• LyckligTjej

Vi som gifter oss 3/7 2010

Tänk att vi har mindre än ett år kvar tills våran underbara dag Vi kan väl samlas här alla vi som gifter oss den 3/7 2010, dela våra tankar, tips osv.
    Vi håller vårat bröllop hemligt än så länge så det är sååå trist att inte ha någon att prata bröllop med

• Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010
  • LyckligTjej

Åh det låter välidgt fint
    Vi kommer att ha vitt såklart, lila, silver och lime.

aikidoaasa skrev 2009-10-21 00:52:23 följande:
    Vilka färgteman kommer ni alla att ha?Vi kommer ha tre: vitt (självklart), petrol och (typ) carmosinröd.Vi har testat lite med att kombinera dem i olika utföranden och vi tycker att det blir riktigt snyggt. (Våra mammor blevså glada också för det är deras favoritfärger också. )
  • Mrs Opp

Hejsan allihop! Nu hoppar jag också in här. Har hängt ett tag i juli 2010 tråden, även om jag läser mer än jag skriver.

Pssst! Visste ni förresten att 3 juli 2010 är en mycket bra dag att gifta sig på enligt kinesisk astrologi? Kolla in här: www.usefultipsforlife.com/auspicious-wedding-or-marriage-dates-for-2010
    berätta det bara inte för de andra julibrudarna.

När jag hittade detta så blev jag lite nyfiken, vad fick er alla att välja just den 3:e juli 2010 som ert datum?

• Mrs Opp

Hmmm, kom på att jag kanske skall börja.

Vi valde 3:e juli eftersom det är lördagen före 4 juli, USA's nationaldag. Min m2b är från USA och där är alla lediga även på måndagen eftersom 4:e är på en söndag. Vi ville helt enkelt göra det smidigt för våra resande gäster.

• linarask

Vi gifter oss i Norrköping 3+7=10

• AnnaMartin

Vi skulle egentligen gift oss den 10 juli men av olika anledningar blev det den 3:dje istället, vilket blev ett bra datum känner vi. Vi förlovades oss samma dag (utan att vi visste om de) på hans föräldrars förlovningsdag och vi kommer nu gifta oss på mina föräldrars bröllopsdag.

Vår förhoppning är också att fler ska kunna komma eftersom vi valde att ha de på sommaren (semestern).

• Korallbruden

Vi träffades den 30/6 2006 så detta var den närmaste lördagen att fira vår 4 år dag.

• LyckligTjej

Vi träffades på sommaren och båda ville gifta sig på sommaren.
    Min m2b ville först att vi skulle gifta oss på midsommardagen
    men jag kände inte lika starkt för det så då blev det den 3 juli istället

• avtryck

För oss beror det med på att min faster och mina kusiner från Australien kan delta det datumet Så en slump!

• aikidoaasa

Vi valde det datumet för att då vet vi att vi alltid kan vara lediga på vår beöllopsdag. (Då jag jobbar som lärare så har jag alltid ledigt i juli och min älskling försöker vara ledig samma tid)
    Dessutom tyckte vi att det är perfekt att starta semestern med att vara lyckligt nygift och inte behöva komma tillbaka till verkligheten på direkten.

• PlimPlom
    linarask skrev 2009-10-23 12:04:24 följande:
    Vi gifter oss i Norrköping 3+7=10
    Haha, precis så tänkte vi när vi valde datumet. 10 är ett bra tal

Vi gifter oss utanför Enköping. Varken jag eller M2B har någon koppling till staden, utan det är en kompromiss (ligger mellan hans och min födelsestad).
  • Krystal

har efter en del tänkande nog kommit fram till att av olika anledningar så måste vi nog ha ett två delat bröllop..ett i väst och ett i öst av vårt avlånga land...men jag hoppas på att den 3 juli nästa år ändå blir akutellt datum...men om det blir i den första eller andra delen i bröllopet återstår att se...

• h and a 2010

vi ska ocksa ha ett tva delat brollop. forst i stockholm den 3/7 och sen i skottland den 14/8. dubbelt sa mycket jobb men ocksa tva klanningar

• AnnaMartin

Igår beställde jag och min sambo de papper till våra inbjudningskort (fest-, vigselprogram, placeringskort och tackkort). Är lite nervöst eftersom vi inte kunnat känna eller sett det "live"...

• Mrs Opp

8 månader kvar idag!!!! Tjoho vad fort tiden går!

• Korallbruden

Kan det inte gå lite fortare... längtar =)

• AnnaMartin

Idag hämtade vi papperna till våra inbjudningskort, så fint! Nu ska de beställas stämplar. Någon som kan tips om en bra sida?

Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010