• Mamli

Snälla hjälp mig...oss....

Vi är 23 år, vi borde leva ett roligt liv och njuta just nu.

Jag älskar min sambo, jag älskar vår son över allt annat, men allt känns så tungt. Vi har haft en SJUKT jobbig tid bakom oss och vi lever fattigt.
    Vi vill inget hellre än att gifta oss, men vi fick välja på fest eller resa. Vi valde resa...

Det sluta med att jag boka ett hotell 2 nätter i gbg (8mil härifrån). Vi var i gbg igår....och jag gillar verkligen inte gbg..jag vill inte dit!

Vi valde en resa och så ska vi dit! Känns skit! va e de för bröllopsresa!?

Att åka utomlands till nån fin ö eller exotiskt land lockar inte, men det skulle vara så roligt att få ta med vår son och ha en fin familjeresa...

Snälla, vet någon vart man skulle kunna åka? Pratat med min mamma nu som säger att hon hjälper oss med en resa bara vi får komma ut och njuta lite av livet för hon tycker synd om oss.

• Svar på tråden Snälla hjälp mig...oss....
  • Pentan

Du är verkligen INTE väldigt tjock - jättefin är du!!!! Hoppas ni får en bra resa!

Mamli skrev 2009-08-12 17:26:45 följande:
    ja alla hotell är fullbokade.Vi kommer få resan nu, vi får välja mellan teneriffa och aalborg.jag är orolig av mig och är dessutom väldigt tjock annars hade teneriffat lockat.vet inte hur vi ska göra...
  • Boomtown
    ja alla hotell är fullbokade.Vi kommer få resan nu, vi får välja mellan teneriffa och aalborg.jag är orolig av mig och är dessutom väldigt tjock annars hade teneriffat lockat.vet inte hur vi ska göra...
    Du har en helt annan bild på dig själv än vad vi ser. Jag tycker absolut inte att du är tjock. Så det så!
  • MrsHelloKitty

För mig piggar sol upp väldigt mycket, så jag skulle föreslå Teneriffa. Om jag inte läste fel har ni ett barn också, kanske lite roligare och leka på stranden än befinna sig i en storstad.

Kan förstå känslan av att inte känna sig bekväm när man "förväntas" trippa omkring i bikini m.m. (känner lite så själv). Men peppar mig själv med att när man väl är på stranden så är alla ändå så upptagna med sig själva och det finns fina strandklänningar och saronger så man kan ha på sig. Tanken är ofta värre än verkligheten, man förstorar upp saker (jag i alla fall).

Lycka till!

• Ninnnis

Kolla på www.hotels.se/, det verkar finnas lediga hotell i Köpenhamn de datum du angav. Där kan du söka hotell i hela världen till bra pris.

• MrsHelloKitty

Kom på ett tips till, har hört att hotellen i Köpenhamn är av sådär standard, kompisar som haft mögel på 4 stjärninga hotellrum men däremot kan man boka hotell i Malmö och snabbt och lätt ta tåget över till Köpenhamn på ingen tid alls.

Hotellspecials brukar ha bra erbjudanden! =)

• 090208

Naa, lagg av!! Nu har jag ingen aning om du ser ut... Men! Att avsta en brollopsresa i solen for att man inte gillar sig sjalv ar faktiskt valdigt ledsamt att lasa. Hoppas verkligen inte du var 100% serios dar.
    Haller med MrsHelloKitty, stranden ar definitivt roligare!

Hoppas ni aker...

jag är orolig av mig och är dessutom väldigt tjock annars hade teneriffat lockat.
  • tågjäntan

Nu har jag oxå tittat på dina bilder. Om det är dig man ser med klänning utan att man ser huvudet - så är du definitivt inte tjock! Inte ser det heller ut så på bilden med dig och ditt barn.
    Frågan är hur mycket det hjälper att vi säger det... Jag skulle tro att det är många som har sagt det, men att du har svårt att ta det till dig.
    I vilket fall ser du väldigt söt ut!!

I övrigt så tycker jag du kan åka till Teneriffa eller liknande ändå och känna att du får komma bort ordentligt och lyxa till det lite. Ofta kan det kosta lika mycket att semestra i Sverige, eller Köpenhamn, som att ta en charterresa till ex kanarieöarna. Själv var jag och min man till lanzarote för några år sedan. Jag är en person som tycker det är lite tråkigt att ligga i solen och det fanns ändå mycket att se där. Två dagar hyrde vi bil oxå och åkte omkring på ön. Plus att även om du (av någon anledning) inte vill ligga i solen, så är det ändå skönt att känna värmen med kläder på .

• December 2009

Jurmala utanför Riga. Superfina stränder!! Och billig resa!

• tågjäntan
    tågjäntan skrev 2009-08-14 10:43:06 följande:
    Frågan är hur mycket det hjälper att vi säger det... Jag skulle tro att det är många som har sagt det, men att du har svårt att ta det till dig. I vilket fall ser du väldigt söt ut!!
    Jag hoppas att du inte tog illa upp. Själv har jag brottats med dåligt självförtroende sedan jag var 20 (nu är jag 37). Det är bättre nu men jag vet hur svårt det är att ta det till sig när människor säger positiva kommentarer om en själv.
    Var rädd om dig! Du är bra!!
  • jönsson

Mamli- Vill inte verka tjatig men har du kollat www.polenresor.net ???
    Dem har verkligen jättefina allternativ till diverse olika resmål som polen, tjeckien, turkiet, ungern osv. Flyg eller båt.
    Vi bokade med ganska kort varsel men det var INGA problem, dem löste allt till ett väldigt bra pris tyckte vi!

• Det stora Blå

OM ni har mod efter bröllopet den 12 dec. så skulle jag förslå en prisvärd "sista-minuten-resa" precis exakt just då före jul, när priserna åker ned på ALLA resor.
    De flesta som reser då vill vara borta över julafton, så om hemresedagen är den 23 eller tidigare så går priserna ner då på de resorna.
    I december kan man resa till Egypten, till de Spanska öarna i Atlanten, Marocko, och även Tunisien (Djerba).
    Lägg till en slant för pool får ni ett 3* hotell.

• meee

Jag tipsar helt klart om dalarna om ni vill ha en familjesemester!

Det finns både billiga hotell och camping att bo på..
    tar ni bilen så kan ni hitta mycket roligt att göra med en 2 timmars radie runt omkring erat ställe/stad..

men i just mora/orsa området har ni björnparken, tomteland, fäbodar, gesundaberget (otrolig utsikt) spa, stor bowlinghall, butiker, bad och museum

www.orsagronklitt.se/
    www.tomteland.se/

• Linadesign
    Mamli skrev 2009-08-12 11:59:37 följande:
    skottland? vad ror ni om de?
    Skottland är jättevackert! Men jag vet inte hur det är att åka dit i december... Det är ju såklart mkt vackrare om det är grönt. Kan tänka mig att det kan vara rätt blåsigt, rått och fuktigt på vintern.

Ni kan inte tänka er att vänta lite med bröllopsresan, till våren t.ex.? Då kan ni ju dessutom spara ihop lite mer pengar.
  • kikki kikki

jag läste i en annan tråd att hennes mamma betalat en resa utomlands redan.

• Mamli

hej igen!
    fick en gästboksinlägg att ni var lite nyfikna.

Ja de stämmer, vi fick en bröllopsresa i present.

vi gifter oss den 12december och den 13december 07.15 så går flyget till.....TENERIFFA!

t o m inhandlat en del saker, vi åker med sonen och ska ha de riktigt mysigt

Svar på tråden Snälla hjälp mig...oss....