha en likadan men utan stenar. Hur ser/tänker ni era ringar?Var för ca 2 veckor sedan och kollade på klänning för första gången- guu va roligt de va! Nu på måndag är det dax igen, nya butiker och märken!
Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010