• Aleta

Vänta med sex

Nej, men vad gör det? Alltid lär man sig något.

Wiggy skrev 2009-09-30 12:45:05 följande:
    Den här diskussionen är som den mellan araber och israeler. Den kommer aldrig att leda nån vart...
  • Aleta

Jag undrar om inte många kulturer bara skulle må bra av att man avdramatiserade sex. I alla fall skulle många kvinnor få det bättre, tror jag faktiskt.

• Aleta

Men är det verkligen så att man bara håller handen och dricker te? Jag har ju svårt att tro det (eftersom jag känner mig själv .)

Nu behöver jag lite upplysning av er som väntar så att jag inte lever med vanföreställningar.
    Pussas ni inte?
    Kramas?
    Hånglar?
    Känner lite på varandra och så där?

Hammerman skrev 2009-10-01 08:21:46 följande:
    Fjosok skrev 2009-09-30 22:36:31 följande:
    Skulle tro att det ofta är precis tvärtom. Man hör ju skräckhistorier ibland om folk som väntar i sisådär 8-10 år med att gifta sig och ha sex. Förstår inte vad som är så fel på folk. Jag menar, det är 8 år sedan jag började gymnasiet. Försöker bara leka med tanken på hur det skulle vara att ha blivit tillsammans med en tjej då, och sedan gått dessa 8 år utan att ha sovit i samma rum, sett varandra nakna, bott ihop och överhuvudtaget gjort något vildare än att hålla handen och dricka te. Att ägna sig åt det i 8 år, för att sedan WHAM efter bröllopsnatten plötsligt dra till med hela konkarongen skulle för mig kännas oerhört forcerat och krystat.Visst, alla får göra som de vill, men... näeee.
  • Aleta

Tack!
    Det var väl det jag trodde.
    I mina ögon är ju det där sex, för det skulle man ju klassa det som om någon var otrogen.
    Det är själva barnalstrandet som är det viktiga att inte göra före äktenskapet för de som tror på det, inte sexet i sig kan man ju tycka då.

Annelajan skrev 2009-10-01 09:51:07 följande:
    Min arbetskamrat har av religiösa skäl väntat med sex före äktenskapet...men av nyfikenhet frågade jag samma sak och hans svar blev "Man kan tillfredsställa varandra utan att ha sex (penetrerande sådant)och det gör vi"...
  • Aleta

Moral har väldigt mycket med kulturen att göra. Den ser olika ut beroende på i vilket samhälle man bor i. Moral är inget som var och en kan hitta på själv utan det är ett gemensamt beslut kan man säga.
    (Använd gärna citatknappen om du svarar på detta inlägg så att det inte blir så stökigt i tråden igen.)

Stefan09 skrev 2009-10-01 12:09:36 följande:
    Varför ska man tumma på något man är övertygad om bara för att kulturen säger något annat? Moral är moral oavsett vad andra säger.
  • Aleta

Stefan09 jag såg också att du hade varit inne och fnissat i tråden om att undersöka brösten för att upptäcka eventuella knölar som skulle kunna vara bröstcancer.
    Kan det bero på att du är avhållsam och därför måste få utlopp för diverse sexuell frustration på annat sätt? Kanske hela din internettillvaro bygger på att få andra lika irriterade och rastlösa som du (kanske) känner dig?

Om du nu blir arg och vill kommentera det här inlägget, så återigen, glöm inte att använda citatknappen, tack.

• Aleta

Nej, det gör inte alla tjejer. Var har du fått det ifrån?

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:03:27 följande:
    Fast att förlora oskulden är ett begrepp som menar att man hade sex för första gången inget snack om saken där. Penetrera gör ju alla tjejer som onanerar men har de sex då? Då finns det nog inga oskulder alls isf.
  • Aleta

Onani är en synd likaväl som sex före äktenskapet, är det inte så?

Men eftersom jag är en syndare så tror jag även att andra är det, både män och kvinnor.

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:30:59 följande:
    Fast oavsett vad som sägs så tror jag nog att tjejer onanerar minst lika mycket som killar, varför skulle det vara någon skillnad? Jag kan förstå att petting är sex men kyssar? Den var ny för mig! Hur definerar man sex då, kramar?
  • Aleta

Nu är det nog bäst att du börjar citera igen, eller skriva namnen på den du svarar. Här svarar du ju på två olika inlägg till två olika personer.

Och nej, pussar är inte sex.
    Kyssar är väl inte heller direkt sex, men definitivt något som inte är OK att göra utanför sitt förhållande, så det är absolut en start på sex.
    Sex kan väl definieras som ett sinnestillstånd mer än en handling.

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:38:10 följande:
    Jo helt klart Aleta. Kristna är också syndare?! Men det svarade inte på frågan. Ingen seriös kristen säger att kyssar är no-no, vilka kristna umgås du med då? Jag hoppas att du skämtar för annars är du ute på hal is.
Svar på tråden Vänta med sex