• Mamli

Snälla hjälp mig...oss....

Vi är 23 år, vi borde leva ett roligt liv och njuta just nu.

Jag älskar min sambo, jag älskar vår son över allt annat, men allt känns så tungt. Vi har haft en SJUKT jobbig tid bakom oss och vi lever fattigt.
    Vi vill inget hellre än att gifta oss, men vi fick välja på fest eller resa. Vi valde resa...

Det sluta med att jag boka ett hotell 2 nätter i gbg (8mil härifrån). Vi var i gbg igår....och jag gillar verkligen inte gbg..jag vill inte dit!

Vi valde en resa och så ska vi dit! Känns skit! va e de för bröllopsresa!?

Att åka utomlands till nån fin ö eller exotiskt land lockar inte, men det skulle vara så roligt att få ta med vår son och ha en fin familjeresa...

Snälla, vet någon vart man skulle kunna åka? Pratat med min mamma nu som säger att hon hjälper oss med en resa bara vi får komma ut och njuta lite av livet för hon tycker synd om oss.

• Svar på tråden Snälla hjälp mig...oss....
  • Fides spes caritas

Skottland är också ett ställe jag vill åka till.
    Mina föräldrar var där och körde motorcykel genom landet.
    Jag tror iochförsig att det är ett finare land att åka till när det är grönt ute.

Landskapet är som en saga.
    Fast måste ni åka i samband med bröllopet?
    Kan ni inte vänta med resan?

• Vanya

Många är ju inne på Köpenhamn - men varför inte ta tåget ner dit - bokar man i god tid så kan man komma riktigt billigt undan (har man tur så kan man få första klass billigare än andra tom) Det gjorde jag här i juni - gick hur smidigt som helst. O i köpenhamn går det utmärkt att promenera i stort sett överallt. Tivoli ligger t.ex precis vid stationen och det ligger jättemånga hotell vid stationen också.

Hoppas allt löser sig

• Mamli

de blir nog köpenhamn
    ska bo nära rådhustorget sa min mamma, problemet är att de är svårt att hitta ledigt hotell.

vet någon hur mycke de kostar att ta tåget?

• Flygande taxen

Kanske ni kunde ta och kolla på ryanair lite grann? De har väldigt ofta specialpris på sina biljetter så att man kan få verkigt förmånliga tur-returbiljetter till flera storstäder i Europa.
    Vi åkte t.ex. till Dublin förra hösten (Verkligt mysig stad! Kan varmt rekommendera!) för typ 200 kr/person tur-retur.
    Har också varit till Budapest i vår och det var också väldigt fint och romantiskt! Där är också priserna rätt låga, speciellt på mat o.likn.

Boendet kostar ju såklart en del också, men om man kollar runt noga kan man hitta t.ex. väldigt mysiga små pensionat och liknande som är förmånliga. Ett tips är att kolla på www.hostelworld.com. Där är ju mest vandrarhem å sånt, men om man söker noga så hittar man många pensionat och också väldigt fina vandrarhem med privatrum med egen toalett och dusch (kallas en suite). Blir ju kanske inte nån lyxsemester så, men man slipper iväg till nåt nytt ställe för ett förmånligt pris. Dessutom är det rätt hög mysfaktor på såna ställen, sålänge man hittar ett som är rent och fräscht :)

Om man är ute god tid i förväg går det mesta att fixa!

Hostelworld har också en bra funktion där folk kan gå in och bedöma de olika ställena, så då kan man ju lätt sålla bort sunkiga ställen genom att bara titta närmare på de med högt betyg. (Har lite tips också om hur man ytterligare sållar bort sunk-ställen, inboxa ifall du vill veta hur!).

• Vanya

gå in på sj och kolla dagspriset - det varierar jättemycket

• föralltidhans

Vi åker till köpenhamn om två veckor för en helg och fira vår 5-årsdag. Det ska bli väldigt mysigt. Vet att man kan hitta jättebilliga tågbiljetter till köpenhamn, tyvärr vart vi lite sent ute och får betala 1700 får två tur och retur. Var även svårt att hitta hotell billigt, som vi brukar göra i stockholm, men som sagt även det går säkert att hitta till bra priser om man är ute i god tid.

• Hvidbrud

Om du bokar precis 90 dagar innan ni ska resa kan du få biljetterna för 95kr! Ja, det är billigare än från malmö till köpenhamn. Men de går fort som fan! och man måste beställa på www.sj.se med kreditkort.

Kolla på www.visitcopenhagen.se/ så kan du få lite tips på olika grejer. Lycka till!

• Vanya

bo bara inte på Cabinn- hotellen i danmark, mindre romantiska hotell får man leta både länge o väl efter... o urdålig frukost är det dessutom (bara ett litet tips sådär)

• Ore

Från Göteborg går även t.ex. Swebus Express, och kanske andra långfärdsbussar, till Köpenhamn. Värt att kolla på, kanske?

Svar på tråden Snälla hjälp mig...oss....