• shakynose

Vänta med sex

Du riktar din beundran mot Stefan som individ enbart för att han är kille och oskuld, inte några andra omständigheter utan enbart för att han är kille och det är mer beundransvärt att vara kille och oskuld än att vara tjej och oskuld. Ser inte du hur du då klumpar ihop honom med alla andra killar?

• shakynose
    Alexxxi skrev 2009-09-28 15:09:29 följande:
    Jag kan inte hjälpa ifall ni missförstått mina inlägg om ni har tagit det jag skrivit på det viset Och jag är inte arg heller.
    Vaddå missförstått?

Du har rakt ut anklagat feministbrud för att bara vilja provocera, och du har sagt att du anser att hon dessutom ÄR provocerande. Det är ganska allvarliga anklagelser eftersom du ifrågasätter hennes ärlighet och det är inte schysst.
  • shakynose
    Hammerman skrev 2009-09-28 15:53:08 följande:
    "Hurr durr tjejer och killar är lika kåta men killar är ändå kåtare det är ingen självmotsägelse herp derp"Ja, ungefär så låter det.
    Mhm! Och alla som inte förstår det är otrevliga och vill bara mucka gräl.

Very clever indeed!

Alexxxi: Du får tycka vad du vill, men om du tycker att det är provocerande att få sina uttalanden ifrågasatta så tycker jag att du ska publicera dina uttalanden någon annan stans än här.
  • shakynose
    Stefan09 skrev 2009-09-28 15:50:29 följande:
    Nej det är du som ska hålla dig till ämnet istället för att små tjabba! Det är ingen som mår bra av det varken här eller någon annanstans! Försök att anpassa dig till debatten feministbrud!
    Dagens asgarv! Den enda som fört en vettig debatt är just feministbrud.
  • shakynose

anne pÃ¥ grönkulla skrev 2009-09-28 16:23:14 följande:

Jag undrar alltid över hur det kommer sig att folk som ännu inte haft sex har så tvärsäkra åsikter om hur det är och vilken roll sex spelar i livet och i relationer. Är det ingen annan som funderat på det?
    Jo, men man måste ju ändå ha rätt till en åsikt även om sådant man inte provat.
  • shakynose
    Bobou skrev 2009-09-28 16:44:13 följande:
    Ja, och man lär sig mycket genom att observera. Min bild av sex och relationer har inte bara formats av egna erfarenheter, utan och också av andras, i min omgivning. Men att vara sådär tvärsäker när man själv har mindre information att bygga sin uppfattning på, är inte så rationellt eller ödmjukt...
    Fast i rättvisans namn så handlar det väl mest om vilken auktoritet man sätter störst tilltro till. Om man litar mer på sin egen tolkning av bibeln än på någon annans uppfattning av vad som är ett hälsosamt förhållande till sex så kanske inte argument från den senare har så stor betydelse?

Jag har ju aldrig testat heroin trots att vissa säger att det är fantastiskt, men jag kan ändå säga att jag är helt tvärsäker på att jag hatar heroin.

Det jag tycker är tråkigt med den här debatten är att ena sidan inte verkar vilja krysta fram bättre argument än "så här är det". Inte ens en intressant tolkning av bibelord utan bara rakt upp och ner "så här är det". Det är bara tyckande för tyckandets skull och är helt ointressant för oss andra.
  • shakynose

anne pÃ¥ grönkulla skrev 2009-09-28 16:51:49 följande:

Förlåt jag har visst uttryckt mig illa. Själv klart har var och en rätt till en åsikt och en egen sexualitet, som man har rätt till, oavsett om man valt att vara sexuellt aktiv eller väljer att vänta. Det var inte alls det jag var ute efter att kommentera. Min fundering gällde mer att personer (inte bara här även om jag tror att det funnits såna tendenser) i debatten ofta har väldigt tvärsäkra åsikter om hur sex är för olika personer eller vilken roll det spelar i olika relationer, fastän man själv eg inte har nån erfarenhet av det. Jag kan förstå att man är nyfiken på eller avvisande till saker man (ännu?) inte provat, men att veta hur de är eller vilken roll de spelar tycker jag är lite klurigare att förstå. Sexualitet är ju dessutom oftast nåt man utövar i samspel med andra och som förändras över tid, så att ha en tvärsäker uppfattning på förhand tycks mig lite förvånande. Det leder mig att tro att det är lättare att vara tvärsäker utan erfarenhet än med, men vem vet?
    Hehe, jo det finns väl inga som är så bra på barnuppfostran som de som inte har några egna barn!
  • shakynose
    Alexxxi skrev 2009-09-28 17:18:53 följande:
    O my God! Jag har inte sagt att du är så hemsk att jag inte klarar av att du kommenterar. Vi har inte haft delad uppfattning om en annan diskussion där du är väldigt på precis som du va innan. Du kanske inte uppfattar dig själv som vissa av oss gjort. Det är allt! Jag säger inte att du är en hemsk person.
    Vad är då anledningen till att du inte svarar med motargument utan istället väljer att angripa feministbrud personligen?
  • shakynose

Jag kan ju säga som så här: Jag respekterar att människor har andra åsikter än jag. Och jag respekterar alla människors rätt att uttala sina åsikter.
    Däremot har jag ingen vördnad för åsikterna i sig. De ska tåla att bli ifrågasatta! Om åsikten inte kan backas upp med några som helst argument, och alla invändningar avfärdas som respektlösheter och otrevliga provokationer, ja då kan man börja undra om det fanns någon substans i uttalandet överhuvudtaget.

Tolka det gärna som en utmaning!

• shakynose
    Stefan09 skrev 2009-09-28 17:43:04 följande:
    Eller så ja vi kan ju kanske återgå till det faktiska ämnet istället för att tjabba? Men vad vet jag!
    Om du skulle ta och backa upp ditt resonemang med argument så skulle det väl i allra högsta grad vara att återgå till ämnet?
Svar på tråden Vänta med sex