Ytterligare en som behöver råd angående efternamn
Handen på hjärtat nu tjejer; om ni skulle se en jobbansökan / cv / någon sa att ni får en ny arbetskollega / barnets klasskamrat / en ny unge på dagis (eller någon annan härlig situation) där ni fick ett "svensson namn" och ett utländskt namn, skulle ni reagera olika på dem?
Ni förstår kanske vart jag vill komma även om jag svamlar så vansinnigt.
Det jag menar är; vilket efternamn är "bäst" ett vanligt svensson namn eller ett utlänskt? Spelar det någon roll? Finns det fördelar med det ena kontra det andra, eller nackdelar för den delen? Jag blir inte på något sett ledsen om ni säger att svensson namnet är bättre, jag vill bara få ytterligare feedback på det här med namn (mitt utländska efternamn är ju fortfarande "jag" även om man måste bokstavera det varje gång =). Blivande och jag kan inte riktigt enas, inte för att den ena inte gillar det andra namnet, jag har nämligen numer förlikat mig med tanken att heta ett svensson namn, men vilket är "bäst".
Jag tänker ju då också på blivande ev. kottar som ska in på dagis, skola och allt sånt... Det finns bara jag som heter som jag gör i sverige, skulle jag byta blir jag en av 13...
Whhhhaaaa - jag blir galen och snart ännu mer bridezilla! Hjälp!