Ja att ha sex med någon annan samtidigt som man är ett par är ju otrohet och det kan verkligen komplicera ett förhållande. Ingenting jag rekommenderar någon.
Sedan så är man ju gift enligt bibeln om man har sex med en enda person och talar om det offentligt, det finns med andra ord inget religiöst påbud att vänta tills man har varit i kyrkan. Tror man på gud så är det något mellan honom och en själv.
Jag hoppas att allt blir bra för er såklart, men ni kanske inte väntar helt ändå. Om det bara är själva slutsteget som är kvar så har ni ju egentligen sex med varandra, bara inte sådan som eventuellt skulle kunna alstra barn.
Lizzie och Andrew skrev 2009-09-30 11:34:51 följande:
Vi har valt att vänta med sex till äktenskapet. Vi är troende och har en övertygelse om att sex är menat för man och kvinna som ingått äktenskap.Sex är skapat av Gud till att vara något vackert och fint och han unnar oss verkligen det.Men även en som inte tror på Gud och har den övertygelsen kan väl hålla med om att sex utanför äktenskap komplicerar förhållandet. Jag har svårt att förstå de som klarar av att gå från en man till en annan och ha sex och vara helt oberörd av det. Jag menar att ge av sig själv på det sättet till flera måste ju påverka en på nått sätt.Tänk att få säga till sin man på bröllopsnatten, det här är något jag sparat åt dig. Vilken gåva! Vilken skillnad gör det annars att gifta sig, allt är ju som vanligt...? Det är som att tjuvöppna julklappen nån dag innan.